Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 sie 2011, 18:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 2:09
Posty: 18
GG: 0
Samochód: MAN TGA

witam może ktoś z kolegów coś zasugeruje ? man tga low deck nie napełniają się tylne poduszki z prawej strony lub tylko częściowo , nie pokazuje żadnego błędu . co to może być ? i przy okazji w drugim manie błąd ebs 4596 - 03 ? :shock:


Post Wysłano: 04 sie 2011, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2008, 22:32
Posty: 145
GG: 7751267
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Poznań

Przychodzą mi na myśl tylko i wyłącznie sensory od poduszek, w MANie bodajże jest tylko jeden z tyłu. Taki zawór z cięgnem przymocowany do ramy a cięgno do mostu.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.


Post Wysłano: 05 sie 2011, 7:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W low decku są dwa sensory po jednym na stronę, w F2000 też moża spotkać dwa sensory na tylnej osi. Pozostaje ci regulacja cięgien jak niema za dużych luzów na połączeniach w ostateczności wymiana sensora
Niby robi się kalibracje poduszek za pomocą komputera serwisowego ale i tak na końcu regulowali długość cięgna :lol: ach ta bolsza technika :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 sie 2011, 16:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

W f 2000 i f 90 też są dwa sensory z tym że te cięgienka kosztują fortunę jak mają duże luzy :roll:

_________________
MAN


Post Wysłano: 05 sie 2011, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 2:09
Posty: 18
GG: 0
Samochód: MAN TGA

Właśnie w moim są dwa tylko jak sprawdzić który jest trafiony ? :?


Post Wysłano: 05 sie 2011, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2008, 22:32
Posty: 145
GG: 7751267
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Poznań

Z tego co pamiętam i wiem, ale to w Actros'ie, prawy sensor jest od lewych poduszek, a lewy od prawych poduszek.
Tylko czy w MAN'ie tak jest to nie mam pojęcia.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.


Post Wysłano: 05 sie 2011, 20:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Z tego co pamiętam i wiem, ale to w Actros'ie, prawy sensor jest od lewych poduszek, a lewy od prawych poduszek.
Tylko czy w MAN'ie tak jest to nie mam pojęcia.
W manie powinno być tak samo jak dobrze pamiętam kiedyś pół dnia nad tym siedziałem
Sprawdź też szczelność poduszek czy np po nocy niema powietrza z jednej strony wtedy problem się nasila i podczas jazdy np na pusto potrafi nabić z jednej strony powietrze w poduszki a z drugiej strony nie :(
Odłącz cięgna od sensorów i poruszaj sensorem i zobacz czy zawieszenie reaguje na ruch sensora, czy się podnosi czy opuszcza

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 sie 2011, 17:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

W każdym samochodzie prawy sensor jest od prawych poduszek a lewy od lewych .


Post Wysłano: 06 sie 2011, 19:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
W każdym samochodzie prawy sensor jest od prawych poduszek a lewy od lewych .
Niby tak jest, ale zastanawiało mnie to jak ruszałem np prawym sensorem to czemu biło powietrze w lewą poduszkę zamiast w prawą.
W końcu dałem sobie spokój z tym i podłączyłem prawą i lewą stronę przewodem pneumatycznym i miałem ciśnienie w poduszkach po obu stronach takie same. Bo ta wcześniejsza kalibracja w serwisie nic nie dała przejechałem parę kilometrów i zaś poduszki świrowały a był założone dwa nowe sensory

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 wrz 2011, 0:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

ECAS ma tzw wartosci graniczne / tolerancje ( mozna to nawet regulowac ) wychylu/ roznicy wartosci polozenia czujnikow .
Tzn.... Jezeli mamy tolerancje wychylu pojazdu na boki np 8mm ( mierzone przez czujniki na ramie ) , to jak ECAS wyczuje ze prawa strona sie podniesie ( poruszyles sensor manualnie ) to automatycznie redukuje pochyl pjazdu do wartosci zadanej ...tutaj 8 mm i podnosi lewa strone .
To samo dotyczy sie wychylenia pojazdu przod-tyl jezeli jest wyposazony w poduszki na przedniej osi .
Jak juz wspomniano ,czujniki zawsze sa przypisane do strony na ktorej sie znajduja .


Post Wysłano: 08 wrz 2021, 5:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2019, 13:15
Posty: 1
Samochód: Man tga d20 18.430

Witajcie Panowie. Jeśli wymieniłem czujnik poziomawania na wabco to też trzeba robić kalibracje zawieszenia?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: