Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 lip 2011, 9:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lip 2011, 10:04
Posty: 4
GG: 0

Witam. Zastanawiam sie nad korzyściami wynikającymi z montażu zestawu spoilerów (dachowy jednoczęściowy + zakabinowe)
Samochód to DAF LF z zabudowa (wysokość 80cm na kabiną) i z dużym agregatem v500.

Producent spoilerów twierdzi ze spalanie spadnie o 15 %

Jakie są Wasze doświadczenia przed i po montażu spoilerów.
Czy są jakieś inne zalety (oczywiscie poza wizualnymi) montażu ospoilerowania?


Post Wysłano: 17 sie 2011, 8:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 cze 2011, 11:06
Posty: 26
GG: 9367224

Witam

Spalanie na pewno spadnie, ale niekoniecznie o 15 %.
W głównej mierze zależy to od wysokości i szerokości naczepy w stosunku do kabiny. Im wyższa ściana za kabiną tym większy efekt dają spoilery.

Realnie można przyjąć że jest to 10% do 15% .
Różnica jest naprawdę odczuwalna. Robiłem kiedyś kalkulacje dla firmy zamawiającej spoilery do samochodów dostawczych IVECO DAILY z kontenerem i pełen zwrot inwestycji został zrealizowany w 5 miesięcy przy rocznym przebiegu 40.000km. Spadek w spalaniu odnotowali dokładnie 12%

_________________
SPOJLERY DO SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH
http://www.lamirs.com.pl
jablonski.biuro@wp.pl
517 765 871


Post Wysłano: 17 sie 2011, 17:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ja bez badań stwierdzam na oko, że spojlery zmienią normę na tyle nie zauważalnie, że nawet się tego nie doliczysz. Może 1%, może 0,5%.

12 to chyba wyszło tym co produkują te spoljery:).

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 17 sie 2011, 18:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 19:26
Posty: 109
GG: 5995409
Samochód: E220 Coupe
Lokalizacja: Warszawa

Tam, gdzie zabudowa dużo wykracza poza obrys kabiny zmniejszenie spalania będzie widoczne gołym okiem i warto się w to zabawić oczywiście jeśli autko ma robić kilometry. W słabszych odmianach silnikowych nawet czuć różnicę w dzielności na trasie. W Polskim Trakerze kiedyś testowali bodaj Mascotta z różnymi wariantami ospojlerowania i też zwrot kosztów następował po ok 50000km przebiegu.

_________________
W124 220CE - dla smaku.


Post Wysłano: 17 sie 2011, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Czytałeś kiedyś jakiś obiektywny artykuł w Polskim Trakerze? Ta gazeta działa jak "Na Osi" - dzisiaj reklamujemy Scanię, jutro Dafy, a za tydzień Renaty.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 17 sie 2011, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 cze 2011, 11:06
Posty: 26
GG: 9367224

Kolego może miałeś doczynienia ze źle spasowanym kompletem albo twój zestaw poprostu ich nie potrzebuje.
Spadek w spalaniu rzędu 10 % czy wyżej wspomniane 12% nie bazują na reklamówkach firmy tylko na rozmowie z kierowca dla którego montowaliśmy kolejne komplety bo tak sobie wyliczył po pierwszym montażu i przejechanych kilometrach. W innym przypadku raczej nie zakładałby pracownikom spoilerów tylko ze względów estetycznych.

Spadek spalania rzędu 0,5 % nie byłby zauważalny i nikt nie bawiłby się w spoilery. Montujemy je od 20 lat na polskim rynku i jeszcze nikt podawał mi takiej wartości jak 1%.

Wiadomo że najwięcej zależy od kierowcy ale ospoilerowanie w przypadku naczep wyższych od kabiny na pewno pozytywnie wpływa na spalanie i jazdę. 20 lat na rynku daje jakies rozeznanie w temacie.

_________________
SPOJLERY DO SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH
http://www.lamirs.com.pl
jablonski.biuro@wp.pl
517 765 871


Post Wysłano: 18 sie 2011, 15:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 19:26
Posty: 109
GG: 5995409
Samochód: E220 Coupe
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Czytałeś kiedyś jakiś obiektywny artykuł w Polskim Trakerze? Ta gazeta działa jak "Na Osi" - dzisiaj reklamujemy Scanię, jutro Dafy, a za tydzień Renaty.
Pełna zgoda. Ale dwa pierwsze zdania mojego postu wynikają z moich osobistych doświadczeń.

_________________
W124 220CE - dla smaku.


Post Wysłano: 22 sie 2011, 8:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 cze 2011, 11:06
Posty: 26
GG: 9367224

Może ktoś z forumowiczów liczył na własnym samochodzie różnice w spalaniu po założeniu spoilerów?
Moje opisy wynikają jedynie z rozmowy z klientami także może ktoś sprawdzał tą kwestie dokładnie?

_________________
SPOJLERY DO SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH
http://www.lamirs.com.pl
jablonski.biuro@wp.pl
517 765 871


Post Wysłano: 22 sie 2011, 9:12

Kolego perezz, różnica będzie, owszem na Twoja korzyść. Nie jest powiedziane, że to będzie dokładnie 15%, ale na bank odczujesz, że spoilery dają pozytywny efekt, przede wszystkim nie wizualny a wymiar ekonomiczny.
Również komfort jazdy się poprawi, jako, że zniknie większość hałasów spowodowana zawirowaniami powietrza pomiędzy kabiną a zabudową, a przede wszystkim owe zawirowania powodują nierzadko nieprzyjemne "trzepanie" kabiną.
Niestety, idealnego porównania nie miałem, ale jeździłem DAFem 95XF430 bez spoilera dachowego, oraz DAFem XF95.430. Różnica była przede wszystkim w tych "zawirowaniach powietrza" za kabiną, ponadto "dziewięćpiątką" bez spoilera jeździłem w okresie, gdy dość intensywnie żerowały komary - skutek cała wystająca ponad kabinę część naczepy była uświniona komarami. Można sobie wyobrazić, jaki stawia to opór.
Dlatego z własnego, niewielkiego doświadczenia, polecam montaż spoilerów. Nie muszą to być fabryczne DAFa, ale jakiejś innej firmy, z polskiego rynku. A i też warto odwiedzić szroty, możesz tam znaleźć ładny komplet spoilerów za mniejsze pieniądze.
A co do literatury - warto się nią podpierać, mieć argumenty w dyskusji.
Bo niektórzy wolą zapłacić za własną niewiedzę z własnej kieszeni, jak przeczytać, przedyskutować dany temat w szerszym gronie. A przepraszam, to szersze grono jest określane mianem Uniwersytetu Parkingowego.


Post Wysłano: 22 sie 2011, 17:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

No to by się zgadzało. Jak bym miał słuchać piekarzy, szewców, budowlańców i ekonomistów tymczasowo pełniących rolę łącznika między pedałami a kierownicą to fakt, wolę nie skorzystać. Napewno lepiej na tym wyjdę.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 sie 2011, 12:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 maja 2006, 15:22
Posty: 63
GG: 5888848

Raz ze spalanie znacznie spadnie, bo jak kabina wystaje 80 cm to bardzo dużo. Dwa że jak założysz spojlery wytną w nim otwór na agregat co poniekąd skieruje strumień powietrza i zwiększy jego wydajność. Trzy że bardzo zwiększy się komfort jazdy, nie do porównania jazda pod wiatr, nie szumi, same plusy. Podsumowując montaż spojlerów nie zrobi żadnych negatywnych skutków, a jak widać pozytywów jest wiele, wybór należy do Ciebie :lol:

_________________
"Z przodu droga z tylu dym, daje w piz*** bo mam czym."

Słowa śp. Dziadka kierowcy


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: