Cytuj:
jak to wkoncu jest jak na testach na kad ce nawet kazą zostawiac na biegu
pokaż, zrób screena takiego pytania.
Cytuj:
a jesli ciezarówka ma sprzeglo pneumatyczne to bez powietrza ciezko chodzi ale wcisnąć sie da:D mam racje?
Układ jest pneumatyczno-hydrauliczny.
Forumowe doświadczenia (było już sporo o tym) pokazują, że kategorycznie nie jest to dobry pomysł i ryzyko dużych problemów jest spore.
Taka jest idea jazdy ciężarówką, że zawsze auto zostaje na luzie + ręczny. Jeśli masz wątpliwości co do sprawności ręcznego, lub po prostu uważasz, że w danej sytuacji potrzeba dodatkowego, pewnego zabezpieczenia to nie na darmo masz w aucie kliny.
Widziałem w jednym zakładzie na pochyłości wręcz nakaz podklinowania kół.
Cytuj:
a przeciez zawsze przed odpalaniem mozna dac na luz i odpalac bez sprzegla mam racje? wiec jakim cudem mój kolega twierdzi ze jak na biegu auto zostawimy i powietrze zejdzie to juz jest kaplica?
Wygląda na to, że w ogóle nie rozumiesz problemu.
Cały problem w tym, że wrzucenie sprzęgła bez powietrza może się okazać niemożliwe.
Pomyślisz teraz pewnie, że przecież teoretycznie można zapalić i zaraz ruszyć na rozruszniku, jak osobówką.
Jeśli nawet rozrusznik miałby dać rade ruszyć auto, to pozostaje jeszcze problem zablokowanych kół pojazdu. Bo jak pewnie wiesz (lub nie) odhamowanie "ręcznego" jest możliwe tylko po nabiciu powietrza w instalacji.
Tak więc w zasadzie zostaje tylko podpięcie zewnętrznego źródła powietrza
Moje rozważania nie są poparte praktyką