Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 wrz 2011, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Noo... Normalnie nie mam pytań. :lol: :lol: :lol: :lol:


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 19:45

Kolego tomaszwoz123 marnujesz się!Nie myślałeś by nauczać jazdy ciężarówką?Druga opcja to udoskonalanie aut...Napisz do Mercedesa,że ich EPS to badziewie i Ty byś to zrobił lepiej :lol: :lol:
A na zmiennym terenie ręczny zaciągasz na 1,5 ząbka,czy na 2,5? :lol:
Zlituj się i zamilcz...


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 19:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2011, 19:03
Posty: 40
GG: 0
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
A na zmiennym terenie ręczny zaciągasz na 1,5 ząbka,czy na 2,5?

On nawet w ręcznym ma połówki :D


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 19:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

W Dafie niema problemu, ale w Volvie tak już robić niemożna. Przez przypadek zostawiliśmy Volvo na biegu i tak powietrze zeszło, sprzęgła nie wciśniesz, a drążek od skrzyni biegów jest na linki i jak będziesz się z tym szarpał to nareszcie coś urwiesz i po wypłacie. W razie czego. Jest na to rada :U można połączyć przewodem od pompowania kół od jednego auta do drugiego.

Instruktor to instruktor, więcej się nauczysz od jakiegoś starego drivera.

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 20:05

Miejmy nadzieje,że nie zacznie zaraz pytać o elektryczny ręczny w osobówce...Np.jaki jest wpływ spadku napięcia i rozładowania akumulatora na skuteczność hamowania na pochyleniu 20% :lol:


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 20:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Czyli jak wstawimy 2 litrowy silnik np od mitsubishi evo ~400 KM to bedzie hamowal tak samo jak silnik 400 KM ~ 10 litrowy w ciezarowce .
Banaly ooj banaly :wink:
Przeciez to zalezy od oporow obrotu silnika ,do czego mozemy zaliczyc kompresje i zarazem ilosc cylindrow itd, oraz stosunek przelozenia .
Masa pojazdu +pochylenie nawierzchni+predkosc -obwod kola - przelozenie skrzyni - silnik /kompresja i opory...
oczywiście można dodać jeszcze klika czynników, jednak czytając niektóre posty trzeba dążyć do prostoty i uogólnień, aby było zrozumiałe.

to co sprawdza się w osobówce nie zawsze daje rezultaty w samochodzie ciężarowym.

mój cel był taki, aby uzmysłowić, że jeżeli zostawaimy na płaskim auto, to hamulec ręczny jest wystarczający i nie ma po co wrzucać biegu, jeżeli zostawiamy na spadkach i hamulec nie wyhamuje pojazdu, to silnik nie utrzyma, więc niezbędne są kliny, czy auto będzie na biegu, czy nie więc też nie ma po co wrzucać biegu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 27 wrz 2011, 20:09 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 27 wrz 2011, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ten gość sie nie znudzi, które to konto 3,4 :lol: lepiej napisał by temat czy człowiek zakładający tematy ma równo pod sufitem.
Cytuj:
drążek od skrzyni biegów jest na linki
]

Jedna ta linka kosztuje 1000 druga 1500zł ale urwać ją raczej niemożliwe.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 20:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Jedna ta linka kosztuje 1000 druga 1500zł ale urwać ją raczej niemożliwe.
doświadczenie uczy, że są rzeczy nienaprawialne, ale każdą rzecz można spier...ć na 10 000 sposobów.

co do kolegi zadającego pytania, zgadzam się im lepsza i bardziej rzeczowa odpowiedź tym więcej następnych pytań rodzi.
to tak jaby uczeń w miarę nauki stawał się coraz głupszy. nie każdy może mieć takie schorzenie, więc podejrzewam, że to ten sam nasz znajomy w kolejnym wcieleniu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 20:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jest tragiczny, Ale on wie że my wiemy że to jest on. :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dowód jest dość twardy.
Mianowicie ilekroć już mu to sugerowaliśmy, to on w żaden sposób, nawet pół słowem się do tego nie ustosunkował. Sam się już gubi i zapomina się bronić.

Ja miałem cały czas wątpliwości, ale ostatni post to już jest przegięcie.

Jednak zgadzam się z tym, że te tematy nie są na nic.
Robi się rzeczowe kompendium wiedzy na dany temat i można potem innych do tych tematów odsyłać. Osobiście również chętnie dowiaduję się w takich tematach nowych rzeczy.


Post Wysłano: 28 wrz 2011, 9:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2011, 17:55
Posty: 18
GG: 0

o jakim koledze mówicie?

Lat mam 25

A czemu sie śmiejecie ze mnie z tym ręcznym bo nie kapuje :lol: jaki jest sens zaciągania na maxa a później płącz ze linka sie wyciągła albo reczny nie odpuszcza

Zresztą w osobówkach jesli jest temp ponizej 0 to jest wręcz nakaz zostawiania na biegu bez ręcznego, cięzarówek to nie dotyczy zgadza sie?


Post Wysłano: 28 wrz 2011, 11:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
o jakim koledze mówicie?

Lat mam 25

A czemu sie śmiejecie ze mnie z tym ręcznym bo nie kapuje :lol: jaki jest sens zaciągania na maxa a później płącz ze linka sie wyciągła albo reczny nie odpuszcza

Zresztą w osobówkach jesli jest temp ponizej 0 to jest wręcz nakaz zostawiania na biegu bez ręcznego, cięzarówek to nie dotyczy zgadza sie?
jedno nie przystaje do drugiego.
więc albo masz rzeczywiście 25 lat z jakimś średnim lub lekkim (stawiam na średnie) upośledzeniem umysłowym, albo jesteś najzdrowszym fantazjującym 6-8 latkiem i do tego z zanikiem pamięci.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 28 wrz 2011, 15:47 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 28 wrz 2011, 11:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jak zwykle ten sam schemat wypowiedzi.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 28 wrz 2011, 12:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2011, 17:55
Posty: 18
GG: 0

o co chodzi?


Post Wysłano: 28 wrz 2011, 15:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 gru 2010, 16:20
Posty: 39
GG: 0
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Myszków [SMY]

Bez urazy, ale nie rób z siebie głupka... Zakładasz temat i się pytasz, czy można zostawić trucka na biegu, potem się sprzeczasz, że rzekomo prawidłowe jest zostawianie na biegu. Zrozum, że bez odpowiedniego ciśnienia nie zmienisz biegu. W sumie i tak to olejesz i będziesz prawił swoje formułki więc nie ma co już tłumaczyć...


Post Wysłano: 30 wrz 2011, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2011, 17:55
Posty: 18
GG: 0

ok zrozumiałem

Jeszcze takie pytanko panowie jak jedziemy i hamujemy to auto hamuje dlatego ze powietrze dociska klocki do tarcz czy powietrze ucieka i jakas sprezyna dociska?
jakby nagle zeszlo cale powietrze to wszyskie kola by sie zabklokowaly nagle?


Post Wysłano: 30 wrz 2011, 16:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja pier*** :shock: Obrazek

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 30 wrz 2011, 16:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Tak z ciekawości, jaką ty ciężarówka jeździsz, Seicento z kratką czy Żukiem?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 30 wrz 2011, 16:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 gru 2010, 16:20
Posty: 39
GG: 0
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Myszków [SMY]

Ehh, nie napiszę na jakim poziomie jest to pytanie, ale się zlituję i odpiszę. Hamulce działają za pomocą ciśnienia powietrza. Stoisz w korku i jest ciężarówka i jak hamuje to słychać dźwięk powietrza od naczepy... Myślenie nie boli...

Co do zejścia powietrza to hamulce Ci się blokują automatycznie, a co do nagłego zejścia powietrza to wątpie by coś takiego było...

Rada na przyszłość. Nie wal głupkowatych pytań, na które jest oczywista odpowiedź...


Post Wysłano: 30 wrz 2011, 17:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Silowniki hamulcowe sa podzielone na komore hamulca postojowego oraz roboczego .Rzeczywiscie jest w srodku sprezyna ,ktora dociska okladziny i mamy hamulec "reczny"/postojowy . Zeby odciagnac ta sprezyne spuszczamy "reczny" i podawane jest cisnienie na membrane z przeciwnej strony sprezyny,ktora sciska sprezyne i zwalnia hamulce .
Hamulec roboczy /pedal hamulca podaje cisnienie do silownika do komory w ktorej jest srezyna . Sila sprezyny plus cisnienie podane z pedalu przewyzszaja sile samego cisnienia po drugiej stronie membrany ( podanego po zluzowaniu "recznego" ) i zaczyna sie hamowanie .
Jest to duzo prostsze do skojarzenia rozbierajac sobie taki jeden silownik .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: