Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 paź 2011, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2011, 16:11
Posty: 15
Samochód: Manf2000

Witam!!
Wymieniłem olej( GL4-85W/90) skrzyni biegów ZF z retarderem. Czy ten olej nadaje się do skrzyni biegów. Polecono mi go w sklepie


Post Wysłano: 04 paź 2011, 0:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Z tego co wiem to najlepszy do mana jest ATF :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 04 paź 2011, 18:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2011, 16:11
Posty: 15
Samochód: Manf2000

Mam jeszcze pytanie ile litrów wchodzi do skrzyni ZF 16 biegów oleju bo to będzie moja 1 wymiana


Post Wysłano: 04 paź 2011, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

O ile dobrze pamiętam 28L :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 04 paź 2011, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2011, 16:11
Posty: 15
Samochód: Manf2000

Nie wiem ale zleciało mi tylko 10l czy z retardera też się spuszcza i czy tam jest osobny korek spustoy. I Czy ten olej który kupiłem w sklepie GL 4 85W 90 morze byc czy musi byc ATL czerwony.Z góry dziękuje.


Post Wysłano: 04 paź 2011, 23:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

To coś za mało jak wymieniasz olej wymień od razu filterek siatkowy od intardera koszt około 150zł :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 05 paź 2011, 5:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2011, 16:11
Posty: 15
Samochód: Manf2000

A w którym miejscu znajduje się ten filterek siatkowy i czy ten olej GL4 85w 90może być??


Post Wysłano: 05 paź 2011, 9:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Z tyłu skrzyni na samym dole odkręcasz małą śrubkę M8 która trzyma taki duży korek i wyciągasz filterek :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 05 paź 2011, 11:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

28 lit to troche za duzo ,wchodzi 9-11 lit
Zalewamy skrzynie olejem az do przelewu .Jak masz juz intarder to musisz przejechac sie troche w celu rozgrzania oleju ,uzywajac przytym intardera aby "akumulator oleju" sie napelnil, sprawdzasz ponownie olej na rozgrzanej skrzyni( przewaznie troche trzeba dolac ).


Post Wysłano: 05 paź 2011, 13:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Faktycznie przesadziłem przypomniałem sobie że jak wymieniałem to wiaderko mi weszło :wink:
Ps. Nie lej tego GL4 to jest zwykły przekładniowy z tego co wiem intarder go nie lubi :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 06 paź 2011, 11:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lip 2011, 8:49
Posty: 9
GG: 0
Lokalizacja: WPR

do skrzyni 16s151+IT wchodzi 18,5 litra, natomiast do 181 i 221+IT 21,5 litra. Do skrzyń z intarderem lejemy olej silnikowy. Z boku skrzyni jest korek kontrolny, lejemy olej aż zacznie wypływać przez otwór. Wymieniając filtr oleju w intarderze, należy pamiętać o przełożeniu magnesu do nowego filtra


Post Wysłano: 06 paź 2011, 11:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Co mechanik to inne informacje :D , dopytalem nastepnego to twierdzi ze ok 10 lit przy normalnej zmianie do 14 lit na pustym intarderze .
Po prostu zalewamy az sie przeleje ;).

A co do oleju silnikowego stosowanego w skrzyni,nie wiem ,nie stosujemy , nie slyszalem ,byc moze ze to zdaje egzamin lecz chyba nie jest to preferowany przez producenta olej do skrzyni.
Nie wlewaj zwyklego oleju przekladniowego bo szybko sie "zgrzeje" i nici beda z poprawnego dzialania intardera.


Post Wysłano: 06 paź 2011, 11:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lip 2011, 8:49
Posty: 9
GG: 0
Lokalizacja: WPR

prosta rzecz, na skrzyni jest tabliczka znamionowa, tam jest wszystko napisane, również to z jakiej tabeli brać olej


Post Wysłano: 06 paź 2011, 12:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2011, 16:11
Posty: 15
Samochód: Manf2000

Już jestem głupi jak zleciał stary to był koloru czerwonego. Czy może być ten orlenowski ATF?Z góry dziękuje.


Post Wysłano: 06 paź 2011, 12:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lip 2011, 8:49
Posty: 9
GG: 0
Lokalizacja: WPR

Kolego, spokojnie... poczytaj sobie:
http://www.zf.com/na/content/media/unit ... nglish.pdf


Post Wysłano: 06 paź 2011, 13:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Czyli gdzie jest trick ,skoro piszesz ,ze mozna lac olej silnikowy ?
Z opracowania ,ktore zamiesciles wynika ,ze skrzynie z intarderem wymagaja specyficznych klas produktu ( ...02D/02E....) i tylko oleje syntetyczne i polsyntetyki.ATF wogole nie wchodzi w gre.

( calkiem dobre zestawienie oleji ,dzieki za podeslanie przyda sie )


Ostatnio zmieniony 06 paź 2011, 16:53 przez svavec, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 06 paź 2011, 13:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lip 2011, 8:49
Posty: 9
GG: 0
Lokalizacja: WPR

hmm.. masz rację, w tym opracowaniu niema już słowa o silnikowych, mam tabele z 2001 gdzie jeszcze te zapisy były i szczerze mówiąc zawsze opierałem się na nich.

BTW
najnowsze opracowanie:
http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_Inter ... en0700.pdf
i...


Post Wysłano: 06 paź 2011, 15:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2011, 20:48
Posty: 28
GG: 0

kolego nie wiem jaki masz typ skrzyni ale jeśli dużego zf16-151 lub podobny to 85/90 jest trochę zbyt gęsty . A co do ilości to powinieneś nalać po ten korek z boku czyli około 11-12 litrów


Post Wysłano: 06 paź 2011, 17:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Ten czerwony to właśnie ATF :wink: Może być :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 06 paź 2011, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2011, 20:48
Posty: 28
GG: 0

ATF do zf nie piszcie takich rzeczy bo kolega jeszcze sobie pomyśli że faktycznie można taki nalać . ATF to olej do automatów a nie starych manuali .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: