Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 gru 2011, 14:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2011, 13:46
Posty: 1
GG: 0

Witam. Sprawa tyczy się pojazdu DAF FA/LF55.220 (fotka poniżej) a mianowicie skrzyni biegów w tym pojeździe (4 biegi niskiego zakresu; 4 biegi wysokiego zakresu). Otóż niedługo będe miał egzamin na tym pojeździe, wcześniej uczyłem się jeździć na Man 8-153(skrzynia biegów standardowa bez preselekcji jak w DAFie) i nigdy nie miałem do czynienia ze skrzynią biegów jaka znajduje się w DAF.

Ad.1 Jak się zmienia biegi w DAFie?
Ad.2 Czy przy prędkości do 50km/h trzeba wykonać preselekcję na biegi wysokiego zakresu?
Ad.3 Czy jest jakaś ogromna różnica pomiędzy standardową skrzynią biegów a skrzynią biegów z presekelcją jak w w/w modelu DAFa?

Obrazek


Post Wysłano: 14 gru 2011, 14:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

jak ruszasz to ustawiasz sobie lewarek na niski zakres i jedziesz normalnie jak zwykla osobowka czyli 1,2,3,4 jak masz juz zapieta 4 i chcesz dac na 5 bieg to przestawiasz skrzynie na wysoki zakres a lewarek w pozycje dla biegu 1. 1 bieg w wysokim zakresie to jest wlasnie 5 bieg. Jak chcesz dac na 6 to ustawiasz w pozycji na 2 bieg jak na 7 to na 3 jak na 8 to na 4. Redukujesz dokladnie w ten sam sposob.


Post Wysłano: 14 gru 2011, 18:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Ad.2 Czy przy prędkości do 50km/h trzeba wykonać preselekcję na biegi wysokiego zakresu?
Na pewno będzie trzeba. Mały zakres jest do naprawdę niewielkich prędkości.


Post Wysłano: 15 gru 2011, 10:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa

Pamiętaj, że żeby zmienić z niskiego zakresu na wysoki i na odwrót musisz wrzucić luz i przełączyć na wciśniętym sprzęgle.


Post Wysłano: 15 gru 2011, 11:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Pamiętaj, że żeby zmienić z niskiego zakresu na wysoki i na odwrót musisz wrzucić luz i przełączyć na wciśniętym sprzęgle.
A skad ta teoria??

To nie jest Kamaz! Tutaj skrzynia biegow posiada zabezpieczenie a lewarek funkcje programowania.

cocca nie sluchaj takich bzdur!!!!!

W momencie jak jedziesz na 4 biegu i chcesz zmienic na 5 to najpierw mozesz przelaczyc sobie przelacznik od zakresow (funkcja programowania) a w momencie jak zmieniasz bieg lewarkiem to uklad sam przelacza zakres skrzyni. Twoje zadanie w tym wtedy to jedynie wcisnac sprzeglo i przesunac lewarek w miejsce pierwszego biegu. Tak samo w druga strone. Uklad rowniez posiada zabezpieczenie przed nieprawidlowym przejsciem ze skrzyni wysokiej na niska (gdy predkosc pojazdu jest zbyt duza) i najzwyczajniej w swiecie nie pozwoli zredukowac z 5 na 4.


Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 23:18 przez nyta, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 15 gru 2011, 18:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa

Bzdety nie bzdety, WORD Warszawa ma taki wymóg (sugeruję się zdjęciem, że chodzi o Warszawę).
Zajrzyj pod ten link tam, gdzie masz lewarek i jest wyraźnie napisane: http://www.word.waw.pl/e-cms/ob.php/DAF2.pdf?id=312
Na kursie jeździłem Dafem i jadąc na 4tym biegu, przesuwając "języczek" do góry nie szło zmienić biegu bez wcześniejszego wrzucenia na luz. Może taki egzemplarz. Niemniej jednak zasada zmiany w Warszawskim Wordzie jest wyraźnie podana i lepiej się jej trzymać.


Post Wysłano: 15 gru 2011, 19:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Mnie również uczono, że najpierw sprzęgło, potem pstryczek, bieg.
Trwa to długo, acz instruktor groził "zakleszczeniem skrzyni". Temat był wałkowany na forum. Myślę, że dyskusja nie ma sensu.

Instruktorzy w danym mieście powinni doskonale wiedzieć jak ma jeździć kursant "pod egzaminatorów". Dobry instruktor wie, że egzaminator gienek i zdzisiek nie lubi przełączania takiego, a marian uwala w obrębie przejść dla pieszych. Na tym niestety polegają nasze kursy, że trzeba tę wiedzę przekazać.

Bardzo często dochodzi do sprzeczek na forum dotyczących wykonywania danych zadań egzaminacyjnych i samej jazdy po mieście, związanych z różnymi ośrodkami egzaminacyjnymi. Jednak wyolbrzymianie tego "problemu" to lekka przesada :)


Post Wysłano: 15 gru 2011, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

wiesz Redline nie wiem o co ci chodzi z tym ze zeby zminic zakres to trzeba bylo wrzucic na luz. Przeciez kazda zmiana biegow przechodzi przez luz chyba ze chcialbys zmienic np z 4 na 8 albo z 7 na 3. Kazda zmiana biegu z zakresu wysokiego na niski i odwrotnie nastepuje w momencie gdy dzwignia zmiany biegow przechodzi polozenie neutralne a oczywistym jest ze kazda zmiana biegow odbywa sie z wcisnietym sprzeglem. Gosc pisal w jaki sposob zmieniac biegi w skrzyni z zakresami wiec mu napisalem jak powinno sie to poprawnie robic. Sama konstrukcja ukladu uniemozliwia sytuacje ktore tutaj opisywaliscie czyli uszkodzenie skrzyni czy wrzucenie 2 biegow. A jesli egzaminatorzy za to oblewaja to moze warto byloby aby sami zerkneli w instrukcje obslugi pojazdu.


Post Wysłano: 16 gru 2011, 16:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa

Chodzi mi o to, że jadąc na 4tym biegu, najpierw naciskam na sprzęgło, przesuwał na luz, pstrykam i dopiero wbijam 5tkę. Chodzi mi o sam moment przesunięcia języczka. Napisałeś, że jadąc na 4tym biegu pstrykasz i zmieniasz bieg na 5ty. Nie twierdzę, że tak się nie da, poprostu przytoczyłem wymóg jaki jest w tym konkretnym Wordzie :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: