Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 wrz 2008, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

Czyli jakie wymiary ? Mam zamiar sobie na autko garaz wybudowac i nie wiem jakie wymiary ma miec tzn wysokosc. Mam teraz f2000 i znam jego wymiary ale przyszłosciowo moze sie zmienic i biore pod uwagę najwiekesze autka. Chodzi mi o to ile ma wysokosci TGA XXL lub Scania TOPLINE. Rozumiem ze cus koło 4m ale ile musze dac naddatku zeby podniesc kabine gdyz kiedy podnosimy budę auto potrzebuje wiecej wysokosci aby ją wykiprowac. Czy ktos to zrozumiał co napisałem czy mam to napisac bardziej logicznie bo jak to czytam to mam wątplwości... :mrgreen: :mrgreen:

P.S nie wiem gdzie to dac (do jakiego działu). Dałem tutaj ale jesli ktos uzna ze źle to prosze o przeniesienie :))

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Post Wysłano: 20 wrz 2008, 21:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Najprościej byłoby zmierzyć przy prawie podniesionej kabinie.Jeśli są za nią spojlery to zawyżają wymiar.5 metrów wysokości trzeba liczyć.A szerokości tyle by przy otworzonych drzwiach przejść z boku.Tak optymalnie.

_________________
ego


Post Wysłano: 20 wrz 2008, 21:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

No ale w tym jest problem ze ja nie mam czego zmierzyc :) Za kilka lat moze sie auto zmienic i chcem zrobic taki zeby weszło mi na wysokosc najwyzsze auto czyli np. scania topline lub man tga XXL

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Post Wysłano: 20 wrz 2008, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Wjazd do garażu to jakieś 4m wys. na 3m szer. Natomiast wymiary nie mogą zostać podane z wielu względów, np. wyposażenia. Myślę jednak wszelkich praw geometrii to ciężarówka z odchyloną kabiną nie może być (dużo) wyższa niż wysokość kabiny zamkniętej... Przy budowie musisz brać poprawkę na konstrukcję budowli oraz ewentualne wyposażenie.

_________________
Semper Fidelis


Post Wysłano: 20 wrz 2008, 21:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Wjazd do garażu to jakieś 4m wys. na 3m szer. Natomiast wymiary nie mogą zostać podane z wielu względów, np. wyposażenia. Myślę jednak wszelkich praw geometrii to ciężarówka z odchyloną kabiną nie może być (dużo) wyższa niż wysokość kabiny zamkniętej... Przy budowie musisz brać poprawkę na konstrukcję budowli oraz ewentualne wyposażenie.
Wystarczy porównać bok prostokąta z jego przekątną i okaże się że jednak jest wyraźna różnica.
Postaram się w poniedzialek zmierzyć ze dwa XF-y. Z sc i ssc.W momencie podnoszenia w pewnej chwili kabina sięga wysoko.Po przeważeniu do przodu najwyższy punkt się obniża

_________________
ego


Post Wysłano: 20 wrz 2008, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

ego masz rację mój błąd, poprostu zasugerowałem się pewnym przykładem zupełnie nie na temat...

_________________
Semper Fidelis


Post Wysłano: 20 wrz 2008, 22:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

kolego EGO byłbym bardzoo zadowolony gdybys to dla mnie zrobił. :) O cos takiego mi chodziło.

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Post Wysłano: 20 wrz 2008, 22:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Postaram się.. Choć najprościej jest wziąć kawałek tyczki i zmierzyć przekątną kabiny, jako bazę pomiaru drążek przedniego zawieszenia kabiny biorąc i stamtąd do najdalszego punktu po przekątnej.Gdyby tak się po parkingu przelecieć, to oprócz zrobienia sensacji możnaby dużo danych zebrać :D
Cytuj:
ego masz rację mój błąd, poprostu zasugerowałem się pewnym przykładem zupełnie nie na temat...
Bywa :) Nie ma problema :) Przerabiałem na własnej skórze, gdy okazało się ,że Scania z podniesioną kabiną przejdzie nawet przez drzwi garażu ,ale wewnątrz podnieść się nie uda.A znów z podniesioną całkowicie kabiną troche mało wygodnie się jeździ :lol: Ratunkiem okazał się traktor i kawalek belki drewnianej do wepchnięcie "skakanki" do garażu.Uwiązanej na lince, by aby zbyt daleko nie uciekła :)

_________________
ego


Ostatnio zmieniony 20 wrz 2008, 22:29 przez Toreba, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie piszemy jednego posta pod drugim, używamy opcji "Zmień".


Post Wysłano: 20 wrz 2008, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2007, 11:39
Posty: 89
GG: 0
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Osterode am Harz

pamietajcie ze kabina oprocz przechylania sie do przodu podnosi sie w poczatkowej fazie pompowania....

_________________
Karta rybacka: jest
kurs obslugi wiertarki : jest
karta VISA: w trakcie
prawo jazdy na hulajnogi 1 kolowe: w planach :wink:


Post Wysłano: 20 wrz 2008, 22:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
pamietajcie ze kabina oprocz przechylania sie do przodu podnosi sie w poczatkowej fazie pompowania....
W początkowej fazie nie jest najgorzej.Powiedzialbym,że gdy osiąga pozycję 2/3 jest apogeum.Ale to idzie mniej więcej sposobem w/w zmierzyć.Jako oś obrotu drążek zawieszenia kabiny z przodu biorąc ,a za promień odleglość do najdalszego punktu kabiny.

_________________
ego


Post Wysłano: 21 wrz 2008, 11:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

koledzy 4.5 metra na wysokosc starczy zeby w scani topline podniesc bude czy za mało ? Nie moge tez zrobic za wysoko bo po co mi taka wiata wielka.

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Post Wysłano: 21 wrz 2008, 11:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
koledzy 4.5 metra na wysokosc starczy zeby w scani topline podniesc bude czy za mało ? Nie moge tez zrobic za wysoko bo po co mi taka wiata wielka.
Moim zdaniem nie wystarczy, proponuje Ci zrobić bramę co najmniej 4,30 m.


Post Wysłano: 08 sty 2012, 19:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2007, 11:00
Posty: 185
GG: 10770724
Lokalizacja: Kolbuszowa

Odgrzebuje temat. Mam taki sam problem. Nie wiem na ile wybudowac w srodku wysokosci. Nie zostalo podane. Gdyby ktos mial taki wymiar bardzo byl bym wdzieczny za podanie go.

_________________
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 08 sty 2012, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2007, 21:16
Posty: 96
GG: 2073976
Lokalizacja: Koszalin

Myślę że ok 5-5,5m wysokości powinno wystarczyć w zależności czy będzie to garaż tylko do "trzymania" i ochrony przed złodziejem itp. czy do garażowania z ewentualnym serwisowaniem.W każdym razie lepiej żeby był za wysoki niż za niski.

_________________
elo elo


Post Wysłano: 09 sty 2012, 14:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Kolego ja mam Garaż z wjazdem 4,20 , wysoki na 5,5M , długi 11M i szeroki na 5m i powiem szczerze że po pierwsze żałujemy z ojcem że nie zrobiliśmy dłuższego o jakieś 4-5m bo dwa ciągniki nie wejdą jeden za drugim , a czasami jest taka potrzeba i kolejna sprawa to wysokość : z f12 , magnumką nie było problemu z podnoszeniem kabiny natomiast jeśli chodzi o fh to musiałem opuszczać spoiler żeby ją przewrócić do oporu co i tak się nie udało bo zbrakło jakieś 10cm bo pod sufitem wisi jeszcze stelarz do bramy harmonijkowej i szyna do wyciągarki także moim zdaniem 6m wysokości powinno być .

A i jeszcze apropo wjazdu to jeśli nie będziesz miał skosu tak jak ja przed bramą to możesz zrobić brame na 4 -4,20 wysoką ale jeśli będziesz miał skos to zrób wyższy wjazd żebyś nie miał tak jak ja że nie wprowadzę naczepy do garażu bo pierwsza oś jest na szczycie skosu a dwie są w powietrzu i w rezultacie brakuje jakieś 20cm żeby weszła bez problemu .

_________________
https://t.me/pump_upp


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: