Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 mar 2006, 14:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Nowsza generacja Kamasza to modele 65117 podwozie pod zabudowę i samochód skrzyniowy oraz ciągnik siodłowy 65116. Te dwa modele mają zmodernizowaną kabinę, zderzak i nadkola kabiny są zaprojektowane przy współ pracy Dafa.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak jak modele ciągników siodłowych 5460 i 6460 oraz wywrotek 6520, 6540, 6522.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ale wróćmy do pojazdów 65117 i 65116 te pojazdy coraz częściej są montowane na podzespołach niemieckich np. skrzynie biegów ZF. Wyposażone są w silnik o mocy 260 koni mechanicznych z czystością spalin euro3. Pojazdy tego typu najczęściej są z kabiną z jednym miejscem do spania, chociaż ma dźwigniętą powierzchnie dachu o jakieś 5cm, w stosunku do starszych modeli.Występuje też szoferka z dwoma leżankami. Marka z konikiem w herbie coraz częściej jest spotykana na drogach polskich Kamaszy są już bardzo dobrze wyposażone, choć jeszcze troszkę im brakuje do konkurencji zachodniej. Szybko nadrabiają zastój technologiczny. Marka Kamasz za to jest bardzo konkurencyjna cenowo do innych producentów ciężarówek.

fotki ze stronki producęta http://www.kamaz.net

[ Dodano: Czw, 23.03.2006, 13:42 ]
Silnik tego Kamasza to model 740.30-260 To jednostka Diesla, turbodoładowana z intercoolerem o parametrach (191kW) 260 koni mechanicznych. Moment obrotowy 1080 Mn (110 KGm) przy obrotach na minutę 1400. Silnik to jednostka 8 cylindrowa w układzie cylindrów widlastym, o pojemności 10850 cm3.


Tytuł:
Post Wysłano: 26 mar 2006, 18:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Silnik 260 konny, to przecież nie jest jedyna dostępna jednostka... Dla modeli przedstawionych w tym temacie największym oferowanym motorem jest jednostka 360 konna.


Tytuł:
Post Wysłano: 26 mar 2006, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kolego Mihu. Do tych opisanych modeli jest przeznaczony silnik 260 koni. Pokazane są w tym temacie fotografie silniejszych modeli np. 5460, 6460 itd…, w tych modelach do ciągników siodłowych jest silnik 360 koni, do wywrotek i podwozi np. 6522 jest silnik 320 konny.
Kolego Oski w Polsce MCZ 5 osiowego jest po wejściu do UE wynosi 40 ton, zestawy przestrzenne mają do 120m3.

[ Dodano: Nie, 26.03.2006, 20:36 ]
Ludzie kiedyś jeździli zestawami 42 tony, mieli niewielką moc bo od 180 do 240 koni i nikt nie narzekał na brak mocy.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 mar 2006, 8:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Witam koledzy jesienią byłem ważony przez itd we Wrocławiu miałem DMC 42,200 przeszedłem wage bez problemu .W Polsce obowiązuje dalej DMC42,00 tony + 0,2 przeładunku na każda oś przepis ten dotyczy pojazdów rejestrowanych pierwszy raz w kraju do marca 2003 :lol:
to nie jest podstawa prawna, tylko domniemanie, więc aby nie było wątpliwości podaję obowiązujące przepisy:
1 DMC zestawu 2 lub 3 osiowy ciągnik + 3 osiowa naczepa - 40T
2 DMC zesyawu 3 osiowy ciągnik + 3 osiowa naczepa przewożąca 40 stopowy kontener ISO - 44T (w transporcie kombinowanych-czyli jeżeli transport drogowy jest uzupełnieniem transportu kolejowego, morskiego, lub lotniczego).
źródło Dz. U. 2004 nr 103 pozycja 1085 (§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekraczać w przypadku:
1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:
a) przyczepy dwuosiowe - 18 ton,
b) przyczepy trzyosiowe - 24 tony;
2) zespołu pojazdów mających 5 lub 6 osi:
a) dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa - 40 ton,
b) trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa - 40 ton;
3) pojazdów członowych mających 5 lub 6 osi:
a) dwuosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa - 40 ton,
b) trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa - 40 ton,
c) trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym - 44 tony).

to że czasami się nam upiecze, gdy przekroczymy przepisy nie jest podstawą do interpretacji przepisów. jeżeli dzieciak nam coś przeskrobie, a nie przetrzepiemy mu skóry to nie znaczy, że zrobił dobrze.

apelowałem wiele razy na tym forum i nie tylko, aby swoją wiedzę czerpać z właściwej ustawy, polegać na znajomości prawa o ruchu drogowym, ale przeczytanym. niestety nadal powszechna jest wiedza oparta na domniemaniach, przekazach ustnych i zasłyszeniach i nie jest to najlepszy sposób.

dla bardzo zainteresowanych mających kłopoty z czytaniem telefon do okręgowej stacji diagnostycznej: 071 / 353 71 85, lub do Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu: 071 / 326 51 60.

jeszcze jedno: przed napisaniem postu proszę sprawdzić swoją wiedzę na ten temat. nikt nie jest wszechwiedzący, ale jedni najpierw myślą co powiedzą, później mówią, inni tylko mówią.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sie 2007, 11:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Wiec jeden i drugi kolega ma rację według nowych przepisów jest 40 ton na pojazdy o ilości osi 5 lub 6. Ale gdy pojazd był rejestrowany przed wejściem ustawy o masie zestawu 40 ton i był rejestrowany na 42 tony będzie mógł tworzyć zestawy o masie 42 ton. KAMAZ również ma pojazd pod 40 stopowe kontenery w transporcie kombinowanym.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sie 2007, 12:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Ale skrzynia ZF to chyba za dopłatą, poza tym nie byłbym taki pewien szybkiego nadrabiania dystansu do zachodnich samochodów. Z jakością u nich jeszcze nie jest najlepiej, pojazdy są usterkowe, co prawda da się je łatwo naprawiać i są tańsze więc tylko dlatego konkurencyjne.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sie 2007, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Skrzynia ZF jest montowana seryjnie w niektórych typach, zaś inne mają skrzynie KAMAZ-a.


Post Wysłano: 13 kwie 2010, 14:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Następuje kolejna modernizacja tych pojazdów i prawdopodobnie otrzymają silnik euro-5 począwszy od modelu 65115 skoczywszy na 6460.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: