Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 sty 2012, 23:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lis 2011, 0:52
Posty: 23
GG: 0
Samochód: grat
Lokalizacja: Newport Gwent - UK

Witam.
Chłopaki pomóżcie bo po poczytaniu różnych dziwnych artykułów i wypowiedzi różnych ludzi po prostu baniak mi pęka i juz w ogóle nie wiem co mam myśleć i co i jak robić....
mianowicie chodzi mi o sytuacje gdy jeździsz co dziennie i codziennie jesteś w domku auto pauzuje na bazie. jak wygląda sprawa z zapisywaniem pauzy dobowej na cyfrowym tacho? Ze niby jak to robić zeby było git?

Mój dzień wygląda nastepująco:

9:00 start - karta włożona nie robie zadnych wpisów manualnych ...
auto mi ładują wcześniej leciutkimi kartonikami - także nawet nie spinam tylko jeżdże sobie jeżdże i tak robie 15min gdzies potem 30min i dalej jeźdże czasem zrobie jeszcze gdzieś pauze ale generalnie nie ma takiej potrzeby bo na firmie jestem o 17 i kończe tyrke. Nic nie robie poza rzuceniem papierami i kluczami na stół i do domku.
Na bazie wciskam pauze i wyciągam karte kończąc zmiane i kraj itd. żadnych wpisów ręcznych.
No i rano znów od nowa.

A teraz jak sie naczytałem to już sam nie wiem. Bo jak by karte zostawić w tacho z wciśnietą pauzą to luz nie ma problema ale jak zabieram karet ze sobą (bo mam taki przykaz) to jak niby nanosić tę dobową pauze?

Dzieki


Post Wysłano: 05 sty 2012, 23:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

dobrze robisz

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 07 sty 2012, 16:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2011, 19:16
Posty: 5
GG: 1
Samochód: Scanio

Wkładając o 9.00 rano karte do tachografu zrób wpis manualny i problem rozwiązany.

_________________
BCDE i wszystkie papiery


Post Wysłano: 07 sty 2012, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2010, 9:55
Posty: 44
Samochód: Niebieskie Volvo
Lokalizacja: Reda

Cytuj:
dobrze robisz
Źle robi bo musi zrobić codziennie wpis manualny.


Post Wysłano: 07 sty 2012, 18:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Ewentualnie codziennie niech Ci drukują urlopówki. Jeśli nie masz urlopówki i nie robisz wpisów manualnych to przy kontroli na drodze i na firmie masz duży problem. Tak samo robiąc pauzy na otwartym tacho przy tarczkach, jeśli nie masz ręczie jej odrysowanej to przy każdej kontroli będzie również problem.


Post Wysłano: 07 sty 2012, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 mar 2008, 23:53
Posty: 102
GG: 4585677
Lokalizacja: Koszalin

Kolego, wpis manualny to naprawdę nic strasznego!

Następnym razem jak włożysz kartę - zapytany o wpis manualny wybierz "tak". Następnie wyświetli się zapytanie o koniec zmiany - tam wybierz opcję "nie". Teraz w dwóch liniach wyświetli Ci się godzina oraz dzień w którym ostatni raz wyjąłeś kartę. Wciśnij strzałkę w górę i trzymaj ją do momentu aż w dolnej linii wyświetli się aktualny czas (godzina oraz data kiedy włożyłeś kartę). Wciśnij przycisk "OK" a następnie w prawym dolnym rogu wyświetlacza powinien pojawić się symbol łóżka. Jeśli wyświetlany jest inny symbol (młoteczki lub koperta) wciśnij strzałkę w górę lub w dół lub jedynkę do momentu kiedy pojawi się symbol łóżka. Zatwierdź operację przyciskiem "OK". Potem oczywiście wpisujesz kraj rozpoczęcia. Po tej prostej operacji masz zarejestrowaną każdą minutę.

Sam jeździłem robiąc podobnie, firma nie wystawiała zaświadczeń (tzw. urlopówek) twierdząc, że jeśli karta jest poza tachografem przez okres krótszy niż 24 godziny to wystarczą wpisy manualne. Nie wiem tylko jak to się ma do przepisów - nie wgłębiałem się.

Jeśli się mylę - proszę mnie poprawić, nie mam przed sobą tachografu - piszę z pamięci.

Pozdrawiam!


Post Wysłano: 07 sty 2012, 23:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

I masz rację ponieważ jeśli wyciągqsz kartę to tacho zapisuje łóżko tylko do półnoicy potem jest pytajnik i jeśli nie zrobisz wpisu manualnego to masz od 00.00 nieudokumentowany czas , natomiast jeśli zostawiasz kartę w tacho np. w trasie to i tak musisz zrobic manualnie koniec dnia chocby dlatego że musisz wpisac kraj zakończenia.


Post Wysłano: 08 sty 2012, 2:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lis 2011, 0:52
Posty: 23
GG: 0
Samochód: grat
Lokalizacja: Newport Gwent - UK

Dzieki chłopaki za odp.
Czyli jak wszędzie jeden mówi tak drugi inaczej.
szeri88 - dzieki chłopie - wiem że nie boli tylko nie byłem pewien czy aby trzeba. ale po tym co Tu chopy popisali to myśle że będe robił tak jak mówisz tylko mam jedno pytanko dodatkowe.
Bo jeśli wyciągam karte powiedzmy o 17 to i tak mam zapytanie o koniec zmiany i kraj zakończenia. czyli jeśli wklepie o 17 koniec zmiany : tak - to potem rano next day o 8 przy logowaniu i zapytaniu klepie koniec zmiany pisze nie i manualnie wipuje pauze od 17 dzień poprzedni??
Takie niby głupie pytanie ale wole pytać pięć razy niz płacić raz...

ps karta urlopowa, zaśiwdczenia ...... takie coś w uk ? zbędna biurokracja - nikt nie wymaga - pozaty jak pracujesz dla agencji pracy jeden dzien tu a jaden tam to niby kto ma ci tę urlopówkę wystawić???


pozdrawiam


Post Wysłano: 08 sty 2012, 2:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 mar 2008, 23:53
Posty: 102
GG: 4585677
Lokalizacja: Koszalin

Cytuj:
szeri88 - dzieki chłopie - wiem że nie boli tylko nie byłem pewien czy aby trzeba. ale po tym co Tu chopy popisali to myśle że będe robił tak jak mówisz tylko mam jedno pytanko dodatkowe.
Bo jeśli wyciągam karte powiedzmy o 17 to i tak mam zapytanie o koniec zmiany i kraj zakończenia. czyli jeśli wklepie o 17 koniec zmiany : tak - to potem rano next day o 8 przy logowaniu i zapytaniu klepie koniec zmiany pisze nie i manualnie wipuje pauze od 17 dzień poprzedni??
Takie niby głupie pytanie ale wole pytać pięć razy niz płacić raz...
Dokładnie tak robisz, rano jak włożysz kartę, zapytany o koniec zmiany wybierz "nie". To z tego właśnie względu, że przy wyjmowaniu karty wpisujesz już kraj zakończenia. Jak sobie zrobisz wydruk to zobaczysz, że wszystko będzie pięknie udokumentowane - każda minuta.

Pozdrawiam!


Post Wysłano: 13 sty 2012, 16:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

a jak to wygląda jak karty się nie wyciąga czy taki sposób jak napiszę jest dobry:
przejadę 9h dam Wpisz kierowca 1 kraj zakończenia PL i dam na łóżko, po 11 h pauzy daje Wpisz kierowca 1 start kraj PL i jadę czy to jakoś inaczej się robi??

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 13 sty 2012, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Czyli jak wszędzie jeden mówi tak drugi inaczej.
Zamiast pytać przygodnych ludzi o rzeczy, których znajomość w twojej pracy jest obowiązkowa, zajrzyj do przepisów. Rzadko się zdarza, że jeden przepis mówi tak, a drugi inaczej ;)
Cytuj:
Bo jeśli wyciągam karte powiedzmy o 17 to i tak mam zapytanie o koniec zmiany i kraj zakończenia. czyli jeśli wklepie o 17 koniec zmiany : tak - to potem rano next day o 8 przy logowaniu i zapytaniu klepie koniec zmiany pisze nie i manualnie wipuje pauze od 17 dzień poprzedni??
Tachograf przy wyciąganiu karty nigdy nie pyta o koniec zmiany.

Tachograf pyta o kraj zakończenia oraz o to, czy drukować dane na koniec zmiany. Możesz wyciągać i wkładać kartę 20 razy dziennie i nie będzie to niezgodne z prawem, bylebyś wpisywał ręcznie co robiłeś w czasie, w którym karta nie była w tachografie, o ile nie masz innego, aprobowanego przez służby kontrolne, dokumentu, który to potwierdzi.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 14 sty 2012, 16:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

podbijam temat czekając na odpowiedz na moje pytanie:]

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 14 sty 2012, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 22:47
Posty: 18
GG: 0
Samochód: Jest MERCEDES ACTROS 440 KM
Lokalizacja: BELGIA

darekwdarekw tutaj możesz sobie zobaczyć na filmikach jak się robi wpisy manualne itp... :wink:

http://www.netpolska.com/obsluga-tachog ... goria.html

_________________
...BOKS TO NIE SZACHY....W RINGU TRZEBA MYŚLEĆ


Post Wysłano: 14 sty 2012, 19:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
podbijam temat czekając na odpowiedz na moje pytanie:]
Tak się robi jak pisałeś.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 14 sty 2012, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

dzięki piękne :):)

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: