Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 sty 2012, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2010, 23:14
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Volvo FH16

Witam. Założyłem ten temat ponieważ mam pytanko do użytkowników jeżdżących Scanią 124L. Mianowicie chodzi mi o ogrzewanie w Scanii, a konkretnie że słabo się nagrzewa. Kabina jest Topline więc jest bardzo wielka,a rura od Webasta jest umieszczona pod siedzeniem pasażera(dodam jeszcze że tylko tam). Więc moje pytanie brzmi. Czy po prostu ta kabina jest wielka że super ciepło w niej nie będzie , czy jest może jakaś awaria. Webasto działa prawidłowo pali się (Heat) i chodzi.
Nie jeździłem Scanią od czwartku, a jutro trzeba ruszyć :wink: .


Post Wysłano: 29 sty 2012, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lis 2010, 19:11
Posty: 40
GG: 1908754
Samochód: Mercedes-Benz Actros 1844

mam scanie r420 z 2008 r w topline i jest to samo. To ciepłych aut scanie nie należą , możesz sobie zrobić , żeby rura była skierowana na środek kabiny wtedy powinno być cieplej.


Post Wysłano: 29 sty 2012, 22:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2010, 23:14
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Volvo FH16

Rura od Weba jest ustawiona na środek nawet przedłużkę sobie zrobiłem :D ale szczerze efekt ten sam. Szwedzkie auta przystosowane na zimno a tu takie coś hehe. Chyba że Szwedom to nie przeszkadza :D .


Post Wysłano: 30 sty 2012, 10:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

czujka temp jest w sterowniku, jeżeli będieci mieć wsadzony sterownik w górne gniazdo to awsze będzie zimno na dole

druga sprawa to, że na sterowniku często są problemy z tym czujnikiem, robią się zimne luty, nie macie, że czasem mu się odklei i działa lepiej?


Post Wysłano: 31 sty 2012, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Eeee tam, mam 4 Topline i jest ok. Jeśli sitko na zasilaniu bedzie przytkane to dostanie niewystarczająca dawke zupy i bedzie dmuchać tylko cieplym powietrzem a nie gorącym.
Cytuj:
czujka temp jest w sterowniku, jeżeli będieci mieć wsadzony sterownik w górne gniazdo to awsze będzie zimno na dole

druga sprawa to, że na sterowniku często są problemy z tym czujnikiem, robią się zimne luty, nie macie, że czasem mu się odklei i działa lepiej?
to tez prawda...


Post Wysłano: 31 sty 2012, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Kolego, pytanie może nieco trywialne, ale ogarniasz pilot od ogrzewania?

Jest on stosunkowo "skomplikowany" i mało osób potrafi go używać (regulacja temperatury).


Post Wysłano: 31 sty 2012, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Instrukcja jest z tyłu sterownika .


Post Wysłano: 31 sty 2012, 23:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2010, 23:14
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Volvo FH16

Cytuj:
Kolego, pytanie może nieco trywialne, ale ogarniasz pilot od ogrzewania?

Jest on stosunkowo "skomplikowany" i mało osób potrafi go używać (regulacja temperatury).
Z ogarnięcie tego pilota to dla mnie nie problem. Dodam że Wabasto chodzi prawidłowo i raczej czujniki też nie mają nic wspólnego z tym że słabo mi się kabina nagrzewa. Problem tkwi w tym że tak już musi być. Dzisiaj mając rozładunek we Wrocławiu , a dokładniej w Bielanach (magazyny Prologus) pytałem się o zdanie kilku kierowców jeżdżących Scanią serii 4 na ten temat odpowiadali że u nich jest to samo. :/ Zdążyłem się już do tego przyzwyczaić, ale myślałem że jakoś polepszę sprawę :wink: lecz się nie udało. I żeby jeszcze to był jedyny problem tej Scanii. :]


Post Wysłano: 01 lut 2012, 0:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Z rury musi leciec gorace, niemal parzace powietrze. Jesli tak nie jest to cos nie dziala prawidlowo.


Post Wysłano: 01 lut 2012, 2:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2011, 22:29
Posty: 133
GG: 0

Ojciec jeździ 4 topline i my musimy otwierać okna, ja na górze śpię z lekko uchylonym szyberdachem :) Temperatura ustawiona na 2 lub 3 . Podjedź do serwisu ogrzewań i ci sprawdzą . A jak będzie trzeba to naprawia w jeden dzień .

My tak mieliśmy rok temu niby chodziło dobrze ale słabo grzało . Pojechaliśmy przed zimą do serwisu i chodzi jak talala cieplutko jak w domu :)

_________________
Czasami sekundy decydują o naszym życiu .


Post Wysłano: 01 lut 2012, 8:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tylko nikt z was nie pisze jaki typ ogrzewania macie zamontowany oraz moc tego ogrzewania, jeśli ma np eberspacher D1LC o mocy 1800W to nigdy na tych mrozach nie zagrzeje tej kabiny, druga osoba może mieć piec o mocy np 3800W i gorąco jak saunie :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 lut 2012, 10:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2010, 23:14
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Volvo FH16

Cytuj:
Tylko nikt z was nie pisze jaki typ ogrzewania macie zamontowany oraz moc tego ogrzewania, jeśli ma np eberspacher D1LC o mocy 1800W to nigdy na tych mrozach nie zagrzeje tej kabiny, druga osoba może mieć piec o mocy np 3800W i gorąco jak saunie :mrgreen:


Pewno jest tak jak napisałeś kolego. Inny typ ogrzewania. A co do tej sauny :D to może zmienię ten typ ogrzewanie :lol: i zamiast jeździć to ze Scanii saunę na kółkach zrobię :mrgreen: . Więc pozostaje mi zmienić samochód.


Post Wysłano: 01 lut 2012, 10:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Więc pozostaje mi zmienić samochód.
Zawsze możesz zmienić ogrzewanie na większe lub wodne :wink:
Nie wiem jak w scani ale w volvie standardowe ogrzewanie to właśnie 1800W
Podobny problem mam w manie tga, w moim durny austriak zamówił piecyk 1800W dobry do -5 to i tak za dużo jak na ten piecyk :] a w drugim tga ma piec 3800W i taki sam miałem w poprzednim manie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 lut 2012, 14:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2007, 18:31
Posty: 36

W scaniach z reguły jest 2200W przy max wydajności.


Post Wysłano: 01 lut 2012, 16:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

A u mnie w f 90 szwaby zamontowali Ebara D3L 3500W dodam że w małej kabince 15 minut i trzeba wyłączać :lol:
Mam też ebera D4 ogrzewam nim pomieszczenie 3x5 i robi robotę :wink:

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: