Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 lut 2012, 12:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Witam, i o poradę pytam :)
Dafik skończył dwa lata, nadeszła zima i zaczął się problem z piecem. Temp. na zewn. -15, nie ma opcji żeby silnik się nagrzał, więc odpalam do tego webasto. Jest w miarę ciepło, ale nie do końca jak powinno być. Na noc gaszę silnik, zostawiam samo webasto, temp. ustawiona na maxa, a z kratek leci ciepłe (a powinno gorące) powietrze. Podejrzewam, że więcej jak 20stopni to w kabinie nie ma. W nocy zimno, nad ranem jeszcze gorzej.
W zeszłym roku webasto grzało lepiej. Gdzie mogę szukać przyczyny?

p.s. Żeby mi ktoś nie pisał zaraz: sprawdź rurę pod siedzeniem itd..... Mam MOKRE ogrzewanie postojowe.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 05 lut 2012, 12:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Mokry piec to nic innego jak palnik i wężownica w środku, Jest reakcja na regulacje temperatury?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 lut 2012, 13:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Mamy podobne problemy z dwoma Scaniami.Słyszałem wczoraj na bazie,jak serwisant z Opola mówił przez telefon co może być przyczyną.Zawalona wężownica (moim zdaniem to nie to),lub elektrozawór,który nie przepuszcza wystarczającą ilość nagrzanego płynu.Kierowcy mają zimno w czasie jazdy i na ogrzewaniu postojowym.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 05 lut 2012, 13:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Problem z obiegiem równie dobrze może on leżeć w nagrzewnicy samochodu nie w samym piecu.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 lut 2012, 13:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Cytuj:
Problem z obiegiem równie dobrze może on leżeć w nagrzewnicy samochodu nie w samym piecu.
No wiesz,dwuletni Daf jeżdżący na płynie,nie powinien mieć z tym problemu.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 05 lut 2012, 13:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

A myślał ktoś o pompce obiegu płynu może ona za słabo daje.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 lut 2012, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Łatwo sprawdzić.Jeżeli w czasie jazdy ma upał w kabinie,to faktycznie może być pompka.Czujnik temperatury w kabinie,też można brać pod uwagę.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 06 lut 2012, 2:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

W czasie jazdy, przy nagrzanym silniku w środku jest gorąco.
Reakcja na regulację temperatury webasto jest. Przy obecnej temp. na zewnątrz -11, nawiew się wyłącza jak dam pokrętło regulacji prawie na minimum. Jak przekręce nieco ponad minimum, to nawiewy się włączają.
Płyn w układzie jest zalany pod korek.
Czujnik temp. wew. znajduje sie w dafie na tylniej ścianie nad dolnym łóżkiem? Jak ew. można sprawdzić czy to on jest winny?

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 07 lut 2012, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Czujnik temp w kabinie jak i całe sterowanie odpowiada tylko za włączanie wentylatorów , najlepiej podłączyć tester i zobaczyć jaką temp. utrzymuje ogrzewanie .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: