Witam,czy wie ktoś może jakie skrzynie biegów były stosowane w ciężarowych Liazach.Chodzi mi o ilość biegów w wywrotce,skrzyniowym i ciągniku siodłowym.
Skrzynie biegów były stosowane różne, zależnie od modelu. Ale często bywa tak że skrzyniowe, wywrotki i ciągniki mają te same skrzynie. W skrzyniowych i wywrotkach były montowane skrzynie o 14 przełożeniach- Praga 14PSI50, taki jest dokłądny symbol, a w ciągnikach o większej mocy były też skrzynie Eaton TS15612 o 12 przełożeniach. Nie wiem czy były jeszcze jakieś inne, bardzo możliwe że tak.
Nie wiem czy we wszystkich ale w wiekszości były niesynchronizowane skrzynie i pierwsze kilometry dla kierowcy ,który wczesniej Liazem nie jeźdźił nie należały do łatwych
_________________ http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?
Z tego, co pamiętam były skrzynie Praga, I miały 9 pełnych biegów raczej stosowane w wywrotkach lub w pojazdach do prac ciężkich, miały krótkie przełożenia, ale bardzo silne. Natomiast te, które były w ciągnikach siodłowych i w samochodach skrzyniowych miały 5 biegów pełnych i 5 połówek były przeznaczone do dłuższych dystansów. W połączeniu z szybkim mostem (jak się nie mylę) RABA stanowiły dość dobre rozwiązania do transportu międzynarodowego. Wiele firm polskich jak i czechosłowackich używały ich właśnie w takim celu.
Jestes kolego w błędzie skrzynie 9 były stosowane w ciagnikach siodłowych np 110,551, a w wywrotkach 150,260 stosowane były szkrzynie 5+5 (połówki) .Miałem pare lat liazke więc coś o tym wiem
U nas w firmie tam gdzie jeździłem były 3 sztuki. Dwie wywrotki i skrzyniówka. Wywrotki miały 9 biegowe skrzynie a skrzyniówka 5+5. miały być jeszcze 3 ciągniki były przez nas testowane i też miały skrzynie 5+5, ale po prostu nie spisały się.
mam gdzieś w garazu książke "SKRZYNIA BIEGÓW LIAZ", ale nie chce mi się jej szukac;) wiem ze były skrzynie 9 biegowe i bardzo czesto sie psuły, były one montowane w tzw "BUDAMOBIL-ach" czyli liazach z INTERCOLEREM!!!!
_________________ RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę