Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 lut 2012, 2:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lut 2012, 1:50
Posty: 13
GG: 0

Panowie potrzebuje rady pomocy w takiej sprawie,mam ciagnik scania 124l do tego chlodnia schmitz 2004r i caly czas wystepuje problem z hamulcami(hamulce bębnowe jeszcze) są strasznie slabe wyglada to tak jakby kazde kolko na osi hamowaly onnym trybem innym cisnieniem powietrze ciekawe jest to ze gdy opuszcze naczepe na maks na poduszkach to problem znika kola blokuje momentalnie rowno elegancko jak tylko przestaie na poziom problem wraca,gdzie szukac usterki moze to jakis zawor a moze to regulacja podnoszenia i opuszczania naczepy gdzies wyczytalem ze ten zawor ma cos wspolnego z moca podawania cisnienia vel hamowania,od razu mowie sam jestem laikiem w tej sprawie mam mechanika o wiekszym poziomie widzy na te tematy ale facet bezradny jest,moze ktos mial podobny przypadek


Post Wysłano: 19 lut 2012, 2:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Najprościej podłączyć naczepę pod komputer. Ogólnie zepsuć może się modlator, lub elektrozawór od siły hamowania. Obstawiam to pierwsze. No chyba że w bębnach jest jakaś inna magia.


Post Wysłano: 19 lut 2012, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

jesli piszesz ze po opuszczeniu naczepy na poduszkasz zaczyna hamowac prawidlowo to przyczyny musisz szukac w regulatorze sily hamowania.


Post Wysłano: 19 lut 2012, 14:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To coś nie tak ma z zaworem poziomującym poduszki lub jest źle podłączony.
Siła hamowania wzrasta wraz z ciśnieniem powietrza w poduszkach, więc jak opuści na poduszkach siła hamowania powinna zmaleć a nie wzrosnąć
Maksymalną siłę hamowania powinien uzyskać po podniesieniu na maksymalną wysokość poduszek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 lut 2012, 14:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lut 2012, 1:50
Posty: 13
GG: 0

wlasnie tak dokladnie mam odwrotnie niz ksiazka pisze puste poduszki rowno hamuje blokuje kola momentalnie w poziomie cholera jedna sily wogole nie ma,bede sprawdzal po kolei a jakby komus jeszcze jakas inna przyczyna przyszla by do glowy to zapraszam do wpisania choc mam nadzieje ze problem sie szybko rozwiaze bo nie ma jazdy w taka pogode,dziekuje Panowie


Post Wysłano: 19 lut 2012, 14:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lut 2012, 1:50
Posty: 13
GG: 0

[quote="MAN"]To coś nie tak ma z zaworem poziomującym poduszki lub jest źle podłączony.

jeszcze jedno mówisz źle podłączony zawór a znajde gdzieś dokładny opis podłączenia jakiś schemat ma ktoś namiar,wybaczcie Panowie nowy jestem na forum nie mam rozeznania jeszcze


Post Wysłano: 19 lut 2012, 14:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zawór poziomujący lub nie sprawny zawór regulujący siłę hamowania. Może tak być że zawór siły hamowania jest podłączony bezpośrednio pod którąś poduszkę.
Jeśli nie masz kompletnie pojęcia o pneumatyce i hamulcach zastaw kwestie naprawy zawodowcom, bo coś nie tak pokręcisz i okaże się że podczas jazdy zabraknie hamulców i co wtedy :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 lut 2012, 15:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Zawór od poziomowania jest źle podłączony tylko jeśli nie spełnia funkcji poziomowania.

Tu problem jest z hamowaniem. A to zależy od:
- czujnik ciśnienia w poduszkach
- modulator
- zasilanie powietrzem naczepy.

Najprędzej to trzeba na komputer jechać. Jak trafi się sprytny kolo to zrobi raz dwa, jak tempak to będziecie na pałe wymieniać wszystko z nadzieją, że może problem zniknie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 19 lut 2012, 15:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pod warunkiem że w naczepie jest elektroniczna regulacja siły hamowania a nie mechaniczna to wtedy możesz sobie podłączać pod komputer :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 lut 2012, 15:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

2004 to chyba z EBSem jest.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 19 lut 2012, 15:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lut 2012, 1:50
Posty: 13
GG: 0

spokojnie spokojnie szukam przyczyny ale nie bede sam za wiele kombinowal jednak hamulce to nie zarty ale jestem majsterkowiczem wolny wekend mam wiec mysle co to moze byc po niedzieli trzeba bedzie odwiedzic profesjonalny serwis druga strona medalu w mojej nie wielkiej miescinie jest tylko jeden serwis i tak jak mowisz szkoda by bylo stawiac do mechanika i zmieniac na pale i szkoda zeby okazalo sie ze to jakis prosty blad aa mechanik mi wyliczy jakies cuda bede placil jak za zgnile ryby bo ja sie nie znam i nie bede wiedzial co trzeba bylo zrobic czy nie,lepiej wiedziec co ma sie robic dzieki jescze raz


Post Wysłano: 19 lut 2012, 15:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Oj nie wiem skoro jest na bębnach to wszystko możliwe :]

To zacznijmy od tego co to za sprzęt i jaki układ hamulcowy posiada Halldex, Knorr, Wabco czy oprócz ABSu posiada EBS itp

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 19 lut 2012, 15:19 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 19 lut 2012, 15:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lut 2012, 1:50
Posty: 13
GG: 0

Cytuj:
2004 to chyba z EBSem jest.

wlasnie mechanicznie jeszcze,to powiedzialbym naczepka przejsciowka jeszcze bez komputera


Post Wysłano: 19 lut 2012, 16:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lut 2012, 1:50
Posty: 13
GG: 0

Cytuj:
Oj nie wiem skoro jest na bębnach to wszystko możliwe :]

To zacznijmy od tego co to za sprzęt i jaki układ hamulcowy posiada Halldex, Knorr, Wabco czy oprócz ABSu posiada EBS itp


WABCO bez EBS doklaniejszych parametrow nie znam na pamiec a przy niedzieli juz nie bede lecial do firmy.


Post Wysłano: 19 lut 2012, 17:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Ja miałem Schmitza z 2000r i miał EBS (7pinów) z tym że był na tarczach.


Post Wysłano: 04 mar 2012, 14:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lut 2012, 1:50
Posty: 13
GG: 0

Panowie od zaworu podnoszenia opuszczania naczepy mieli racje,zaspieano mi za naprawe 3tysiaczki sporo ale na hamulcach nei ma co oszczedzzac choc szansa jeszcze istnieje ze wystarczy wymieniac uszczelke gumowa ktora mogla w wylocie powietrza sie zagiac i podawac zle cisnienie na hamulce wtedy cala moc zostaje w poduchach temat uwazam za zamkniety.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: