Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 mar 2012, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Jeśli masz taką pompę jak na tym zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e79 ... e233b.html
to żeby zmienić kierunek nic nie przekręcasz tylko wyciągasz lub wpychasz w dół tą zawleczkę, czy jak to nazwać która wystaje do góry w przedniej części pompki. Uważaj żeby jej nie pogiąć, bo będzie problem z przełączeniem. Jeśli dobrze pamiętam to żeby podnieść kabinę trzeba ją wyciągnąć do góry, żeby opuścić musisz ją wcisnąć do końca (skok jakieś 3 - 4 cm). Po opuszczeniu kabiny jak już zejdzie do końca trzeba podpompować jeszcze kilka razy (8 - 10) aż będzie czuć większy opór, po przełączeniu kierunku przez pierwszych kilka ruchów nic się nie dzieje, potem zaczyna się podnosić/opuszczać. Pompujesz brechą zawsze w tą samą stronę, kierunek zmieniasz tylko zawleczką.


Post Wysłano: 04 mar 2012, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2011, 22:07
Posty: 35
GG: 0
Samochód: Mercedes Atego 1228

czyli tak podnosze zawleczke do gory wkladam klucz na ten bolec i krece tak?


Post Wysłano: 04 mar 2012, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

pompujesz góra dół tym kluczem, nie da sie zrobić pełnego obrotu. Skąd jesteś moge przysłać człowieka co ci pokaże jak sie to robi.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 04 mar 2012, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2011, 22:07
Posty: 35
GG: 0
Samochód: Mercedes Atego 1228

aha czyli jest tylko krotki przeskot tego bolca? odczuwalem to predzej ale myslalem ze cos nie tak jest blokuje cos albo nie wiem ale widze ze nadzwyczajniej tak wyglada pompowanie


Post Wysłano: 04 mar 2012, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2011, 22:07
Posty: 35
GG: 0
Samochód: Mercedes Atego 1228

a blokada jest tylko ta zawleczka nic wiecej nie blokuje kabiny?


Post Wysłano: 04 mar 2012, 21:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

U mnie kierunek przełączało się właśnie tą zawleczką, z tego co pamiętam to nic nie trzeba było przekręcać. Wyciągasz całkowicie do góry, wsuwasz breszkę w tulejkę na końcu pompki i pompujesz góra - dół aż do skutku. Do opuszczenia zawleczka do końca w dół i tak samo pompujesz, przy ruchu w dół kabina będzie się powoli podnosić lub opuszczać, zależnie od ustawionego kierunku. Przez pierwszych kilka ruchów po przełączeniu nic się nie dzieje zanim płyn nie dotrze gdzie trzeba. Przy opuszczaniu kabina ma zejść do końca, jak już się oprze to dopompuj jeszcze kilka razy aż poczujesz większy opór żeby Ci nie fiknęła jak dasz po heblach czy wpadniesz do rowu. Przy podnoszeniu ma przeważyć i polecieć "na pysk", żeby Ci nie spadła na głowę jak będziesz grzebał przy silniku a akurat puści siłownik.


Post Wysłano: 04 mar 2012, 21:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Niczym więcej się nie blokuje kabiny, z tyłu kabiny masz zamek hydrauliczny który się sam otwiera podczas podnoszenia kabiny do góry a przy opuszczaniu kabiny blokuje się sam mechanicznie za pomocą sprężyny która znajduje się w obudowie zamka :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 mar 2012, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Kto ci podnosił tą kabine bo nie wierze że ty sam.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 04 mar 2012, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Może to nie problem z "nieumieniem" przestawienia na opuszczanie, tylko pompka się skiepściła?

Możesz załatwić przyjacielu inną pompkę na podmianę? Może spróbuj zamienić je. Ja kiedyś tak miałem, że nie chciała kabinka opaść, 1,5 dnia walczyłem z tematem, pompki były 3 w ruchu i wszelkie kombinacje z zamienianiem przewodów, siłowników, porażka jednym słowem.

Zapisz sobie jak szły przewody, bo juz całkiem zgłupiejesz.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 mar 2012, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jak on zamiast pompować kręcił to jak mu sie miała opuszczać.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 04 mar 2012, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2011, 22:07
Posty: 35
GG: 0
Samochód: Mercedes Atego 1228

jej nie idzie krecic tylko jest taki skok i blokuje


Post Wysłano: 04 mar 2012, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

no i ruszasz od górnego płożenia do dolnego aż zablokuje i wtedy kabina idzie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 04 mar 2012, 22:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2011, 22:07
Posty: 35
GG: 0
Samochód: Mercedes Atego 1228

jutro sprobuje ale teraz nie powinno byc juz problemu a jak nie to bd musial ogarnac pompke


Post Wysłano: 04 mar 2012, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2011, 22:07
Posty: 35
GG: 0
Samochód: Mercedes Atego 1228

Dzieki koledzy odezwe sie jutro :D


Post Wysłano: 05 mar 2012, 16:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2011, 22:07
Posty: 35
GG: 0
Samochód: Mercedes Atego 1228

Kabina opuszczona wielkie dzieki :D


Post Wysłano: 21 lip 2014, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 cze 2010, 18:49
Posty: 41
GG: 0

Mam problem z odchyleniem kabiny w Atego z 2002 roku wersja podnoszenia kabiny na linkę. Linka się zerwała (ta przy stopnicy) i nie mam pomysłu jak ją podnieść. Po odblokowaniu czerwonym ryglem kabina unosi się z 15cm od ramy i widać po lewej stronie od kierowcy pod kabiną gdzie linka wchodzi. Pytanie jak i co tam wcisnąć/poluzować aby udało się podnieść kabinę?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: