Witam mój problem zaczął sie dzisiaj gdy jechałem w pewnym momecie stanąłem gdyż jadący tuż przede mną skręcał i gdy ruszałem nie moglem przebić na duża skrzynie a gdy przebiłem nie bylo 7 ani 8 teraz znalazłem. Gdy przebijam z 4 na 5 i 6 wchodzi normalnie lecz gdy z 6 na 7 i 8 jest bardzo mały (luz czy nie wiem jak to nazwać bardzo blisko biegi sa siebie 5 kolo 7 a 6 kolo 8 ) nie jest tak jak wcześniej nie wiem co sie stało prosze o pomoc.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Na skrzyni biegów masz taki drążek po obu stronach z przegubem kulowym przykręcony z jednej strony do skrzyni biegów a z drugiej do drążka który łaczy lewarek z skrzynią biegów. Sprawdz luzy na tych przegubach jeśli nie są mocno wylatane spróbuj wyregulować biegi skracając lub wydłużając ten drążek.
Ten drążek jest odpowiedzialny za ruchy lewarka w prawo/lewo. Oraz sprawdź mocowanie podstawy lewarka do silnika czy czasem nie wykręciły się śruby mocujące z kolektora ssącego
Na skrzyni biegów masz taki drążek po obu stronach z przegubem kulowym przykręcony z jednej strony do skrzyni biegów a z drugiej do drążka który łaczy lewarek z skrzynią biegów. Sprawdz luzy na tych przegubach jeśli nie są mocno wylatane spróbuj wyregulować biegi skracając lub wydłużając ten drążek.
Ten drążek jest odpowiedzialny za ruchy lewarka w prawo/lewo. Oraz sprawdź mocowanie podstawy lewarka do silnika czy czasem nie wykręciły się śruby mocujące z kolektora ssącego
To nie ten przegub w linku masz M8 a drążek ma gwint M12 w oryginale z jednej strony gwint prawy a z drugiej lewy można to przerobić na dwie końcówki z prawym gwintem bo z lewym ciężko dostać.
Tak mi się wydaje że musisz wydłużyć drążek skoro niema 7 i 8 tylko nie przesadz z wydłużaniem bo potem wstecznego biegu nie włączysz
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Tak jak pisałem gdzieś się zrobił luz, jak nie na tym drążku poprzecznym to gdzieś indziej. Jak wydłużysz ten drążek to będziesz mógł dalej pchnąć lewarek w prawo co się z tym wiąże odsuniesz od siebie ścieżkę włączania biegów 5-6 i 7-8 najlepiej stanąć na ramie za kabiną a ktoś inny włącza biegi i zobacz ile wychodzi wałek z wybieraka przy włączaniu 7-8 i 5-6
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Podstawowa sprawa czy te końcówki nie są zapieczone na tym drążku. Jeśli nie to wystarczy poluzować kontry przy końcówkach i zrobić powiecmy 1-2 obroty tym drążkiem i powinno wystarczyć dlatego tam jest prawy i lewy gwint aby nie odkręcać końcówek do regulacji tylko kręcić samym drążkiem. Jak za mocno wykręcisz będziesz miał 7-8 ale będziesz miał wtedy problem z włączeniem wstecznego biegu. Aby wsteczny bieg włączyć musi się cały wałek schować w skrzyni biegów. Jak nie idzie obrócić drążka odkręć jedną końcówkę i ją wykręć
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Raczej wina tego drążka, chyba że tak jak napisałem miałem taki przypadek że się odkręciła podstawa lewarka od kolektora ssącego. Kabina w góre i wszystko masz na wierzchu jak gdzieś jest luz to zobaczysz. Włącz np piąty bieg i na włączonym biegu poruszaj lewarkiem w lewo prawo i zobacz czy nie widać żadnych luzów jeśli nie to zostaje ci tylko regulacja tego drążka
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 16 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę