Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 kwie 2012, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Witam :)
Przeglądając allegro natrafiłem na ofertę pewnej firmy. Zajmuje się ona przedłużaniem ram w samochodów dostawczych w wersji podwozie do zabudowy.
Po co takie cos robic? Jezeli ktos chce stosowac zabudowy dluzsze niz 5,5 m to skazany jest tylko na Iveco, bo reszta producentow daje maksymalny rozstaw 4,35 a to stanowczo za malo jak na takie dlugie zabudowy.
Teoretycznie, niewielkim kosztem mozemy przedluzyc rame zeby moc stosowac takie dlugie zabudowy.
Moje pytanie jest następujące. Co myslicie o takiej przerobce?
Mnie sie wydaje ze rama nie bedzie juz tak stabilna jak fabryczna, ze moze dopasc ja duzo szybciej rdza po takiej przerobce.
Co Wy myslicie? Moze ktos cos takiego robil u siebie? 8) Pozdrawiam

Linki:
FIAT :arrow: http://otomoto.pl/fiat-zwiekszanie-rozs ... 51947.html
MERCEDES :arrow: http://otomoto.pl/mercedes-benz-zwieksz ... 12632.html
OPEL :arrow: http://otomoto.pl/opel-zwiekszenie-rozs ... 12641.html
RENAULT :arrow: http://otomoto.pl/opel-zwiekszenie-rozs ... 12641.html


Post Wysłano: 14 kwie 2012, 1:21

Wiesz, to jest tak, każde jednorazowe przecięcie i powtórne zespawanie rzeczywiście osłabi materiał. Problemem jest to, że wydłużając w ten sposób rozstaw osi, nie tylko go miejscowo osłabiamy, ale także powodujemy, że będzie on narażony na większe uszkodzenia, poprzez ogólne zwiększenie momentów zginających (powodujących odkształcanie się ramy, ala banan). Tak więc rzeczywiście jest to wykonalne i jeżeli zostanie wykonane profesjonalnie - czytaj, ktoś to przeliczy i odpowiednio zdejmie obciążenie z tej osłabianej części ramy, to nie będzie najmniejszego problemu. Są dostępne właściwie nawet publicznie, materiały, jakie producenci udostępniają dla producentów zabudów i temat wydłużania ramy jest wielokrotnie poruszany. Ogólne zalecenie jest takie, żeby w miarę możliwości dodawać ramę do tyłu, a jeżeli chcemy zwiększyć rozstaw osi, to w miarę możliwości należałoby je cofnąć.

Oczywiście, można wspawać kawałek ramy w środek, istnieją przecież nawet firmy posiadające homologacje producenta i taka przeróbka jest wykonywana profesjonalnie. Problem w tym, że to co prezentujesz to raczej wygląda jak robota w szopie, gdzie wkładamy kawałek ramy w środek i spawamy, co nie wróży dobrze na przyszłość. Dodajmy do tego, jak się u nas targa busami, pewnie nikt nie daje na taką przeróbkę gwarancji, nie mówiąc o homologacji i tragedia gotowa.

Z moich bardzo uproszczonych obliczeń wynika że, oczywiście największe naprężenie przypada na ten element, który jest spawany :lol: Zero myślenia, nie mówiąc już o tym, że przyjmując dane z dowodu, ładunek jest rozkładany praktycznie po równo na osiach (ciężki silnik i kabina z przodu), z przeładowaniem tył bierze nawet 2 razy tyle co przód. Jedyne do czego prowadzi zwiększenie rozstawu osi, to jeszcze większe siły działające w tym właśnie miejscu. Stąd zalecenie aby dodawać ramę od końca - tył już przenosi stosunkowo mniejsze obciążenia (dochodzi reakcja osi, która pomaga), ale i tak spece tną ramę w środku, najwygodniej.


Post Wysłano: 14 kwie 2012, 10:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Tak własnie myslalem, ze w w tym wypadku to lipa bedzie. Wiec zdecydowanie lepiej nie ryzykowac. Dzieki za odpowiedz 8)

Czy jestes w stanie podac mi firmy, ktore takie cos robia profesjonalnie, z homologacja? Z gory dziekuje. :)


Post Wysłano: 22 lip 2012, 15:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

najbezpieczniej to przesunąć oś do samego końca oryginalnej ramy i dołożyć trochę tylu

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 22 lip 2012, 17:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

A orientujesz sie kolego, gdzie takie cos mozna zrobic, zeby nie stracic fabrycznej gwarnacji? Z tego co wiem to mozna zamowic dluzsza rame, jednak polozenie tylnej osi sie nie zmienia? Widzialem kilka razy Sprintery z wiekszym rozstawem niz fabryczny, jednak nie wiem czy fabrycznie tak wyszly czy jakas firma w jakis sposob zwiekszyla rozstaw osi. :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: