Witam was,
napiszę jak było u mnie na egzaminie ,
Egzamin :
-13.04.2012r
-Bydgoszcz Word
-Kategoria : C+E
Egzaminatora nie interesowała kolejność podłączenia przewodów , oraz można było przechodzić przez dyszel , również można było na zapalonym silniku wchodzić między przyczepką a pojazdem
( powiedział nam to przy losowaniu pakietów na plac manewrowy)
__________________________________________________________________
pierwsze co robimy to rozprzęganie:
-korbka i podnosimy (jednobiegowa-obracana z zabezpieczeniem )
-odpinamy gumę przy pojeździe (podtrzymujące przewody)
-przewody pneumatyki 2sztuki
-przewody elektryczne 2 sztuki
-przewód ABS 1 sztuka
-podnieść zapadkę
!!!! ---Pamiętajcie--- !!!!
że jest tam guma przy przyczepce która podtrzymuje wszystkie przewody i musi być również założona , oraz wszystkie przewody elektryczne jak i pneumatyczne mają swoje miejsce w przyczepce zaraz przy korbce
-- NIE WOLNO KŁAŚĆ NA DYSZEL --
ODJAZD obok przyczepki z zapalonymi światłami mijania + kierunki ( bez pasów)....
( UWAGA- ZARAZ PO ODPALENIU I SPUSZCZENIU RĘCZNEGO NAGLE ZAPADKA SIĘ ZA TRZASŁA I TRZEBA BYŁO PONOWNIE PODNIEŚĆ )
--------------przed odjazdem ustawiamy siedzenia + lusterka ---------------
____________________________________________________________________
Następnie było sprzęganie
- ustawić się do przyczepki ( zapalone światła mijania + kierunki) (bez pasów)
- zatrzymać się około 2 metrów i sprawdzić czy podniesiona jest zapadka ( był zapalony silnik)
- zatrzymać tuż przed końcem zapadki i ustawić dyszel korbką
- po zatrzaśnięciu się zapadki z dyszlem , minimalnie do przodu czy na pewno się za trzasło
- gasimy silnik i przystępujemy do podłączeń
- sprawdzamy czy bezpiecznik jest schowany od zapadki (kielich)
- przewody elektryczne 2sztuki
- przewód ABS 1 sztuka
- przewody pneumatyczne 2 sztuki
- podnosimy wszystkie przewody i podpinamy pod gumę która jest na pojeździe
- sprawdzamy światła wszystkie ( był zgaszony pojazd)
____________________________________________________________________
teraz był plac manewrowy:
-światła mijania zapalone
-pasy bezpieczeństwa założone
łuk - żeby dobrze się zatrzymać metr przed linią wystarczy spojrzeć na lewą stronę jest tam (kran niebieski-mini hydrant ) i ma być równo z barkiem
i mamy 100% zatrzymanie przed linią zaliczone
przód skośne - wiadomo
tył garaż - wiadomo
________________________________________________________________________
miasto .....
cały egzamin trwał godzinę - zdane za 1 razem ....
pozdrawiam ,,,,,,,,