Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 cze 2012, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Jakoś nie jestem do tych V8 przekonany. Dla mnie, poza fajnym brzmieniem nic specjalnego w nich nie ma. Jak ktoś kiedyś napisał, silniki rzędowe to nie przypadek w Volvo. Wcale nie ustepują Scaniom z V8, a nawet je przewyzszaja osiagami. Moze i te V8 sa na papierze lepsze, ale na tym koniec. Pozatym gdyby R6 nie były dobre to juz by sobie odpuscili ich produkcje.

Troche rozwinę swoja wczesniejsza wypowiedz. Piszac rynek amrykański, miałem na mysli to ze samochody w Ameryce robia wielkie przebiegi i to wszystko przy wysokich prędkościach, wiec silniki mocno sa eksploatowane. Nie moga oni sobie pozwolic zeby wprowadzic jakies lipne silniki, bo przeciez na rynek amerykanski Volvo rowniez robi mnostwo samochodow. Silniki te same co w Europie, a i tak nie sa tak wytrzymale jak te rodem z USA. Z tego co sie orientuje to w tej chwili sa tylko rzędowki dostepne w nowych ciezarowkach, wiec chyba moze to oznacza, ze sa najlepsze. 8)


Post Wysłano: 18 cze 2012, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Wcale nie ustepują Scaniom z V8, a nawet je przewyzszaja osiagami. Moze i te V8 sa na papierze lepsze, ale na tym koniec. Pozatym gdyby R6 nie były dobre to juz by sobie odpuscili ich produkcje.
Dlatego są takie paliwożerne. Silniki Scanii są dużo bardziej elastyczne niż VOLVO. Scania już lata produkuje V8 czego Volvo nigdy nie zrobiło.


Post Wysłano: 18 cze 2012, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Można nad tym polemizowac długo długo... Moze zle rozumuje, ale gdyby te V8 (niewazne jakiego producenta) były takie super to by w USA dalej były dostępne. Widocznie nie są wystarczająca dobre skoro Amerykanie wsadzaja rzędówki.

Tak długo jak Scania robi V8 tak Volvo R6. Wcale sie nie zgodze ze rzedówki sa paliwozerne. Przeciez silniki nowego Actrosa to rzedowki produkowane przez amerykanski Detroit Diesel, a jakie wyniki mozna osiagnac to wystarczy do garazu zajrzec. :)


Post Wysłano: 19 cze 2012, 10:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Nie miałem okazji jechać ani V8 ani modelem FH16. Prawda jest taka, że V8 z racji innego układu cylindrów oraz mniejszych naprężeń wewnętrznych może rozwijać większe bezpieczne mocne dla silnika. Nie chce się sprzeczać odnośnie tej elastyczności V8, ale skoro na suchych danych wygląda to podobnie a w rzeczywistości wiele testów drogowych w tych pojedynkach wskazywało Volvo to jednak nie będziemy się kłócić który silnik jest lepszy. Prawda jest taka, ze każdy producent ma inne tecchnologie i każdy silnik jest inny. Np Honda w modelach Civic (już w latach 90-tych XX wieku) montowała silniki benzynowe 1.6 160ps gdzie np. koncern VW by blisko po 10 latach pościgu dogonić ten silnik musiał stosować kompresor wraz ze sprężarką. Po co mamy co roku konkursy na najlepsze silniki w poszczególnych kategoriach? ano nie tylko by sławić producenta a by pokazać, że mniejsze silniki też potrafią zaskakiwać.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 19 cze 2012, 12:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lip 2008, 20:23
Posty: 98
Samochód: na sprzedaż
Lokalizacja: Inwałd/Wadowice

Moim zdaniem Jeżeli już volvo zamontuje V8 to na pewno nie własnej konstrukcji. Volvo sprzedając na rynki na których sprzedaje się w 99% rzędówki raczej nie zainwestuje pieniędzy w konstruowanie nowego silnika którego tam nie sprzedadzą.

_________________
Są przed nami, za nami i wokoło nas...TERAZ NAM NIE UCIEKNĄ!

B - 17.12.2010r

A jak będą chcieli iść do muzeum lotnictwa, to zabierzesz ich do muzeum lotnictwa, kur*a jego mać!


Post Wysłano: 19 cze 2012, 18:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 15:05
Posty: 33

Patrząc pod punktem inżynierskim to powiem Wam, że silniki v8 oprócz swojej elastyczność równej pracy głosu i takie tam to jest znacząco wytrzymalsza i jej stosunkowa niska pojemność pozwoli osiągnąć bardzo dobre wyniki w momencie obrotowym. Koszty produkcji są droższe ale za to nie zawodność o wiele wiele większa.

Chciałem wam jeszcze powiedzieć, że koncern volkswagena zaczął już testy silnika Wankla


Post Wysłano: 19 cze 2012, 18:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Jako kontrargument pozwole sobie zacytować wypowiedź kolegi zzz z tematu o FH16 750
Cytuj:
więcej cylindrów, 2 korbowody na jednym wykorbieniu = większe opory wewnętrzne silnika i do tego gorsze wyrównoważenie silnika ;)
Silnik R6 w volvo to nie przypadek :)
Zacytowałem tą wypowiedź bo jak się zastanowić to wiele jest w niej racji i ja sie z nia zgadzam. Ja jednak patrze na ten temat przez pryzmat rynku amerykańskiego. Dlaczego? Bo tam konstrukcje musza być sporo wytrzymalsze niż europejskie, bo przebiegi ktore tam robia w europie zajmuje ok. 2 razy dłuzej. Amerykanie maja to do siebie, ze sa zacofani w stosunku do Europejskich ciezarowek i uzywaja tylko i wylacznie sprawdzonych rozwiazan. Silniki w układzie V tez były tam dostępne. Pytanie, czemu zostały wyparte przez rzędówki. Podoba sytuacja wystapiła w Europie z nowym Actrosem. Silniki V6 zostały wyparte przez rzędowe Detroit Diesel.
Cytuj:
Nie chce się sprzeczać odnośnie tej elastyczności V8, ale skoro na suchych danych wygląda to podobnie a w rzeczywistości wiele testów drogowych w tych pojedynkach wskazywało Volvo to jednak nie będziemy się kłócić który silnik jest lepszy.
Ja rowniez kilkukrotnie spotkałem sie z tym ze Scanie przy Volvo wymiękały, zwłaszcza w górach gdzie mimo wiekszej mocy nieraz ustepowały Volvo na podjazdach. Dane danymi, wazne jest to jak silnik zachowuje sie w zroznicowanych warunkach, bo tego na papierze nam nie napisza.

Moze sie myle, ale V8 sa tez pewnie mniej przyjemne dla srodowiska i przez to trudniej uzyskac dane normy emisji spalin. :wink:


Post Wysłano: 19 cze 2012, 20:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

To V8 Scani przy obrotach 1100 - 1200 i kiedy ciagnie w górę chodzi jak sieczkarnia. Z kim bym nie rozmawiał, to poza bajeranckim znaczkiem V8 zalet nie ma. Rzędówka prostsza, lepiej wyważona, mniej awaryjna, części łatwiej dostępne. Po co kombinować?

Jeśli nawet by było 98% nabywców i tak kupi R6, Zarząd Volvo dobrze o tym wie, dlatego nie będzie V8 w Volvo.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 20 cze 2012, 11:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 15:05
Posty: 33

Cytuj:
Z kim bym nie rozmawiał, to poza bajeranckim znaczkiem V8 zalet nie ma.Rzędówka prostsza, lepiej wyważona, mniej awaryjna, części łatwiej dostępne.
Jeżeli Ci chodzi o wyważenie to v8 jest o wiele lepiej wyważona niż rzędówka :lol: Części: czemu uważasz, że części do v8 jest trudniej dostać? Jeśli chodzi o Scanie to jedynymi częściami, które się różnią to jest wał korbowy i zębatki rozrządu, kolektor ssący i wydechowy. Może powiecie, że nie ale taka jest prawda, bo wszystkie części mają takie same nr katalogowe w przypadku rzędówki i V8


Post Wysłano: 20 cze 2012, 16:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Jako, ze prawie połowa mocy i momentu obrotowego we współczesnych silnikach cięzarówek generuje turbospręzarka, to z praktycznego punktu widzenia wprowadzenie V8 jest nieuzasadnione. W przypadku silnika V8 w porównaniu z R6, to:
- większa masa
- dwie głowice
- dwie turbiny
- więcej cylindrów
- bardziej rozbudowany rozrząd
- wyzsza toksyczność spalin
czyli wyzsze koszty budowy i eksploatacji.
Wg. mnie niech Volvo zostanie przy sprawdzonych rzędowkach, bo jak mówi przysłowie "Lepsze jest wrogiem dobrego" .

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 20 cze 2012, 17:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Obrazek
Obrazek

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 20 cze 2012, 20:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

No to sie ja powtorze. Gdyby V8 były lepsze od rzedowek to nie były by wypierane przez nie wypierane, a tak sie stalo. W Europie Mercedes pierwszy zrobil taki ruch. Tyczy sie to V6. Moze V8 zostanie w ofercie, chociaz nie wydaje mi sie, bo skoro za produkcje nowych silnikow odpowiada amerykanski Detroit Diesel, to raczej beda to rzedowki 15 - 16 litrowe, lekko podkrecone na potrzeby nowego Actrosa. Mysle ze podobnie rzecz bedzie sie miala z nowymi MANami, ale narazie tylko mozna gdybac. Jedyna Scania slynaca ze swoich silnikow V8 ktore produkuje juz od ponad 40 lat pewnie bedzie chciala produkowac je dalej, ale i te silniki moze kiedy zostana wyparte przez nowoczesne rzedowki. :)


Post Wysłano: 20 cze 2012, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
No to sie ja powtorze. Gdyby V8 były lepsze od rzedowek to nie były by wypierane przez nie wypierane, a tak sie stalo. W Europie Mercedes pierwszy zrobil taki ruch. Tyczy sie to V6. Moze V8 zostanie w ofercie, chociaz nie wydaje mi sie, bo skoro za produkcje nowych silnikow odpowiada amerykanski Detroit Diesel, to raczej beda to rzedowki 15 - 16 litrowe, lekko podkrecone na potrzeby nowego Actrosa. Mysle ze podobnie rzecz bedzie sie miala z nowymi MANami, ale narazie tylko mozna gdybac. Jedyna Scania slynaca ze swoich silnikow V8 ktore produkuje juz od ponad 40 lat pewnie bedzie chciala produkowac je dalej, ale i te silniki moze kiedy zostana wyparte przez nowoczesne rzedowki. :)
Mercedes bez V8 to nie Mercedes. V8ki muszą być.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 20 cze 2012, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Cytuj:
Cytuj:
No to sie ja powtorze. Gdyby V8 były lepsze od rzedowek to nie były by wypierane przez nie wypierane, a tak sie stalo. W Europie Mercedes pierwszy zrobil taki ruch. Tyczy sie to V6. Moze V8 zostanie w ofercie, chociaz nie wydaje mi sie, bo skoro za produkcje nowych silnikow odpowiada amerykanski Detroit Diesel, to raczej beda to rzedowki 15 - 16 litrowe, lekko podkrecone na potrzeby nowego Actrosa. Mysle ze podobnie rzecz bedzie sie miala z nowymi MANami, ale narazie tylko mozna gdybac. Jedyna Scania slynaca ze swoich silnikow V8 ktore produkuje juz od ponad 40 lat pewnie bedzie chciala produkowac je dalej, ale i te silniki moze kiedy zostana wyparte przez nowoczesne rzedowki. :)
Mercedes bez V8 to nie Mercedes. V8ki muszą być.
Pewnie ze tak... tak jak Mercedes tak i MAN i Scania. Mercedes póki co zrezygnował z V6, a skoro teraz silniki produkuje Detroit, to bardzo mozliwe ze V8 zostana wyparte przez większe 15 - 16 litrowe, pewnie nieco wzmocnione silniki rzedowe. :D


Post Wysłano: 20 cze 2012, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

Iveco i Renault też swego czasu produkowały silniki V8 :wink:

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Post Wysłano: 20 cze 2012, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Iveco i Renault też swego czasu produkowały silniki V8 :wink:
W Renault to była V8ka produkcji MACK'a o mocach 520 i 560KM. Nie jestem pewny czy nie było jeszcze wersji 500KM. Bo takich całkiem swoich V8 to Renault chyba nie miało?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 20 cze 2012, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Póki w kwesti projektowania silników, ekolodzy będa mieli wiecej do powiedzenia od inzynierów, to będziemy mieli tendencje do zmniejszania pojemności skokowej silników a zwiększania turbin i katalizatorów. Z resztą ta tendencja juz obowiązuje od ok. 15 lat. Szczególnie widać to na przykładzie silników do aut osobowych.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 20 cze 2012, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

V8 w Renault były w modelu Major w latach 80 :D

http://www.youtube.com/watch?v=0BvIe0Do9k4

Tutaj 420PS, ale gdzieś na forum u Niemca była fotka starej R370 V8 :wink:

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Post Wysłano: 20 cze 2012, 22:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Cytuj:
Póki w kwesti projektowania silników, ekolodzy będa mieli wiecej do powiedzenia od inzynierów, to będziemy mieli tendencje do zmniejszania pojemności skokowej silników a zwiększania turbin i katalizatorów. Z resztą ta tendencja juz obowiązuje od ok. 15 lat. Szczególnie widać to na przykładzie silników do aut osobowych.
I w zwiazku z tym wytrzymałość silnikow spada. Wszystko jest dobre w czym jest umiar. Wg mnie norma E5 czy nawet EEV sa wystarczajace pod wzgledem czystosci spalin. Warto zauwazyc, ze jesli w nowych silnikach sie cos psuje, to własnie układy odpowiadajace za czystosc spalin. Jakoś sie obawiam o silniki E6. Trzeba stosowac wydajniejsze chłodzenie, ze wzgledu na te wszystkie uklady oczysczajace. Pozatym na przykladzie nowego Actrosa wlasnie i materialow na jego temat wynika, ze silnik E6 spala wiecej nic E5. Oczywiscie roznica wielka nie jest, ale wiadomo, ze w skali lat jest zauwazalna. Ekologia? Czemu nie, ale nie w taki sposob! Za jakis czas to pewnie bedzie turbo z silnikiem a nie silnik z turbo... :/


Post Wysłano: 21 cze 2012, 0:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2011, 0:15
Posty: 53
GG: 0

PANOWIE!!! Skończcie temat silników V8 bo to, o czym na chwilę obecną debatujecie kompletnie nie dotyczy tematu nowego FH! Albo się przenieście z tym tematem do działu technicznego bo tu te rozmowy nic nie wnoszą... Ktoś puścił plotkę o V8 w Volvo, która ani trochę nie jest prawdziwa tak samo jak plotka o tym, że nowe FH będzie miało płaską podłogę... Otóż ANI NIE BĘDZIE silników V8 ANI NIE BĘDZIE płaskiej podłogi!
Co do silników to nic na ten temat nie piszę bo to nie ma sensu... Co do płaskiej podłogi to nie będzie takowej w nowym FH - widać to chociażby na poniższych zdjęciach:

Tu widać tylną ścianę kabiny - krawędź dolna na wysokości silnika (tunel) jest znacznie wyżej (10-12 cm) niż położenie podłogi na wysokości foteli (linia między nadkolem a klapą bocznego schowka - czyli nad dolnym czarnym pasem naklejki). Już po tym widać, że BĘDZIE tunel - i moim zdaniem bardzo dobrze, że będzie:) !
Obrazek

Tu drugie zdjęcie, na którym wyraźnie widać tunel - wystarczy sobie rozjaśnić w Corelu albo w Photoshopie. Widać, że podstawa fotela jest schowana za krawędzią ciemnej płaszczyzny tunelu to raz, a dwa - jasny dywanik jest "przycięty" tą samą płaszczyzną, zwężającą się do kokpitu - podobnie jak jest ukształtowany tunel w obecnym FH...

Obrazek

Tak samo słabą plotką jest informacja, że Volvo zrezygnuje z I-shifta - czy I-shift zostanie zastąpiony skrzynią znaną z niemieckich samochodów... Volvo nie strzeliłoby sobie w stopę i nie zrezygnowałoby z jednej z najlepszych zautomatyzowanych skrzyń biegów na rynku... Spodziewam się jedynie udoskonalenia - ale na pewno nie rezygnacji...

Autor tych informacji twierdzi, że siedział w jednym z nowych pojazdów... Kierowcy prototypowych pojazdów podpisywali z koncernem Volvo umowę o zakazie wpuszczania obcych osób do pojazdu i udzielania informacji o nim - więc nie sądzę, że którykolwiek z nich pozwoliłby czy nawet odważyłby się komuś pozwolić wejść do kabiny i oglądać samochód...
Tak więc proszę o nie zaśmiecanie tego tematu kwestią V8 bo ta sprawa tego tematu NIE DOTYCZY!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: