Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lis 2010, 21:41
Posty: 16
GG: 0
Samochód: iveco

Ręcznik i ciuchy na przebranie :D ale teraz bez jaj...
Do tego proponował bym (z własnego doświadczenia) podstawowe leki np: Ibuprom,coś na niekontrolowane postoje :lol: , jakiś "gripex" albo "teraflu" na przeziębienie ... to te podstawowe minimum, chyba że coś naturalnego: herbata z miodem, cytryną i kielonkiem wody ognistej :mrgreen: albo czosnek, ale tego nie proponuje :/

Każdy zabiera to co mu najbardziej jest potrzebne, jak zaczniesz jeździć to sam dojdziesz do tego, co ci jest potrzebne a co zbędne i zagraca i tak już ciasną kabinę.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nie doszukałem się jednego konkretnego, rozwiniętego i aktualnego tematu, to dopinam się tutaj.

Trafiła mi się możliwość "spróbowania" i w przyszłym tygodniu pojadę w pierwszą trasę.....
Kilkudniowa, zachód, podwójna obsada, TGA + naczepa.
Niemcy + ew. kraje Beneluxu

Dostanę na ten okres umowę o dzieło. Czy jedyny dokument poza prawem jazdy, jaki powinienem mieć przy sobie to zaświadczenie od pracodawcy, że mam wszystkie bedania, kursy etc?
Czy jeśli dzień startu pokryje się z rozpoczęciem umowy, a rozwiązanie z dniem powrotu, to tak naprawdę nie potrzebuje żadnych urlopówek etc?

Tacho na tarczki "z szufladą"

Powiedzcie mi jeszcze... nie chce zadawać typowo głupich pytań co zabrać, bo generalnie wiem, ale chcę zapytać o ubranie robocze.

Czy bezwzględnie powinienem się w nie wyposażyć? Podejrzewam, że na niektóre firmy nawet nie wjadę w kabinie bez odpowiedniego ubrania, a nie chcę kiblować na portierni, chce brać czynny udział.
Co powinienem kupić, buty z metalowymi noskami, kamizelkę, co jeszcze? kask?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

Standardowe wyposażenie: kamizelka, kask, okulary, buty(często z noskiem) i oczywiście rękawice dla własnej wygody.
O te rzeczy zapytaj pracodawcę, bo chyba nie będziesz sam kupował kasku :mrgreen:

Jeśli masz kod 95, to nie potrzebujesz zaświadczenia o badaniach i kursach, chyba że dla własnego spokoju.

Umowa to dobra podkładka, ale musisz mieć udokumentowane 28dni więc moim zdaniem musisz- lepiej mieć zaświadczenie o nie prowadzeniu od pracodawcy.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odnośnie kupowania.. układ jest specyficzny.
Kumpla ojciec zgodził się na taki wyjazd na "pierwszy szlif" i zobaczenie jak jest od środka, w dogodnym dla mnie terminie, możliwe że będzie musiał też do mnie dostosować powrót. Najprawdopodobniej moja przygoda będzie kilku dniowa, nie mogę więc zbyt wiele wymagać

Nie mam 95, zrobiłem prawko po staremu, mam kurs na przewóz rzeczy.
Wczoraj zrobiłem wszystkie badania, przedstawiłem pracodawcy zaświadczenie lekarskie, psychologiczne i kurs przewozu rzeczy.

Czyli najprościej jeśli napisze mi zaświadczenie o 28dniowym okresie nieprowadzenia? Może to zrobić, jeśli wtedy u niego nie pracowałem?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Ubranie robocze (opróczy tych, co wymienił BartekSW) typu fartuch, czepek i ochraniacze na buty dostajesz zazwyczaj na portierni. Kamizelka i buty z noskiem lepiej mieć swoje.


Poza tym zwykłe ubranie robocze, takie do umazania w smarach i tarzania się w piasku pod samochodem jest bardzo wskazane szczególnie, jeśli nie jesteś syfiarzem. Ale to wtedy, jak już będziesz jeździć samemu.



Odnośnie tej urlopówki, to najprościej na 30 dni wstecz. Jestes nowym kierowcą na przyuczeniu, nie jeździłeś wcześniej i zwyczajnie żadnych tarczek nie posiadasz na ten okres. Nawet jeśli w tym okresie jeździłeś jakimś samochodem jednorazowo, to nie uwzględniaj tego, kaz nowemu pracodawcy wystawić urlopówkę na te 28 czy 30 dni wstecz.

_________________
NIE-POMPIARZ


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:

Odnośnie tej urlopówki, to najprościej na 30 dni wstecz. Jestes nowym kierowcą na przyuczeniu, nie jeździłeś wcześniej i zwyczajnie żadnych tarczek nie posiadasz na ten okres. Nawet jeśli w tym okresie jeździłeś jakimś samochodem jednorazowo, to nie uwzględniaj tego, kaz nowemu pracodawcy wystawić urlopówkę na te 28 czy 30 dni wstecz.
Po co ?

Cytuj:
Czy jeśli dzień startu pokryje się z rozpoczęciem umowy, a rozwiązanie z dniem powrotu, to tak naprawdę nie potrzebuje żadnych urlopówek etc?

Nie potrzebujesz żadnych urlopówek.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

a jakie macie ubezpieczenia zdrowotne na zagranicę?

Podstawą jest chyba europejska karta zdrowia wydawana w przychodni?
Na tym druku jest tak mało miejsca, że można wpisać trzy kraje maks, co tam wpisujecie? Europa? No i "okres wyjazdu"? Chyba nikt nie wyrabia tej karty z każdym wyjazdem...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Podstawą jest chyba europejska karta zdrowia wydawana w przychodni?
EKUZ, Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego, wydawana jest w minutę przez wojewódzki oddział NFZ właściwy dla twego miejsca zamieszkania. Ważna jest pół roku i obowiązuje w krajach tę kartę uznających, nie na jednakowych, niestety, zasadach.
KLIK

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2010, 16:19
Posty: 32
GG: 0

chłopacy dostałem pasy transportowe 6m długosci 35 mm szerokosci czy beda ok na busa8 ep?czy musza byc 50 mm?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Pasów nie dobiera się do pojazdu, tylko do ładunku. Wiadomo, że palety krawężników jednym paskiem 35mm nie zabezpieczysz...

_________________
NIE-POMPIARZ


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
Pasów nie dobiera się do pojazdu, tylko do ładunku. Wiadomo, że palety krawężników jednym paskiem 35mm nie zabezpieczysz...
Na pasach powinny być oznaczenia o wytrzymałosci :!:

Jest o tym trochę filmów instruktarzowych w necie.
Z tego co pamiętam z zagramanicznych norm,
to powinny być conajmniej dwa razy mocniejsze niż waga towaru,
i to zależnosci od sposobu montowania danego towaru !!!

>>>
Pasy 35mm. dobre są do palet z papierem toaletowym :mrgreen:



przykłady >>> http://www.uchwyt.com.pl/mocowanie_ladunku.html

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 wrz 2015, 11:41
Posty: 1
Lokalizacja: Legnica

Spoko info dzięki panowie, tak czytajac myślę, że faktycznie trzeba przemytślec wszystko za i przeciw i w praktyce ( tak jak ta kwestia czajnika pod zapalniczkę).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: