Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2011, 15:36
Posty: 15
GG: 0
Samochód: FH12

Witam,jak w temacie, volvo fh12 2000r silnik D12C, osiąga obroty maksymalne 1600?Autko trochę stało, założone zostały nowe filtry paliwa, odpowietrzone wszystko z 5 razy i wciąż to samo.Odpala i pracuje dobrze. Druga sprawa to na postoju tacho co kilka sekund podnosi wskazówkę do ok 25 km/h i opada (trwa to ok 1 sekundy) i tak na okrągło. Czy ktoś zna przyczyny obu problemów?
Z góry dzięki


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

a masa dobra ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Uszkodzony impulsator, albo przewód.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 14:22
Posty: 69
GG: 8819481
Lokalizacja: LUBELSKIE BEŁŻYCE

Cytuj:
Uszkodzony impulsator, albo przewód.
Też myślę, że coś z impulsatorem.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2011, 15:36
Posty: 15
GG: 0
Samochód: FH12

Dziękuję bardzo za odpowiedzi, po ruszeniu z miejsca okazało się,że nie pokazuje prędkości tylko skacze tak samo jak na postoju, dodatkowo na desce wyświetlają się błędy:
Engine
Road Speed
Unknown Fault
Active

Engine
Road Speed
Communication Error
Active

Engine
Air inlet temperature
Electric fault
Active

Wszystko jednak wskazuje na impulsator, gdzie on się znajduje? Domyślam się, że na skrzyni ale dokładnie?
Czy ktoś coś może poradzi na te obroty, bo z tym też już nie wiem co robić, błąd czujnika temperatury powietrza chyba nie ma na to wpływu?
Z góry dzięki


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

w niektórych pojazdach w przypadku uszkodzonego impulsatora pokazuje się masa różnych błędów, które są pochodną powyższego uszkodzenia - wymień impulsator i powinno wszystko wrócić do normy ewentualnie może trzeba bedzie pojazd podpiąć pod komputer i wykasować błędy.
impulstor jest w skrzyni biegów z reguły w tylnej części z góry - niektórzy podobno montują tam dodatkowe "urządzenia", ale większa wiedzę ma na ten temat ITD.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

a po wymianie udaj się do stacji diagnostycznej celem legalizacji... i założenia nowej plomby na impulsator ... W ogóle lepiej jedz to napraw na servis tacho ....

w volvie po uszkodzeniu imp. max obroty to 1200 1100 zależy jaka wersja.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

U mnie bez impulsatora da sie kręcić tylko do 1400obr, FH13 podobno już tylko do 1000obr. Impulsator jest na flanszy na skrzni, tuz obok wału. Może kostka jest poluzowana czy coś.

Ten 3 błąd to będzie od czujnika temperatury zasysanego powietrza, i raczej nie ma nic wspólnego z resztą błędów.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2011, 15:36
Posty: 15
GG: 0
Samochód: FH12

Dzięki panowie za odpowiedzi, już myślałem że te obroty to coś z silnikiem, sprawdzę jutro ten impulsator.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2011, 15:36
Posty: 15
GG: 0
Samochód: FH12

Panowie, po odłączeniu impulsatora, tacho wariuje bez zmian, czy jednak impulsator,czy wiązka? Ktoś zaobserwował, co działo się po odłączeniu kostki we własnym aucie?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Panowie, po odłączeniu impulsatora, tacho wariuje bez zmian, czy jednak impulsator,czy wiązka? Ktoś zaobserwował, co działo się po odłączeniu kostki we własnym aucie?
To samo się dzieje jak jest walnięty impulsator lub odłączony przewód od niego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Podrzuc impulsator z innego auta nie koniecznie volvo albo jedź do serwisu bo i tak będziesz musiał tam jechać.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

A jescze zadaj sobie pytanie czy przykładales magnes i przypadkiem nie zye*** on ci impulsatora co sie zdarza?

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2011, 15:36
Posty: 15
GG: 0
Samochód: FH12

Panowie witam ponownie,
Po założeniu nowego impulsatora nie było różnicy. Rozłączyłem przewód przy koło puszki z prawej strony przodu kabiny - również bez zmian. Z tego miejsca przewód sprawdzony miernikiem, sprawny. Odkręciłem więc licznik i odłączyłem przewód impulsatora przy nim i... dalej to samo. Dopiero po odłączeniu zasilania tacho wskazówka przestaje wariować, a i silnik wkręca się do końca. Tak więc chyba czeka mnie wizyta u gości od tachografów? I tak musiałbym jechać do plomby wszystkie pozrywane mam, a tej na liczniku nawet nie było a chyba powinna?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: