Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 wrz 2012, 15:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2011, 15:30
Posty: 17
GG: 0
Samochód: Czerwony

Wymieniliśmy tarcze, klocki, zaciski porobione. Kierowca przejechał jakieś 60 km i prawa tarcza rozgrzana do czerwoności :? .
Podłączyłem komputer, wykazało błędy "Niskie ciśnienie w zbiorniku" i "Centralka hamulców"

Co mam robić ?
Może ktoś pomoże gdzie szukać przyczyny.
Z góry dziękuje :wink:


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 16:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Sprawdz siłownik .


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2011, 15:30
Posty: 17
GG: 0
Samochód: Czerwony

Jutro sprawdzę, a jak się okaże że siłownik jest ok to gdzie, w czym szukać dalej ?


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

zacznij od tego co było robione.
może tarcza mimo że nowa (pewnie zamiennik) to jest krzywa?
moze mechanik coś źle zmontował może zacisk ?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2011, 15:30
Posty: 17
GG: 0
Samochód: Czerwony

W sobotę sam osobiści zdejmowałem koła i wszystko sprawdzałem.
Zacisk chodzi idealnie, tarcze to prawda zamienniki ale są proste.

Co może oznaczać błąd na komputerze "Centralka hamulców"


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
W sobotę sam osobiści zdejmowałem koła i wszystko sprawdzałem.
Zacisk chodzi idealnie, tarcze to prawda zamienniki ale są proste.

Co może oznaczać błąd na komputerze "Centralka hamulców"
a co z tym "niskim ciśnieniem w zbiorniku"?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 21:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lis 2011, 15:30
Posty: 17
GG: 0
Samochód: Czerwony

Gdy w sobotę podłączyłem komputer, to własnie pokazało błędy "Niskie ciśnienie w zbiorniku" i "Centralka hamulców"


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 23:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Volvo ma podwójne siłowniki z przodu czyli całe auto, nie ma powietrza na którymś i trzyma ręczny.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 17 wrz 2012, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Volvo ma podwójne siłowniki z przodu czyli całe auto, nie ma powietrza na którymś i trzyma ręczny.
Jeśli by ręczny trzymał, to nie dało by sie tego ukierować, a po kilometrze koło dostało by samozapłonu.

Albo stoi zacisk, albo modulator puszcza tzw szczątkowe cisnienie na siłownik.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 17 wrz 2012, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Volvo ma podwójne siłowniki z przodu czyli całe auto, nie ma powietrza na którymś i trzyma ręczny.
Jeśli by ręczny trzymał, to nie dało by sie tego ukierować, a po kilometrze koło dostało by samozapłonu.

Albo stoi zacisk, albo modulator puszcza tzw szczątkowe cisnienie na siłownik.
Nie zgodze sie z toba. W Scaniach czesto jest tak ze trzyma wlasnie komora od recznego a auto idzie jak najbardziej prosto i nie zapala sie po kilometrze. Ale np po przejechaniu 100 czy 200 km tarcza jest czerwona. Moze rowniez przepuszczac powietrze z komory od recznego do hamulca nozego. W Scani tez czesty przypadek. Metoda na sprawdzenie jest taka ze wykrecasz silownik, pompujesz powietrza na full, spuszczasz reczny i mierzysz suwmiarka ile wystaje bolec z silownika. Podchodzisz do auta za pol godziny i mierzysz ponownie. Jesli bolec wysunal sie to silownik do wymiany i po problemie.


Post Wysłano: 17 wrz 2012, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Nie zgodze sie z toba. W Scaniach czesto jest tak ze trzyma wlasnie komora od recznego a auto idzie jak najbardziej prosto i nie zapala sie po kilometrze. Ale np po przejechaniu 100 czy 200 km tarcza jest czerwona. Moze rowniez przepuszczac powietrze z komory od recznego do hamulca nozego. W Scani tez czesty przypadek. Metoda na sprawdzenie jest taka ze wykrecasz silownik, pompujesz powietrza na full, spuszczasz reczny i mierzysz suwmiarka ile wystaje bolec z silownika. Podchodzisz do auta za pol godziny i mierzysz ponownie. Jesli bolec wysunal sie to silownik do wymiany i po problemie.
Jeśli siłownik przepuszcza do komory od hamulca nożnego to słychać uciekające powietrze z modulatora EBS. :wink:

Ostatnio miałem przypadek że w Scanii padły 2 modulatory naraz przez co hamowały 2 koła w jednym momencie, lecz nie przez cały czas. Po wymianie modulatorów problem zniknął.


Post Wysłano: 18 wrz 2012, 14:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 maja 2006, 15:22
Posty: 63
GG: 5888848

Może taki banał jak łożysko? :lol:

_________________
"Z przodu droga z tylu dym, daje w piz*** bo mam czym."

Słowa śp. Dziadka kierowcy


Post Wysłano: 18 wrz 2012, 17:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:

Jeśli siłownik przepuszcza do komory od hamulca nożnego to słychać uciekające powietrze z modulatora EBS. :wink:

Jezeli przeciek jest tak maly ze przez pol godziny bolec wysunie sie 2 mm to zapewniam cie ze nic nie slychac


Post Wysłano: 18 wrz 2012, 17:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

przy za malym cisnieniu bedziesz mial problemy z hamulcami sprawdz cisnienie na butli nr 1 manometrem i porownaj z deska rozdzielcza jak za niskie to masz 3 mozliwosci osuszacz , zawor regulujacy na butli ( sa 2 lub 3 na auto zaleznie czy zawieszenie pneumatyczne czy resor ) i zawor czworodrozny
sprawdz " grzybka" czy dziala jak powinien i manetka recznego
sprawdz czy sitka od spodu modulatorow nie sa zaklejone blotem to spowalnia uwalniane cisnienia po hamowaniu

jak pneumatyka ok to...

cegly pod kola , zdejmij wszystkie podwojne silowniki z zaciskow nabij powietrza uwolnij reczny i sprawdzaj co 10 min ktory sie wysuwa ..... najczesciej to kolo ktore sie gotuje ??

ostatnia sprawa to co bylo robione w zaciskach ???? jak ktos przez przypadek zalozyl samoregulator z lewego zacisku na prawy to bedzie mu na jednym kole zaciskalo hamulce a na drugim odwrotnie po kazdorazowym nacisnieciu pedalu

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: