Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 wrz 2012, 7:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Problem polega na tym,że do tej pory działało tylko w dwóch zakresach,mianowicie albo zero albo full co też nie było ok,ale zawsze było.Teraz pomimo przekręcenia pokrętła na zimne,cały czas grzeje.Hmmm....może sie już sezon grzewczy zaczął???:)


Post Wysłano: 09 wrz 2012, 13:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Powodem nie działania regulacji temperatury jest pewnie zawór nagrzewnicy. Natomiast to że są 2 zakresy to pewnie opornica (rezystor) dmuchawy :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 09 wrz 2012, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Z tymi dwoma zakresami chodziło mi o to,że nie mogłem ustawić odpowiedniej temperatury.Na polu niebieskim było wyłączone ogrzewanie na czerwonym grzało oporowy i tyle.Żadne ustawienia pośrednie nie były możliwe,bo cały czs grzało oporowo do momentu całkowitego wyłączenia.Ale faktem jest,że zginął pierwszy bieg dmuchawy.Piszeszm kolego o jakimś zaworze....hmmm...dla mnie to jest czarna magia.Nie wiem czy da sie go jakoś naprawić czy w grę wchodzi zakup nowego(?)


Post Wysłano: 09 wrz 2012, 23:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

tylko zakup nowego :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 10 wrz 2012, 8:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

I co najważniejsze - kup oryginalny zawór, gdyż zamiennik wytrzymuje tylko parę miesięcy.


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 17:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

nie zaden nowy zawor
sprawdz dokladnie zlacz/wtyczke ta co idzie pod nagrzewnica w kabinie
jak masz klime to skrapla sie tam woda i sniedzieja zlacza

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 26 wrz 2012, 17:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Teraz dziala tylko zimne powietrze.Wyczyscilem wtyczke przy zaworze bo byly zasniedziale styki.Jak przelaczam nadmuch na szyby to cos pyka.
PS
Gdzie szukac opornicy nadmuchu ?


Post Wysłano: 26 wrz 2012, 19:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Cytuj:
Teraz dziala tylko zimne powietrze.Wyczyscilem wtyczke przy zaworze bo byly zasniedziale styki.Jak przelaczam nadmuch na szyby to cos pyka.
PS
Gdzie szukac opornicy nadmuchu ?
opornica bedzie gdzies w ok dmuchawy
przewody musza isc
pokretlo>opornica>dmuchawa


mi ostatnio w ivecu poszla niby opornica
jak dostalem sie do niej to okazalo sie ze tam jest jakis niby opornik/dioda wlutowany
zmostkowalem to drutem na nakretke (robilem to w czasie weekendowej pauzy) i wszystko dziala

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 26 wrz 2012, 19:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
jak dostalem sie do niej to okazalo sie ze tam jest jakis niby opornik/dioda wlutowany
zmostkowalem to drutem na nakretke (robilem to w czasie weekendowej pauzy) i wszystko dziala
Pewnie poszedł bezpiecznik termiczny warty parę złoty :wink:

Zespół oporników z reguły znajduje się w obudowie wentylatora nagrzewnicy, gdyż wentylator chłodzi zespół oporników.
Przy płynnej regulacji obrotów wentylatora zamiast oporników jest taka płytka prostokątna

Co do zaworu nagrzewnicy w tym roczniku pewnie jest elektryczny. Brak napięcia równa się ogrzewanie maksymalnie otwarte, napięcie ogrzewanie zamknięte.
Zawór działa impulsowo, a nie na zmianę napięcia

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 wrz 2012, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Hmmmm....opornica zakupiona i czeka na wymianę....przez fachowca.Nie mam czasu na zabawę i wolę zapłacić komuś kto się zna.
PS
Co nie oznacza,że porady jakie uzyskałem od Was nic nie znaczą.Wręcz przeciwnie.Za dużo różnych możliwości przyczyn żeby samemu brać się za to.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: