Witam
Kolega jest we Francji w okolicach Nantes. Ma awarie hamulców na środkowej osi(z jednej strony ma zablokowane koło. Jakie będą skutki uboczne jesli podniesie tą środkową oś na pasach i wroci tak do kraju? Pomijam kwestie prawne. Czy czujniki ABS znajdują się tylko na środkowej osi czy na wszystkich? Dodam ze jest to naczepa schmitz mega z 2005 roku
nie do końca.
skutki oczywiście będą, ale czy zauważalne i czy można je zminimalizować?
skutkiem będzie zużycie opon. przy jeździe na wprost nie będzie różnicy, ale przy zakręcaniu opony pierwszej i ostatniej osi nie mając podparcia środkowej, będą się szybciej zużywały.
to tak jakbyś postawił na blacie biurka cegłę i próbował obrócić wokół własnej osi. poryskuje ona blad, ale gdy wytniesz 1/3 środkowej części cegły tak, że będzie się ona podpierała na końcach, przy takim samym obrocie zarysowanie będzie dużo większe.
wniosek taki, że jechać można, ale unikać skrętów, szczególnie przy manerowaniu na parkingach, kombionwać tak, żeby wjechać w miarę prosto i w miarę prosto wyjechać oraz przy za- lub rozładunku.
Możesz zawsze spróbować przełożyć czujniki ze środkowej osi na ostatnią.
Przynajmniej w Koglu na osiach SAF Integral tak dało radę zrobić. Po przełożeniu czujniki będą czytały sygnał z kół ostatniej osi i nie będzie Ci blokowało kół.
Ale dlaczego będzie mu blokować koła?
Raz, że środkowa oś będzie uniesiona, więc kola będą w spoczynku.
Drugi, że jak czujnik przekaże info o zablokowaniu kol na środkowej osi, to popuści hamulce, tak jak ktoś wspomniał wcześniej.
Przecież nie chodzi o to, że ABS będzie blokował koła, tylko o to, że koła będą się blokowały przy mocnym hamowaniu (nie będzie działał ABS). Po prostu, tak jak w osobówce, gdy nawala jeden czujnik, albo gdy jedno koło faktycznie stoi w miejscu, mimo, ze nie hamujemy (np zapieczone szczęki w zimie, albo jeśli ruszymy na zaciągniętym ręcznym) to zaświeci się ABS, czyli wyłączy się. Ot cała filozofia.
Rejestracja:16 sie 2012, 14:41 Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY
Każdy mówi o hamulcach ale przecież zawór poziomujacy jest podpiety do srodkowej osi, jak sie ją podniesie to zawor zacznie dobijac powietrza do poduch w efekcie naczepa pojdzie w góre, teraz jezeli jest to mega to ma przynamniej 4.00 metra, teraz pytanie o ile jescze pojdzie w gore...
_________________ "Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Cytuj:
Każdy mówi o hamulcach ale przecież zawór poziomujacy jest podpiety do srodkowej osi, jak sie ją podniesie to zawor zacznie dobijac powietrza do poduch w efekcie naczepa pojdzie w góre, teraz jezeli jest to mega to ma przynamniej 4.00 metra, teraz pytanie o ile jescze pojdzie w gore...
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 20 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę