Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 paź 2012, 1:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Kolega jest we Francji w okolicach Nantes. Ma awarie hamulców na środkowej osi(z jednej strony ma zablokowane koło. Jakie będą skutki uboczne jesli podniesie tą środkową oś na pasach i wroci tak do kraju? Pomijam kwestie prawne. Czy czujniki ABS znajdują się tylko na środkowej osi czy na wszystkich? Dodam ze jest to naczepa schmitz mega z 2005 roku


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

nie bedzie zadnych skutkow ubocznych. Jakie ma znaczenie gdzie sa czujniki ABS??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

nie do końca.
skutki oczywiście będą, ale czy zauważalne i czy można je zminimalizować?

skutkiem będzie zużycie opon. przy jeździe na wprost nie będzie różnicy, ale przy zakręcaniu opony pierwszej i ostatniej osi nie mając podparcia środkowej, będą się szybciej zużywały.
to tak jakbyś postawił na blacie biurka cegłę i próbował obrócić wokół własnej osi. poryskuje ona blad, ale gdy wytniesz 1/3 środkowej części cegły tak, że będzie się ona podpierała na końcach, przy takim samym obrocie zarysowanie będzie dużo większe.

wniosek taki, że jechać można, ale unikać skrętów, szczególnie przy manerowaniu na parkingach, kombionwać tak, żeby wjechać w miarę prosto i w miarę prosto wyjechać oraz przy za- lub rozładunku.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

oki dzięki koledzy. Chodzi tylko oto zeby zjechał autem do kraju a bardziej mi chodziło oto czy naczepa nie będzie blokowała kół podczas hamowania


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Będzie blokowała i zaświeci się ABS .


Możesz zawsze spróbować przełożyć czujniki ze środkowej osi na ostatnią.
Przynajmniej w Koglu na osiach SAF Integral tak dało radę zrobić. Po przełożeniu czujniki będą czytały sygnał z kół ostatniej osi i nie będzie Ci blokowało kół.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

Jeśli są czujniki na tej osi, to zaświeci ABS1.

Blokowac nie będzie. Akurat ABS tak działa, że w odpowiednim momencie odpusza, a nie blokuje.

Jester, przełożyć to i może, bo jest przygotowane miejsce, ale kable tam nie idą.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Jeśli są czujniki na tej osi, to zaświeci ABS1.

Blokowac nie będzie. Akurat ABS tak działa, że w odpowiednim momencie odpusza, a nie blokuje.

Jester, przełożyć to i może, bo jest przygotowane miejsce, ale kable tam nie idą.

Bardzo ciekawa teoria :lol:

Ciekawe skąd będzie wiedział kiedy odpuścić .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Przestancie juz macic i pisac teorie spiskowe. Kolo pytal czy moze tak do bazy zjechac a wy mu wyklad dajecie jakby chcial tak caly rok przejezdzic.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Pytał czy będzie blokować koła przy hamowaniu , odpowiedz brzmi tak .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Pytał czy będzie blokować koła przy hamowaniu , odpowiedz brzmi tak .
Gosc pytal czy beda jakies skutki uboczne jesli wroci tak do kraju. Cala reszta to wynik dyskusji i wypocin co niektorych.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Czytaj ze zrozumieniem .
Przeczytaj 4 post .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Dobra poddaje sie, niech bedzie twoje na wierzchu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2007, 16:53
Posty: 349
GG: 10729981
Samochód: Bmw
Lokalizacja: Orzesze

Ale dlaczego będzie mu blokować koła?
Raz, że środkowa oś będzie uniesiona, więc kola będą w spoczynku.
Drugi, że jak czujnik przekaże info o zablokowaniu kol na środkowej osi, to popuści hamulce, tak jak ktoś wspomniał wcześniej.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przecież nie chodzi o to, że ABS będzie blokował koła, tylko o to, że koła będą się blokowały przy mocnym hamowaniu (nie będzie działał ABS). Po prostu, tak jak w osobówce, gdy nawala jeden czujnik, albo gdy jedno koło faktycznie stoi w miejscu, mimo, ze nie hamujemy (np zapieczone szczęki w zimie, albo jeśli ruszymy na zaciągniętym ręcznym) to zaświeci się ABS, czyli wyłączy się. Ot cała filozofia.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2007, 16:53
Posty: 349
GG: 10729981
Samochód: Bmw
Lokalizacja: Orzesze

Aha :P Źle zrozumiałem :P No to tak mają rację.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Każdy mówi o hamulcach ale przecież zawór poziomujacy jest podpiety do srodkowej osi, jak sie ją podniesie to zawor zacznie dobijac powietrza do poduch w efekcie naczepa pojdzie w góre, teraz jezeli jest to mega to ma przynamniej 4.00 metra, teraz pytanie o ile jescze pojdzie w gore...

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Każdy mówi o hamulcach ale przecież zawór poziomujacy jest podpiety do srodkowej osi, jak sie ją podniesie to zawor zacznie dobijac powietrza do poduch w efekcie naczepa pojdzie w góre, teraz jezeli jest to mega to ma przynamniej 4.00 metra, teraz pytanie o ile jescze pojdzie w gore...
Ja mam w Krone do ostatniej osi podpięty zawór

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

hmm leżałem pod firanami krone,fliegl,schmitz,kogel i w kazdej czy to SAF czy BPW "patyk" był na srodkowej osi...

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
hmm leżałem pod firanami krone,fliegl,schmitz,kogel i w kazdej czy to SAF czy BPW "patyk" był na srodkowej osi...
No widzisz niema reguły na to, w kontenerówce jest na ostatniej osi. osie SAF

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: