Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 paź 2012, 11:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy rzędową 480 (E4-E5) , a 500 V8 (E5). Obydwa auta z opticruserem, trasy mieszane 50/50%, płasko/góry. Proszę o wasze opinie i ewentualnie jeśli by ktoś mógł coś napisać w temacie silników V8 500 ( gdyż zastanawiamy się nad kupnem) o jego wadach i zaletach.


Post Wysłano: 08 paź 2012, 14:42

Temat dla Ciebie, wprawdzie translatorem przetłumaczone, ale z kontekstu zrozumiesz.

http://translate.google.pl/translate?sl ... 6t%3D13419


Post Wysłano: 10 paź 2012, 18:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2007, 11:00
Posty: 185
GG: 10770724
Lokalizacja: Kolbuszowa

Lata temu czytałem artykuł o różnicach. V na pewno będzie wytrwalsza, Rzedówka pochodzi krócej. A spalanie to z artykulu, Rzędówka podobno, że mniej spala na pusto a troszkę więcej z ładunkiem a V czy na pusto czy z ładunkiem cały czas tyle samo. Dla porównania nasza Skakanką mieliśmy coś 42t (auto 6x4) silnik 460km V8 z 1996r a przed nami kolega Scania 480 tez podobny ciężar też 6x4 z 2007r 480km rzedówka i goniliśmy ja pod górki.

_________________
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 12 paź 2012, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
Z tego wnioskuję iż rzędowa 480ka powinna porównywalnie wychodzić w paliwie co V8 500. Padło na V8 , w przyszłym tygodniu będę już na niej pracował. W firmie mamy 420 E4, porównamy spalanie ( w rzadkości autostrady) z moją 500tą E4.


Post Wysłano: 28 paź 2012, 0:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

A więc pierwsze 3tys za mną, autem jeździ się przyjemnie, po górkach daje rady. Skrzynia opticruse jest przyjemna w eksploatacji, nie szarpie i jest dość sprawnie dobiera przełożenia. Rozczarowało mnie spalanie, przy spokojnej eksploatacji ( bardziej landówki) przy jeździe ok7ton i na powrocie 23 na trasie 600km spaliła z dystrybutora 34,5. w ostatnim tygodni ok 2,5 tys km prawie wszystkie km ładowne ok (przysłowiowych) 24ton i może 200km podjazdów i z kompa prawie 39- miałem nadzieję że spali trochę mniej.
Podziękowania dla Łukaszmechanik za udzielenie informacji telefonicznej w sprawie wyboru oleju silnikowego. Zalaliśmy silnik olejem 15W40 i silnik po pewnym czasie zaczął wydawać dziwne dzwięki z okolicy miski olejowej, po zalaniu 5W30 ustało to, ale momentami nadal jest to słyszalne. Najprawdopodobniej wpada w wibracje stalowe sitko na smoku pompy olejowej.
Zmieniliśmy opony na przedniej osi z 385/55R22,5 na 385/65R22,5 (oś ciągnąca 315/70R22,5) i tu pytanie do znawców;
1. jaki ma to wpływ na ABS/EBS
2. jaki ma to wpływ na ASR
3. jaki ma to wpływ na sterowanie opticruserem -z tego co wiem auto czyta prędkość z przednich kół , a ich wielkość/średnica, a co za tym idzie prędkość się zmieniła.
4. czy można gdzieś (za pomocą kompa servisowego) wpisać wielkość ogumienia aby auto analizowało właściwe parametry z jazdy, po rozmowie telefonicznej z dwoma "servisami" , dowiedziałem się , że jak auto nie wywala błędów to nie ma problemu, a w drugim facet przyznał iż jestem pierwszym co o takie pierdoły pyta i nie potrafi mi pomóc.


Post Wysłano: 28 paź 2012, 1:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Podziękowania dla Łukaszmechanik za udzielenie informacji telefonicznej w sprawie wyboru oleju silnikowego. Zalaliśmy silnik olejem 15W40 i silnik po pewnym czasie zaczął wydawać dziwne dzwięki z okolicy miski olejowej, po zalaniu 5W30 ustało to, ale momentami nadal jest to słyszalne.
Ja tu wchodzę sobie w temat, i widzę podziękowania dla mnie :mrgreen:
Teraz sobie skojarzyłem r500 z wrocławia. Rozmawiałeś z moim pracownikiem mój numer wyślę ci na PW. Jeśli chodzi o pompę oleju w scanii to ona nowa i tak głośno chodzi. Dbaj o motor bo V8 scanii strasznie drogo w remoncie wychodzi, a r6 e4 EGR to chyba najgorszy silnik scani.
Co do tych opon, skoro opticruise działa prawidłowo, błędów ebs, itd nie wyrzuca to różnicy mu to nie robi.
Nie magnesuj czasem tej skrzyni, robiłem taką która wbiła z 12 na 3 bieg, jak przywieźli to większe pół skrzyni wyleciało w kosmos, bo wcale go nie było. Mieli farta że motoru nie przekręcili.
Pozdrawiam.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 28 paź 2012, 10:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Moze najlepiej niech sie wypowiedza inni userzy ktorzy takim samochodem jezdzili, ja osobiscie Scania V8 nigdy nie jezdzilem ale mialem 6 lat Iveco V8 520 duzo wiekszy silnik pojemnosc 17.2 literka i nigdy to auto nie spalilo wiecej po kraju jak 36 litrow oczywiscie mowa o pelnym ladunku wiec nie wydaje mi sie to prawdopodobne ze stara konstrukcja E2 bylaby duzo ekonomiczniejsza niz tyle nowszy silnik...cos tu jest nie tak, albo musisz sie objezdzic z tym silnikiem dluzej albo cos go tam trzyma. Dodam ze tamten wozik spalil mi raz 40 literkow ale trasa na Wegry przez Łysa polane kto wie jak sie tam jezdzilo to ma pojecie jakie tam jest dojenie.....


Post Wysłano: 28 paź 2012, 13:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

oczywiscie ze za pomoca SD2 mozna zmieniac parametry opon i wprowadzic odpowiedni rozmiar, trzeba tylko wiedziec gdzie i jak.

Jesli chodzi o EBS i Opticrise to bzdura ze skrzynia bierze predkosc z przednich kol. Dawno wiekszej bzdury nie slyszalem. Co by bylo gdyby nie dzialal ABS na przednich kolach?? Skrzynia by przestala dzialac?? Bzdura kompletna. Opticruis bierze predkosc z tachografu i porownuje ja z EDC i z EBS w celu zapewnienia trakcji.


Post Wysłano: 28 paź 2012, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
oczywiscie ze za pomoca SD2 mozna zmieniac parametry opon i wprowadzic odpowiedni rozmiar, trzeba tylko wiedziec gdzie i jak.

Jesli chodzi o EBS i Opticrise to bzdura ze skrzynia bierze predkosc z przednich kol. Co by bylo gdyby nie dzialal ABS na przednich kolach?? Skrzynia by przestala dzialac?? Opticruis bierze predkosc z tachografu i porownuje ja z EDC i z EBS w celu zapewnienia trakcji.
Powiedzmy że impulsator "padł" ( a często się to chłopakom zdarza :lol: ) to automat nie umiałby zmieniać biegów bo by nie widział prędkości. Biorąc prędkość z impulsatora lub czujników ABSu z tylnych kół podczas boksowania w śniegu, głupiałby i zmieniał biegi na wyższe po to by zaraz potem redukować. Więc wydaje mi się najbardziej prawdopodobne iż akurat automatyczna skrzynia biegów czyta prędkość z przednich kół bo one zawsze będą odczytywały właściwą prędkość. Co do padniętego czujnika ABSu w przednim kole, to kolega w volvie tak miał i automat nie zmieniał biegów (jechał na manualu) po wymianie czujnika automat odżył.


Post Wysłano: 28 paź 2012, 16:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
oczywiscie ze za pomoca SD2 mozna zmieniac parametry opon i wprowadzic odpowiedni rozmiar, trzeba tylko wiedziec gdzie i jak.

Jesli chodzi o EBS i Opticrise to bzdura ze skrzynia bierze predkosc z przednich kol. Co by bylo gdyby nie dzialal ABS na przednich kolach?? Skrzynia by przestala dzialac?? Opticruis bierze predkosc z tachografu i porownuje ja z EDC i z EBS w celu zapewnienia trakcji.
Powiedzmy że impulsator "padł" ( a często się to chłopakom zdarza :lol: ) to automat nie umiałby zmieniać biegów bo by nie widział prędkości. B
Przeciez napisalem wyzej ze system porownuje predkosc ta odczytana z tachografu do tej odczytanej z EBS. A jesli by padl impulsator tachografu to ECU wygeneruje blad (np blad 34) i moga byc problemy ze automatyczna zmiana biegow. Jak konkretnie sie skrzynia wtedy zachowuje to nie wiem bo nie mialem akurat takiego przypadku w aucie z Opticruis. Jak jest w Volvo tego nie wiem bo nie zajmuje sie ta marka.

Ponizej masz informacje z zeszytu Scanii na temat wspolpracy pomiedzy Opticruis i EBS

Układ ABS/TC
Jednostka sterująca Opticruise komunikuje się z układem
ABS/TC. Jeśli następuje blokada kół (powodując
włączenie układu ABS) lub nadmiernych obrotów
(powodując włączenie układu C), system Opticruise nie
jest skłonny do zmiany biegu i wykonuje to tylko po
spełnieniu specjalnych kryteriów. Gdy wybierak trybu
pracy ustawiony jest w położeniu A, system Opticruise
utrzymuje włączony bieg.


Post Wysłano: 21 gru 2012, 2:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Auto po regulacji luzów zaworowych i pompowtryskiwaczy, wymienione pierścienie uszczelniające kolektory wydechowe ( niestety nadal delikatnie spaliny uciekają gdyż kolektory są podpracowane ) , pompa paliwa podaje (podobno) właściwe ciśnienie, turbina pompuje coś koło 1,8, błędów brak w.g. serwisantów wszystko ok, a spalanie nadal kosmiczne. Trasa z pełnym ładunkiem Kraków- Z.Góra i z powrotem ( też ponad 22t) w nocy, na tempomacie 88km/h i spaliła 38l. Jeszcze pytanie co do termostatu, jak na zegarze powinna znajdować się wskazówka od temp. płynu. U mnie utrzymuje się na początku 3ciej kreski.


Post Wysłano: 21 sty 2013, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sty 2013, 21:07
Posty: 1

Jakie masz przełożenie mostu?Nie masz za wysokich obrotów jadąc te 85-88km/h? Wiele osób nie jest świadomych tego, że rozmiar koła powinien być dobrany do przełożenia.Pozdrawiam


Post Wysłano: 22 sty 2013, 1:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2013, 21:07
Posty: 17

No więc tak, zacznę od rzędówki mamy w firmie scanie 420 hpi 2008r Euro4 bez adblue. Co do spalania? fatalnie, to jest najgorszy silnik jaki mogła wypuścić Scania. Przy lekkich tonażach do 10ton pali niewyjęte 32-34 do Włoch więc dużo. W zimę lekki mróz ok. -2 i nie może odpalić, a jak odpali to nie łapie na wszystkie tłoki i kopci na siwo. Co do R500 V8 nie mam zastrzeżeń bo też mamy w firmie 3 V8 z silnikami 480 wersja 164L Euro3, R500 Euro5 oraz R560 Euro5 i wszystkie 3 ze spalaniem przy 10 tonach wychodzą 26l-27l więc nie jest źle.Jedyny mankament w Scani które mają Adblue to to że bardzo dużo tego spalają. Co prawda iż Adblue to nie paliwo ale też się trzeba liczyć z tym że żeby jeździć też trzeba to uzupełniać. :) Jeśli chodzi o wymianę opon przednich o tym samym rozmiarze nie powinno się nic dziać jeśli rozmiar jest inny to proponuję zrobić legalizację tachografu ponieważ byle inspekcja na drodze i będzie lipa. Legalizacja tacho jest robiona na dany rozmiar opony. Najczęściej jest nalepka na progu drzwi po lewej stronie. Jeśli chodzi o magnes+opticrise nie będę się wypowiadał na ten temat z racji tego że nie korzystam. :)


Post Wysłano: 06 lut 2013, 1:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
(...)Jedyny mankament w Scani które mają Adblue to to że bardzo dużo tego spalają. (...) Jeśli chodzi o wymianę opon przednich o tym samym rozmiarze nie powinno się nic dziać jeśli rozmiar jest inny to proponuję zrobić legalizację tachografu ponieważ byle inspekcja na drodze i będzie lipa. Legalizacja tacho jest robiona na dany rozmiar opony.
Co do AdBlue to moja przy średnim spalaniu 36-37l/100km zużywa ok12-13l na 1000km. Legalizację robi się z uwzględnieniem tylnych opon ( tych na ciągnącej osi), znalazłem i przestawiłem parametry rozmiaru opon przednich, co do pracy opticruzea to nie ma kosmicznych różnic ale jednak mam wrażenie że troszeczke wcześniej zmienia bieg na wyższy, ale za to controla trakcji nie jest już taka nerwowa .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: