Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 gru 2012, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Masa z kogutów i z pinu 85 do masy auta.Czyli do minusa.
Plus z bezpiecznikiem do pinu 30 "bierzesz" grubszym przewodem ze skrzynki bezpieczników.Powinien tam być doprowadzony takim grubym czerwonym przewodem plus.Będzie on przykręcony.

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 21 gru 2012, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

aha. to az czaje. zostaniesz chyba moim GÓRU od elektryki. A na właczniku tylko plus idzie bez zadnej masy?

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 22:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Cytuj:
A na właczniku tylko plus idzie bez zadnej masy?
No tak :D
Wyłącznik to takie bezpieczne i powtarzalne rozrywanie przewodu ;) Po co tam masa? ;)

A z tym " góru " to sobie odpuść.Bywają lepsi.Może teraz śpią, albo szykują się do świąt..

No i pochwalisz jak się zaświecą koguty, a nie auto ;P

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 21 gru 2012, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Ja jak widzisz z elektryki noga totalna. Pochwale sie jak podepne jutro. Dzieki jeszcze raz.
A widzisz mam jeszcze pytanko. Czy moge zamontowac wylacznik o ktorym juz pisalem. Mam pod nim prad i nie musialbym sie wpinac w swiatlo pozycji.

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 22:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Cytuj:
. Czy moge zamontowac wylacznik o ktorym juz pisalem. Mam pod nim prad i nie musialbym sie wpinac w swiatlo pozycji.
Możesz.Ja proponowałem wpinanie pod światła, ponieważ koguty z reguły pracują razem ze światłami.
Ale nic nie stoi na przeszkodzie żebyś wziął sterowanie z innego źródła.
Pamiętaj tylko żeby do przekaźnika puścić plus ZA wyłącznikiem.Znaczy raz ma być, a raz nie być prąd, jeśli przełączysz wyłącznik.

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 21 gru 2012, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Ogarne ogarne. Mysle tylko jak tam wiesz te kable pociagnąć zeby jak najlepiej je pochowac i jak najmniej rozkrecac deske zeby sie do skrzynki z bezpiecznikami podpiac. To mnie najbardziej martwi. Bo przelacznik bede mial u gory nad glową a bezpieczniki mam na dole wiec musze jakas z kablami zmyslnie poleciec po slupku. Duzo rozkrecania mnie czeka.

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 23:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Przecież tylko 1 przewód musisz tak puścić..( z góry do bezpieczników )
Ten do pinu 30.
Reszta będzie na górze.

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 21 gru 2012, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Wiem wiem. Mam miejsce juz na gorze na przekaznik i bezpiecznik w takim miejscu zeby nic mu tam nie przeszkadzało. Ale mimo to nawet z tym jednym kablem... Pozdrawiam, Dzieki za pomoc.

P.S. mysle ze gdzies w motoryzacyjnym jutro dostane taki przekaznik i bezpiecznik.

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 21 gru 2012, 23:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Bez problemu.
Wołaj 24V 40A. Rozwarty.
Sam też zwróć uwagę na to czy faktycznie jest rozwarty.
Nie zapomnij o koszulkach termokurczliwych, oraz o konektorach żeńskich i męskich, potocznie zwanych "końcówką przewodu" czy " wsówką ". Sporo już tych nazw słyszałem ;)

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 22 gru 2012, 2:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Ooo, temat z kogutami a ja go wcześniej nie widziałem :lol:
Cytuj:
Bez problemu.
W "trakerskim" owszem, w zwykłym może być ciężko. Ja miałem najbliżej do Opoltransu.
Cytuj:
Wołaj 24V 40A. Rozwarty.
20/30A uniwersalny (zwarto-rozwarty) też wystarczy - kwestia podłączenia czy to pod styk 87 (zaznaczam że chodzi tutaj o ten) czy 87a.

Pojedynczy kogut halogenowy na 12V bierze ok. 4,5-5A, a na 24V 3-4A, czyli na dwa w zupełności wystarczy 10/15A zabezpieczenie.

Podłączenie sterowania pod światła to marny pomysł, można mieć problemy w razie kontroli drogowej, bo błyskanie nawet na pomarańczowo jest dopuszczalne tylko w pewnych określonych sytuacjach.

Dodatkowo fajnym bajerem jeśli ktoś czuje się na siłach jest podłączenie kogutów (oczywiście za włącznikiem) do wyjścia sterującego kierunkowskazami/awaryjnymi w alarmie pojazdu - fajna dyskoteka przy uzbrajaniu i rozbrajaniu alarmu ;)

Warto też zwrócić uwagę jakie koguty się montuje - nie wszystkie dostępne na rynku posiadają homologację, a w większości te które jej nie mają są słabej jakości i poniżej wszelkich norm (np. żarówki "bańki" zamiast żarówek halogenowych H1/H3 70W). Koguty do aut ciężarowych muszą być dobrej jakości, bo z reguły łatwego "życia" nie mają - jeśli kogoś stać to kupuje wypasione markowe produkty, jeśli nie to coś polskiego. Ja osobiście polecam tańsze od krajowych brytyjskie lampy LAP serii 25x ;)

Co do połączeń... sporo można na ten temat pisać, wiele zależy od konkretnego wozu, jednak w większości przypadków zasilanie dwóch kogutów to jeden kabelek plusowy 1,5mm^2 (czyli nie aż tak strasznie gruby) który idzie od plusa jednego do plusa drugiego koguta, a masę się bierze z najbliższego miejsca, czyli np. jeśli dach jest metalowy to z dachu.

Reszta już została powiedziana, przynajmniej "mniej więcej".



Polecam się w razie pytań, oświetlenie ostrzegawcze to dla byłego stażysty Wydziału Technicznego w Komendzie Wojewódzkiej PSP żaden problem ;)

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 22 gru 2012, 11:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Co do schematu to bezpiecznik 10 A na przewodzie 30 czyli miedzy tablicą a przekaźnikiem. Kolejna sprawa kabel minusowy od kogutów połącz z pinem 85 na przekaźniku następnie pociągnij go do masy. Na przewodzie 86 dajesz przełącznik. Sprawdź miernikiem na tablicy bezpieczników czy na śrubie jest + stały czy dopiero po zapłonie bo jak będzie po zapłonie to bez przekręcenia kluczyka koguty nie będą działać :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 gru 2012, 11:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Cytuj:
Co do schematu to bezpiecznik 10 A na przewodzie 30 czyli miedzy tablicą a przekaźnikiem. Kolejna sprawa kabel minusowy od kogutów połącz z pinem 85 na przekaźniku następnie pociągnij go do masy. Na przewodzie 86 dajesz przełącznik. Sprawdź miernikiem na tablicy bezpieczników czy na śrubie jest + stały czy dopiero po zapłonie bo jak będzie po zapłonie to bez przekręcenia kluczyka koguty nie będą działać :wink:
Cytuj:
Masa z kogutów i z pinu 85 do masy auta.Czyli do minusa.
Plus z bezpiecznikiem do pinu 30 "bierzesz" grubszym przewodem ze skrzynki bezpieczników.
Cytuj:
Przed pinem 30.Na plusie
to o bezpieczniku
Cytuj:
Na przewodzie 86 dajesz przełącznik.
a na schemacie jak jest ?
Cytuj:
Sprawdź miernikiem na tablicy bezpieczników czy na śrubie jest + stały czy dopiero po zapłonie bo jak będzie po zapłonie to bez przekręcenia kluczyka koguty nie będą działać :wink:
Na śrubie jest stały +. Nawet jak wyłączysz hebel.( wyjątek ADR )

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 22 gru 2012, 12:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Faktycznie nie zwróciłem uwagi na ten przełącznik :wink:
W manie akurat na jednej śrubie jest po włączeniu zapłonu dlatego piszę :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 gru 2012, 15:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

No i bajeczka. Wszystko pięknie działa, podłączyłem według schematu. Tylko mały minus bo moje "bomby" trochę kiepawej jakości, TATA poskąpił. Cóż trudno.
Mi akurat potrzebne nie do fantazji ale do pracy, dużo jeżdżę HDS-em po budowach, które są w różnych miejscach i parę razy zwrócono mi uwagę że nie mam ostrzegawczych lamp stąd zakup i montaż.
Dzięki jeszcze raz za pomoc.

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Post Wysłano: 22 gru 2012, 16:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Na zdrowie.

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 22 gru 2012, 23:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Za późno ale można było pokusic sie o wpięcie w oryginalna instalacje przygotowana pod koguty, w skrzynce bezpieczników jest bezpiecznik juz a być może na desce byłaby też kostka z kablami i potem przy dachu tez byłyby wyprowadzone, w FH12 mozna bylo spotkac takie gotowe instalacje wyprowadzone...

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 22 gru 2012, 23:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 gru 2012, 10:48
Posty: 281

Nic nie jest za późno.Może komuś innemu się przyda.
Podaj które to kostki, jakie oznaczenia przewodów, który bezpiecznik , czy trzeba włożyć i gdzie jakiś przekaźnik etc.
Aha, ile kosztuje oryginalny wyłącznik kogutów do efchacza ?

_________________
Rozm z WITD dotyczaca kilku 24h odpoczynkow tygodniowych z rzedu

Raportuj posty jeśli łamia regulamin


Post Wysłano: 23 gru 2012, 14:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Otwierasz instrukcje i ogladasz spis bezpieczników i przekazników albo otwierasz klapke na kokpicie i tam tak samo powinny być opiane który i od czego jest..
Co do kostki to tak samo trzeba w instrukcji spojrzec w którym miejscu na desce oryginalnie montowali ów przełacznik ze swiateł ostrzegawczych, sciagasz odpowiednia zaslepke i byc moze bedzie do niej przyczepiona wlasnie ta kostka(głowy nie daje bo w egzemplarzu z 2003 roku tak mielismy, potem w 2005 juz nie spotkalismy tego,w 2007 znowu jakies kostki były :D )
Przełaczniki na allegro sa w granicach 50-100 pln z tym ze ciezko bedzie z konkretna ikoną do "kogutów" ale mozna użyć z inna ikoną...

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 23 gru 2012, 16:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Myślałem o tym na początku żeby podpiąć się właśnie pod oryginalną instalację do kogutów mimo iż nie było włącznika na desce, ale na dachu są miejsca na koguty. Wlazłem na dach dostałem się do miejsc pod koguty ale tam pusto! Potem rozebrałem trochę deski u góry żeby zobaczyć czy jest tam jakaś pociągnięta instalacja i ewentualnie kostka pod włącznik ale niestety pustostan. Dlatego zrobiłem tak jak kolego "visitors" doradził. To autko jest z 2001r. więc może coś kiedyś było ale przez tyle lat .... !

Planuje jeszcze ale to jak ciepło się zrobi podpiąć dwie Hellki na dachu, tyle że tam widzę jakieś kable przy owiewce wyciągnięte i uchwyty po halogenach wiec może wystarczy tylko podpiąć i jest to spięte z długimi. Zobaczę. Są aktualnie halogeny na dole oryginalne i tam też jest zrobiona hopka bo są one włączane włącznikiem z deski ale świecą tylko w momencie gdy są zapalone długie. Ale jak się włączy te długie gdy są włączone halogeny to zapalają się halogeny a nie długie. Jak wyłączę halogeny to zapalają się długie. Jakoś dziwnie to zrobione. Lepiej by było jak włączysz długie to palą się i halogeny i długie.

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Ostatnio zmieniony 23 gru 2012, 16:26 przez MechanikSochaczew, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie pisz posta pod postem!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: