Cytuj:
Mówicie Panowie, że z ta masa to zależy.
To powiedzmy, że mamy ciągnik 6x4. I tak się zastanawiam nad tym, bo widziałem w Niemczech, że sporo takich koni ma 26 ton masy całkowitej.
Natomiast słyszałem, że w Polsce takiego konia można zarejestrować na 33 tony masy całkowitej (taką informacje uzyskałem w stacji kontroli pojazdów). Wiem, też że u nas wywrotka 6x4 również ma DMC 26 ton. No i jak to jest z tym DMC?
Jak to się ma do niektórych dróg, na których dopuszczalny nacisk na oś wynosi powiedzmy 8 ton?
I jeszcze mam do Was pytanie następujące, jak radzą sobie z tym przewoźnicy gabarytów? Rozumiem, że pozwolenia na przejazdy itd. Ale, żeby zestaw mógł się w ogóle poruszać to trzeba go zarejestrować, prawda? Co wpisane jest w dowody rejestracyjne takich zestawów? Czyżby zastosowanie miał tu paragraf o odstępstwach ministerstwa, a jeśli tak, to w jakim zakresie?
W Niemczech ciągniki 6x4 zazwyczaj mają DMC=27,5t zaś DMC=26t mają ciągniki 6x2 z kolei ciągniki 8x4 mają zazwyczaj DMC=35t. Wszystko zależy od homologacji jak już wspomniał użytkownik BAG.
Ostatnio załatwiałem dla firmy z Litwy zaświadczenie do SCANI 6x2, dotyczące DMC zestawu. W Scania Polska powiedziano mi że ten konkretny ciągnik może mieć DMC zestawu max. 45t i chcieli za to 180zł. W Niemczech dostałem na ten sam ciągnik zaświadczenie na 55t DMC zestawu od reki i za darmo.
_________________
Zezwolenia dla transportów ponadnormatywnych i nie tylko.
www.zezwoleniatransportowe.pl