witam ponownie
po raz kolejny proszę o podanie szczegółów pojazdu ?? autobus B7L w jakiej zabudowie ? jaki system elektryki ( ELK-MUX1: ELS0-MUX1: ELS-MUX2 .....?????? która norma emisji spalin ... system silnika ???
czy ostrzeżenie jest lampka ostrzegawcza ??? czy na wyświetlaczu ????
jakieś inne symptomy ?? coś nie działa ?? jakieś błędy zarejestrowane przez VECU ??? EECU ???
przypomina mi dwie ..
1/
zbyt wysokie podciśnienie kolektora dolotowego
( zatkany zablokowany filtr powietrza silnika lub wlot do filtra powietrza) !!!! UWAGA FILTR W AUTOBUSACH MOŻE BYĆ 3 STOPNIOWY ROZBIERALNY Z SIATKA WEWNĘTRZNĄ KTÓRĄ NALEŻY WYMONTOWAĆ I UMYĆ
2/
zbyt wysoka wartość ciśnienia gazów spalinowych w końcowej fazie wydechu
powodów może być kilka :
a: system w trakcie "regeneracji" katalizatora lub filtra DPF
b: wymagana procedura "regeneracji" katalizatora lub filtra DPF
c: wymagana WYMIANA katalizatora lub filtra DPF ( NP Z POWODU USZKODZENIA I PRZESUNIĘCIA ELEMENTÓW CERAMIKI I CZĘŚCIOWEJ LUB CAŁKOWITEJ BLOKADY WYLOTU)
d: wysoka zawartość sadzy nagromadzonej w katalizatorze lub filtrze DPF
e: uszkodzenie czujnika w katalizatorze lub filtrze DPF (... zalecam sprawdzenie czy przypadkiem czujnik nie jest przepalony z powodu oleju w wydechu np z uszkodzonej turbiny !!!! )
w razie gdyby moje zgadywanie nie pomogło czekam na zdjęcie i więcej szczegółów
pozdrowienia