Cytuj:
Naczepa standard, tylko do dużego bydła trzeba podnosić wysoko dachy.
Obawiam się że na Niemcy będzie problem z załatwieniem "100% wodoszczelnego" zezwolenia.
Po pierwsze naczepa po wysunięciu dachu staje się pojazdem ponadnormatywnym, a taki wymaga w Niemczech zezwolenie na odstępstwo zgodnie z Paragrafem 70 niemieckiego kodeksu dopuszczenia pojazdów do ruchu. Dopiero po uzyskaniu takiego dokumentu można starać się o zezwolenie. Z paragrafem nie powinno być problemu, jednak w paragrafie zostanie umieszczony wpis że można taką naczepą przewozić tylko niepodzielne ładunki. I tutaj zaczynają się schody. Oczywiście jeżeli by jakiegoś nosorożca, słonia albo jelenia z dużym porożem lub jakieś inne wysokie zwierze to ok. W twoim wypadku kilka sztuk bydła przeszło by może na jednym poziomie ale na dwóch poziomach nie da rady (wedle przepisów).
Można troszkę pokombinować w wniosku i dostaniesz zezwolenie na konkretną trasę na 3 miesiące i można je do woli odnawiać w nieskończoność lub uzyskać kilka na różne trasy. Spotkałem już i roczne zezwolenia na wyznaczoną trasę oczywiście na niezbyt duże parametry, na tranzyt Holandia-Niemcy wydaje mi się że dało by rady załatwić roczne.
Problem w tym że większość policjantów zerknie w wymiary i jak się będą zgadzać to pojedziesz dalej, ale np. na A30 jak cię fachowcy od gabarytów zatrzymają to pierwszy problemem będzie podzielny ładunek (kilka sztuk bydła). Co potem?
Wydaje mi się że naczepa jest skonstruowana tak aby można wykorzystać przepisy wszystkich krajów a te niestety różnią się i w niektórych państwach norma jest więcej niż 4m wysokości.
W Niemczech pozostało chyba wozić na górnym pokładzie bydło na siedząco
będą krówki miały wygodniej.
W razie pytań zapraszam na
www.zezwoleniatransportowe.pl lub
www.polishpermits.com .
_________________
Zezwolenia dla transportów ponadnormatywnych i nie tylko.
www.zezwoleniatransportowe.pl