Którą skrzynię prferujesz?
Automatyczną 30%  30%  [ 18 ]
Manualną 70%  70%  [ 43 ]
Liczba głosów: 61
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 11 kwie 2006, 20:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Zależy co kto lubi,niektórzy kochają wajchowanie lewarem,bo wtedy czuje się samochód,niektórzy wykonują zawód kierowcy z konieczności więc wolą automaty.Inna sprawa,że jazda poza miastem gdzie rzadko się zmienia biegi jest fajna manualem,ale po mieście gdzie trzeba kilka godzin mieszać lewarem to już duży wysiłek,tu lepszy jest automat.

otóż chciałem kolegom uświadomić, że samo jazda to 10% pracy kierowcy. jest najbardziej widoczna i najbardziej podoba się młodym ludzim. jeżeli zapytacie ojców, którzy zjeździli swoje ile narobili strat w skutek złej jazdy, a ile było strat w wyniku złego zabezpieczenia, nie dopatrzenia papierów, podpisania nie tego dokumetu, nie oddania listu przewozowego na czas, zapłaceniu niepotrzebnego madatu, pojechaniu dłuższą drogą itp.

powiedzmy, że jest kurs z Jeleniej Góry do Regensburga spedytor walczy przez 2 godziny o cenę i w końcy jest cała sprawa dopięta, a kierowca pojechał przez Jędrzychowice nie przez Czechy. cała jego umiejętność jazdy wajchowanie itp. można sobie w buty wsadzić, do ten kurs staje się na granicy opłacalności i na wypłatę dla tego kierowcy trzeba wziąć z kursów poprzednich, lub tych co będą.

chodzi mi o to aby własna przyjemność nie przesłoniła interesu.
bo ja mogę pracować sobie dla przyjemności, będę miał stasfakcję będę szczęśliwy, tylko mój dzieciak nie będzie miał co jeść i włożyć na siebie.


Ostatnio zmieniony 18 kwie 2006, 6:46 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 12 kwie 2006, 17:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2005, 19:45
Posty: 256
Lokalizacja: Chełm

Ja tam sie na manualnej uczyłem jeździć i jak dla mnie nic jej nie brakuje :P Poza tym w moim przekonaniu autoat jest dla paniuś jeżdżących różowymi hummerami etc. :P
Na dodatek wydaje mi się że przy automacie ma się ograniczoną "władzę" nad pojazdem czyli tym samym zmniejsza się własną ingerencję w prowadzenie samochodu...

_________________

...:::Podpisy nie oddają całej prawdy... zawsze jest jakaś granica niepowodzenia :::...


Tytuł:
Post Wysłano: 12 kwie 2006, 19:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2005, 20:22
Posty: 80
Lokalizacja: z pierwszej linii frontu

Cytuj:
Ja tam sie na manualnej uczyłem jeździć i jak dla mnie nic jej nie brakuje
I jak długo jeździsz już na tym manualu ? :?


Ja dla osobówki wybrałbym manuala bo to nawet przyjemne w mieście "poprzerzucać" sobie troche biegów. Do ciężarówki bez wahania automat.

_________________
_Życie, mierzone w kilometrach _
Nie czujesz, że żyjesz, dopóki nie osiągniesz granicy możliwości.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 kwie 2006, 10:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Fakt faktem, że automat to odciążenie kierowcy od wajhowania, ale i tak wole manualną skrzynkę


Tytuł:
Post Wysłano: 13 kwie 2006, 11:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2005, 0:53
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa/Suwałki

Pytanie automat czy manuale jest bardzo "ciężkie", poniewarz uważam że jedna i druga skrzynia jest potrzebna ale w zależności od tego jakim pojazdem jeździmy i w jakim terenie. Biorąc pod uwagę automat uważam że jest to coś doskonałego do autobusów miejskich i samochodów dostawczych z np. dmc wyższą niż 10t. Wiadomo w mieście są korki i światła i machanie ręką co skrzyżowanie jest męczące. W przypadku kiedy zestaw z 24 tonami jedzie w trase np w góry Uralu bez wachania wybrał bym skrzynię manualną. Ta skrzynia daje nam większe pole działania w sytuacji kiedy mamy strome podjazdy i zjazdy. Zastosowanie w takich warunkach automatu może być trudne i bardzo męczące dla kiedowcy. Uważam że ogólnie w ciężarókach powinno się jedynie stosować manuale poniewarz kierowca nie wie co go może czekać na drodze i na co trafi.

_________________
Witam po latach przerwy! ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 14 kwie 2006, 10:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kolego teraz zobacz automat Volvo FH-16 w nim praktycznie jest niepotrzebna skrzynia manualna,(choć w ofercie sprzedaży jest taka opcja) przy wzniesienia lub zjazdy nie są dla niej żadną przeszkodą oraz i ta ogromna moc 660 koni radzi sobie w takim terenie zaskakująco dobrze w automacie z zestawem 60 ton.


Tytuł:
Post Wysłano: 14 kwie 2006, 11:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2005, 19:45
Posty: 256
Lokalizacja: Chełm

Cytuj:
I jak długo jeździsz już na tym manualu ?
Biorąc pod uwage swój wiek, jak i osiągnięcia moich znajomych w tej dziedzinie, to zaskakująco długo ;) ;) ;)

_________________

...:::Podpisy nie oddają całej prawdy... zawsze jest jakaś granica niepowodzenia :::...


Tytuł:
Post Wysłano: 17 kwie 2006, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2006, 20:50
Posty: 12
GG: 3054567
Lokalizacja: Siedlce

Ja się przyzwyczaiłem do manuala i nie chce żeby zastąpiły tradycyjne manuale, automaty. Ja często prowadze osobówke chociaż mam 13 lat :D Po bocznych drogach :D Ciężarówkę prowadziłem po leśnej drodze na baze jechałem z tatą :D :D I lubie manuale :D Pozatym manuale są mniej zawodne niż automaty :D :D

_________________
Gdy gumy się palą, budynki się walą to gaz do dechy i łap oddechy
Powracam xD Harnaś mam nadzieje że mnie jeszcze pamiętasz ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 17 kwie 2006, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2006, 21:06
Posty: 2
Lokalizacja: Boguszów-Gorce

Ja rowniez wole manualną, daje wiekszą przyjemność z jazdy, jest mniej zawodna po drugie, automatem trzeba umiec sie obslugiwac bo mozna taką skrzynie szybko rozwalic.

_________________
Star 266 is the best!!! Star 266- truck of the year 2006


Tytuł:
Post Wysłano: 17 kwie 2006, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
automatem trzeba umiec sie obslugiwac
Co Ty Kanter opowiadasz za bzdury. Obłsuga automatycznej skrzyni biegów kończy się na wyborze jednego z ustawień (N D R P) a potem wystarczy operować pedałem gazu.
I nie wydaje mi się żeby automaty były mniej zawodne wręcz przeciwnie w rękach niedoświadczonego kierowcy automat jest bezpieczniejszy.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 17 kwie 2006, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Już prostszej skrzynii nie ma jak automatu. Praktycznie biegi nas nie obchodzą. W TGA w TipMaticu są 5 ustawień (pokrętło trochę biedne, bo przypomina pokrętło od dmuchawy), D- jazda do przodu, DM - jazda manewrowa do przodu, N - pozycja neutralna (bieg jałowy), R - jazda do tyłu i DM - jazda manewrowa do tyłu. Dodatkowo przy kierownicy jest dźwignia, zmiany biegów oraz przełącznik pełen automat/ręczny dobór biegów. :wink: :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2006, 6:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

po pierwsze obecnie produkowane skrzynie automatyczne są tak samo niezawodne jak manualne, dodatkowo zabezpieczają przed uszkodzeniem sprzęgła i docisku, nie mówiąc, że te elementy wolniej się zuzywają przy automatycznej skrzyni biegów.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2006, 14:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Spróbujcie tylko stanąć zestawem wyposażonym w automat mając 24 tony na naczepie w zaspie i co wtedy automat buksuje. W manualnej powoli puszczając sprzęgło wyjeżdżasz z niej, może już cos wymyślają by zmienić tę sytuacje, ale to są ekstremalne sytuacje i ci co jeżdżą o nich doskonale w zimie pamiętają.


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2006, 16:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Są biegi do jazdy manewrowej, ale i czasami one zawodzą. A jezeli chodzi o oszczedzanie sprzęgła, to MANy TGA mają magiczny przycisk ComfortShift. Po naciśnięciu tego guziczka biegy zmieniamy bez użycia sprzęgła (prawie jak w Fullerce - tylko, że z wciśniętym guzikiem). :wink: :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2006, 16:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Automaty są dobre,dopóki coś się nie zepsuje.Dlatego w USA gdzie są duże odległości,często niezamieszkane,dalej na szeroką skalę stosuje się Fullery.Taka skrzynia jest bez elektroniki,prosta,niezawodna i da się ją naprawić prostymi narzędziami.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2006, 16:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Mi nie chodzi o oszczędzanie sprzęgła tylko, że w ekstremalnych warunkach automat nie da sobie rady przy zaczymaniu pojazdu z jakiejś nieprzewidzianej sytuacji w skarpie śniegu, opony są rozgrzane, pojazd się wtopi w skarpę. Automat będzie buksował a przy manualnej skrzyni po woli będziesz puszczał sprzęgło i pojazd się wydostanie ze skarpy. Automaty są wspaniałe i odciążają kierowcę od ciągłego machania lewarkiem, ale nie nadają się na zimową porę, zostały stworzone na ciepły klimat.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 kwie 2006, 9:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2005, 15:47
Posty: 57
Lokalizacja: lublin

Głosuje na automat, z kilku powodów które zostały tu już wymienione. Współczesne automaty są skrzyniami o dużo bardziej rozwiniętej "inteligencji" niż starsze generacje, poza tym zawsze można przejść na tryb manualny, w miescie korkach czy innych tego typu sytuacjach automat jest niezastąpiony(jeśli ktoś nie wierzy propnuje pomachać dwie godziny lewarem dwójka trójka np w korku), kolejna kwestia-mniejszy wpływ na zużycie paliwa dla poczatkującego drivera, choć automatem też trzeba umieć jeździć żeby nie dopłacać za przepały( to nie tylko przestawienie pokrętła na D i rura). I sprawa ostatnia, dłuższa żywotnośc zespołów współpracujacych ze skrzynią.

_________________
życie w drodze...


Tytuł:
Post Wysłano: 19 kwie 2006, 9:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kolego mówisz o normalnych sytuacjach, a nie o ekstremalnych w czasie zimy i szosie oblodzonej. W tedy automat potrafi zawieść.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 kwie 2006, 9:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Automaty są dobre,dopóki coś się nie zepsuje.Dlatego w USA gdzie są duże odległości,często niezamieszkane,dalej na szeroką skalę stosuje się Fullery.Taka skrzynia jest bez elektroniki,prosta,niezawodna i da się ją naprawić prostymi narzędziami.
tak jest jeżeli chodzi o ciężarówki, natomiast samochody osobowe w USA jeżdżą po zupełnie innych drogach, gdzie między miejscowościami są niewielkie odległości, więc dlatego tak powszechna jest skrzynia automatyczna w amerykańskich osobówkach.

czy tak to mam rozumieć czy coś pokręciłem?

jeszcze jedno:
europejskie ciężarówki są przeznaczone na europejski rynek, gdzie panuje klimat umiarkowany i pomijając Niemcy opady śniegu nie są zjawiskiem nagminnym. dodatkowo większość śniegu w krajach starej UE ma tą dziwną właściwość, że leży na polach, a nie na drogach. natomiast w Polsce śniegi, które dawno na polach stopniały można jeszcze spotkać na drogach.
z mojego doświadczenia z 13 lat jazdy po Europie trafiłem w sumie na powiedzmy 10 dni kiedy śnieg leżał na autostradach, krajów starej UE. trudno więc budując pojazd uwzględniać te skrajności. natomiast auta z ruchu lokalnego, które jeżdżą po drogach podrzędnych w terenach gdzie opady śniegu są częstsze, mają manualne skrzynie biegów.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 kwie 2006, 15:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2005, 15:47
Posty: 57
Lokalizacja: lublin

Cytuj:
Kolego mówisz o normalnych sytuacjach, a nie o ekstremalnych w czasie zimy i szosie oblodzonej. W tedy automat potrafi zawieść.
I tutaj też się nie zgodzę, auta wyposażone w nowoczesne automaty posiadają też systemy zapobieganiu poślizgowi kół zarówno podczas hamowania jak i ruszania na śliskiej nawierzchni. Dodatkowo w automatach też możesz przestawić tryb na manual i po ruszeniu sie kół przełączyć bieg na wyższy, automat jesli nie napotka oporu(lód bądź inna nawierzchnia) nie bedzie piłował się na dwójce tylko przeskoczy na coraz to wyższe przełożenia dostosowane do obciążenia napędu,(zaobserwuj czy łatwiej jest ruszyć w zimie autem osobowym lub autobusem z manualem czy automatem) jeździłem różnymi autami i wole automat na takie własnie skrajności pogodowe...

_________________
życie w drodze...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: