Strona 98 z 139 [ Posty: 2777 ] Przejdź na stronę Poprzednia 196 97 98 99 100139 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 sty 2013, 12:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sie 2012, 19:11
Posty: 27
Samochód: Kangoo
Lokalizacja: SZCZECIN

Białogard . Świat się nie kończy , on się po prostu kurczy ;) :mrgreen:


Post Wysłano: 26 sty 2013, 22:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:10
Posty: 93
Lokalizacja: Strzelce Op.

Cytuj:
http://youtu.be/ydFEE5qYHMU
http://youtu.be/wUVkz0q_eKU
te "Rurki" nasze ;)

a te pozdrawiamy , mijanka na d.k.nr 6 przed Nowogardem
https://www.youtube.com/watch?v=KAxFpLRHiJA
Można się dowiedzieć skąd te rurki jechały i ile ważyły?

_________________
Zezwolenia dla transportów ponadnormatywnych i nie tylko. www.zezwoleniatransportowe.pl


Post Wysłano: 27 sty 2013, 14:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sie 2012, 19:11
Posty: 27
Samochód: Kangoo
Lokalizacja: SZCZECIN

Cytuj:
Można się dowiedzieć skąd te rurki jechały i ile ważyły?
hym- a nie zbyt wiele informacji wymagasz?
W podpisie masz odnośnik do firmy zajmującej się zezwoleniami, podejrzewam że znasz orientacyjną(jak nie dokładną) wagę takich zestawów , skąd? - powiem Ci tak:
podjąłem pilotaż w Goleniowie . Pozdrawiam .
Bez urazy 8)


Post Wysłano: 27 sty 2013, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Cytuj:
Można się dowiedzieć skąd te rurki jechały i ile ważyły?
hym- a nie zbyt wiele informacji wymagasz?
wagę takich zestawów , skąd? - powiem Ci tak:
Bez urazy 8)
Ciekawy bylem tej odpowiedzi... :D
Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach, kierowcy gabarytów, piloci o wagach swoich zestawów. :lol:
"Im mniej wiesz tym dłużej spisz i krócej Cie przesłuch ują". :lol:

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 22:18 przez DamLen, łącznie zmieniany 2 razy.
Ortografia!


Post Wysłano: 27 sty 2013, 17:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sie 2012, 19:11
Posty: 27
Samochód: Kangoo
Lokalizacja: SZCZECIN

Cytuj:

"Im mniej wiesz tym dluzej spisz i krucej Cie przesłuchowywuja" :lol: :lol: :lol: .... :lol:
tak jak mówisz BAG , i tak za dużo gadam :P


Post Wysłano: 27 sty 2013, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lut 2006, 21:18
Posty: 123
GG: 24782554
Lokalizacja: Katowice

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Można się dowiedzieć skąd te rurki jechały i ile ważyły?
hym- a nie zbyt wiele informacji wymagasz?
wagę takich zestawów , skąd? - powiem Ci tak:
Bez urazy 8)
Ciekawy bylem tej odpowiedzi... :D
dzentelmeni nie rozmawiaja o pieniadzach..... kierowcy gabarytow, piloci o wagach swoich zestawow.... :lol:
"Im mniej wiesz tym dluzej spisz i krucej Cie przesłuchowywuja" :lol: :lol: :lol: .... :lol:
Słuszna Uwaga :D

_________________
Kto sukcesu chce znajdzie do niego drogę,kto sukcesu nie chce ,zawsze znajdzie wymówkę


Post Wysłano: 27 sty 2013, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

I ja się dołączę.Dodam tylko,że to rura z amelinium.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 27 sty 2013, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
I ja się dołączę.Dodam tylko,że to rura z amelinium.
nie z alamunium.... a w srodku pusta jak to rura.... :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 30 sty 2013, 1:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lip 2009, 13:14
Posty: 242
Samochód: Pilot'olot
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdańska

Skromne 8,5m szerokości i 7,7 wysokości. :wink:

Obrazek

_________________
Transport ponadnormatywny "KONKEL"

www.utkonkel.com.pl


Post Wysłano: 30 sty 2013, 4:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

[quote="mumin_"]Skromne 8,5m szerokości i 7,7 wysokości. :wink:

i pilotaz na nogach z glowa zadarta do gory......to boli .... :lol:

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 30 sty 2013, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Nie wspomnę,że oznakowanie niezgodne z przepisami.Chociażby brak tablicy.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 30 sty 2013, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lut 2006, 21:18
Posty: 123
GG: 24782554
Lokalizacja: Katowice

:lol:
Cytuj:
I ja się dołączę.Dodam tylko,że to rura z amelinium.

_________________
Kto sukcesu chce znajdzie do niego drogę,kto sukcesu nie chce ,zawsze znajdzie wymówkę


Post Wysłano: 31 sty 2013, 17:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2012, 20:13
Posty: 41

Mam prośbę do szanownych "Ponadnormatywnych".
Mianowicie, Panowie jak wygląda kwestia ładowności 4 osiowego Tiefbett'a w Polsce?
Dodam tylko, że jest to zwykły tiefbett, nie jest na pendel X.
Do naczepy jest też 5 oś w postaci Doll'ki.
Domyślam się, że będzie to zależało również od ciągnika, dlatego prawdopodobnie będzie to 3 ośka (6x4).
Czy ktoś potrafi mi rzeczowo i konkretnie wyjaśnić jaką ładowność może mieć ta naczepa bez wózka dolly oraz jaką ładowność wraz z tym wózkiem? Gdzie znaleźć informacje o dopuszczalnej ładowności tej naczepy? Czy wartość podana na tabliczce znamionowej jest masa całkowitą zespołu (ciągnik, naczepa, ładunek) czy tylko masą naczepy wraz z ładunkiem (ale bez ciągnika)?
Bardzo proszę o pomoc oraz o odpowiedzi.


Post Wysłano: 31 sty 2013, 19:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:10
Posty: 93
Lokalizacja: Strzelce Op.

Cytuj:
I ja się dołączę.Dodam tylko,że to rura z amelinium.
Teraz to mi wszystko pasuje, jak z tak lekkiego tworzywa wykonana to nie mam zastrzeżeń.
Cytuj:
Cytuj:

"Im mniej wiesz tym dluzej spisz i krucej Cie przesłuchowywuja" :lol: :lol: :lol: .... :lol:
tak jak mówisz BAG , i tak za dużo gadam :P


Ciekawski jestem i tyle. Tak szczerze to nie spodziewałem się żadnej odpowiedzi, 8) jednak warto było zapytać. Poza tym masa samej rurki mnie interesowała a nie zestawu. No dobra zostawiam sprawę. Dzięki za odpowiedzi.
Cytuj:
Mam prośbę do szanownych "Ponadnormatywnych".
Mianowicie, Panowie jak wygląda kwestia ładowności 4 osiowego Tiefbett'a w Polsce?
Dodam tylko, że jest to zwykły tiefbett, nie jest na pendel X.
Do naczepy jest też 5 oś w postaci Doll'ki.
Domyślam się, że będzie to zależało również od ciągnika, dlatego prawdopodobnie będzie to 3 ośka (6x4).
Czy ktoś potrafi mi rzeczowo i konkretnie wyjaśnić jaką ładowność może mieć ta naczepa bez wózka dolly oraz jaką ładowność wraz z tym wózkiem? Gdzie znaleźć informacje o dopuszczalnej ładowności tej naczepy? Czy wartość podana na tabliczce znamionowej jest masa całkowitą zespołu (ciągnik, naczepa, ładunek) czy tylko masą naczepy wraz z ładunkiem (ale bez ciągnika)?
Bardzo proszę o pomoc oraz o odpowiedzi.
Najlepiej informacji szukać u producenta naczepy. Np. Faymonville bez problemu udostępni takie informacje, wystarczy wysłać maila z zapytaniem podjąć nr VIN pojazdu. Mają też fajny programik, nazywa się FAREMAX. Jest w nim kilka przykładowych naczep i ciągników wraz z dopuszczalnymi naciskami, wymiarami itd.
Z polskimi przepisami nie jestem strasznie obcykany ale zakładam że dopuszczalny nacisk na osie w naczepie będzie po 10t, dolka to samo a ciągnik 2X10t na pędnych i 8t na skrętnej. Daje nam to 78t dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów (ciągnik + dolka + naczepa + ładunek). Po odjęciu od tego masy własnej pojazdów mamy ładowność zespołu pojazdów.
Po odczepieniu dolki spada DMC o 10t. Do 4 osiowego Tiefbeta polecam albo 4 osiowy ciągnik albo 3 osie ciągnik i 2 osie dolka. W drugiej opcji jest ładne rozłożenie ciężaru na osiach.
Mam nadzieję że ktoś jeszcze pomoże i wyprowadzi z ewentualnych moich błędów.

_________________
Zezwolenia dla transportów ponadnormatywnych i nie tylko. www.zezwoleniatransportowe.pl


Post Wysłano: 31 sty 2013, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2012, 20:13
Posty: 41

Cytuj:
Cytuj:
I ja się dołączę.Dodam tylko,że to rura z amelinium.
Teraz to mi wszystko pasuje, jak z tak lekkiego tworzywa wykonana to nie mam zastrzeżeń.
Cytuj:
Cytuj:

"Im mniej wiesz tym dluzej spisz i krucej Cie przesłuchowywuja" :lol: :lol: :lol: .... :lol:
tak jak mówisz BAG , i tak za dużo gadam :P


Ciekawski jestem i tyle. Tak szczerze to nie spodziewałem się żadnej odpowiedzi, 8) jednak warto było zapytać. Poza tym masa samej rurki mnie interesowała a nie zestawu. No dobra zostawiam sprawę. Dzięki za odpowiedzi.
Cytuj:
Mam prośbę do szanownych "Ponadnormatywnych".
Mianowicie, Panowie jak wygląda kwestia ładowności 4 osiowego Tiefbett'a w Polsce?
Dodam tylko, że jest to zwykły tiefbett, nie jest na pendel X.
Do naczepy jest też 5 oś w postaci Doll'ki.
Domyślam się, że będzie to zależało również od ciągnika, dlatego prawdopodobnie będzie to 3 ośka (6x4).
Czy ktoś potrafi mi rzeczowo i konkretnie wyjaśnić jaką ładowność może mieć ta naczepa bez wózka dolly oraz jaką ładowność wraz z tym wózkiem? Gdzie znaleźć informacje o dopuszczalnej ładowności tej naczepy? Czy wartość podana na tabliczce znamionowej jest masa całkowitą zespołu (ciągnik, naczepa, ładunek) czy tylko masą naczepy wraz z ładunkiem (ale bez ciągnika)?
Bardzo proszę o pomoc oraz o odpowiedzi.
Najlepiej informacji szukać u producenta naczepy. Np. Faymonville bez problemu udostępni takie informacje, wystarczy wysłać maila z zapytaniem podjąć nr VIN pojazdu. Mają też fajny programik, nazywa się FAREMAX. Jest w nim kilka przykładowych naczep i ciągników wraz z dopuszczalnymi naciskami, wymiarami itd.
Z polskimi przepisami nie jestem strasznie obcykany ale zakładam że dopuszczalny nacisk na osie w naczepie będzie po 10t, dolka to samo a ciągnik 2X10t na pędnych i 8t na skrętnej. Daje nam to 78t dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów (ciągnik + dolka + naczepa + ładunek). Po odjęciu od tego masy własnej pojazdów mamy ładowność zespołu pojazdów.
Po odczepieniu dolki spada DMC o 10t. Do 4 osiowego Tiefbeta polecam albo 4 osiowy ciągnik albo 3 osie ciągnik i 2 osie dolka. W drugiej opcji jest ładne rozłożenie ciężaru na osiach.
Mam nadzieję że ktoś jeszcze pomoże i wyprowadzi z ewentualnych moich błędów.
Dziękuje za odpowiedź. No za bardzo już nie ma pola manewru co do naczepy, ponieważ jest taka, a nie inna jak również i wózek.
Co do ciągnika, to raczej też ograniczmy wybór ze względu na uniwersalność.
Sęk w tym, że masa na tabliczce wózka, a masa na tabliczce samej naczepy różni się tylko o 3 tony, czyli o tyle ile waży sam wózek.
Wychodzi zatem, że zamiast podwyższać ładowność, rozkłada tylko naciski na oś.
Co do konfiguracji 6x4, to na stacji kontroli uzyskałem informację, że DMC będzie wynosić 33 tony (11,5 t osie ciągnące i 10 t przednia).
Czy ktoś może potwierdzić te informacje?
Czy może jeszcze ktoś z szanownych Forumowiczów uzupełni wypowiedź?


Post Wysłano: 31 sty 2013, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Od kiedy w Polsce jest 10 ton na oś prowadzącą :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 31 sty 2013, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Cytuj:
Od kiedy w Polsce jest 10 ton na oś prowadzącą :?:
Jak jest na bliźniakach.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 31 sty 2013, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2012, 20:13
Posty: 41

Cytuj:
Od kiedy w Polsce jest 10 ton na oś prowadzącą :?:
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr
98, poz. 602, z pózn. zm.)

§ 5. 1. Nacisk osi nie mo/e przekraczac w przypadku:
1) pojedynczej osi nienapedowej - 10 ton;


Post Wysłano: 31 sty 2013, 21:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Cytuj:
Od kiedy w Polsce jest 10 ton na oś prowadzącą :?:
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr
98, poz. 602, z pózn. zm.)

§ 5. 1. Nacisk osi nie mo/e przekraczac w przypadku:
1) pojedynczej osi nienapedowej - 10 ton;
To poszukaj i przeczytaj jeszcze raz skoro oś prowadząca i oś nie napędzana to to samo :lol:
I przy okazji sprawdź ile może wynosić ładowność osi napędowych typu tandem uwzględniając rozstaw obu osi napędowych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 31 sty 2013, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2012, 20:13
Posty: 41

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Od kiedy w Polsce jest 10 ton na oś prowadzącą :?:
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr
98, poz. 602, z pózn. zm.)

§ 5. 1. Nacisk osi nie mo/e przekraczac w przypadku:
1) pojedynczej osi nienapedowej - 10 ton;
To poszukaj i przeczytaj jeszcze raz skoro oś prowadząca i oś nie napędzana to to samo :lol:
I przy okazji sprawdź ile może wynosić ładowność osi napędowych typu tandem uwzględniając rozstaw obu osi napędowych
Nie wyssałem sobie tego z palca, więc pytam, czy to możliwe?
Najgorsze jest to, że nigdzie w tym rozporządzeniu nie mogę znaleźć informacji o osi prowadzącej.
Widocznie taka możliwość jest, skoro taką informację uzyskałem. Myślę (mam nadzieję), że pracują tam kompetentni ludzie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 98 z 139 [ Posty: 2777 ] Przejdź na stronę Poprzednia 196 97 98 99 100139 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: