Cytuj:
Cytuj:
I ja się dołączę.Dodam tylko,że to rura z amelinium.
Teraz to mi wszystko pasuje, jak z tak lekkiego tworzywa wykonana to nie mam zastrzeżeń.
Cytuj:
Cytuj:
tak jak mówisz
BAG , i tak za dużo gadam
Ciekawski jestem i tyle. Tak szczerze to nie spodziewałem się żadnej odpowiedzi,
jednak warto było zapytać. Poza tym masa samej rurki mnie interesowała a nie zestawu. No dobra zostawiam sprawę. Dzięki za odpowiedzi.
Cytuj:
Mam prośbę do szanownych "Ponadnormatywnych".
Mianowicie, Panowie jak wygląda kwestia ładowności 4 osiowego Tiefbett'a w Polsce?
Dodam tylko, że jest to zwykły tiefbett, nie jest na pendel X.
Do naczepy jest też 5 oś w postaci Doll'ki.
Domyślam się, że będzie to zależało również od ciągnika, dlatego prawdopodobnie będzie to 3 ośka (6x4).
Czy ktoś potrafi mi rzeczowo i konkretnie wyjaśnić jaką ładowność może mieć ta naczepa bez wózka dolly oraz jaką ładowność wraz z tym wózkiem? Gdzie znaleźć informacje o dopuszczalnej ładowności tej naczepy? Czy wartość podana na tabliczce znamionowej jest masa całkowitą zespołu (ciągnik, naczepa, ładunek) czy tylko masą naczepy wraz z ładunkiem (ale bez ciągnika)?
Bardzo proszę o pomoc oraz o odpowiedzi.
Najlepiej informacji szukać u producenta naczepy. Np. Faymonville bez problemu udostępni takie informacje, wystarczy wysłać maila z zapytaniem podjąć nr VIN pojazdu. Mają też fajny programik, nazywa się FAREMAX. Jest w nim kilka przykładowych naczep i ciągników wraz z dopuszczalnymi naciskami, wymiarami itd.
Z polskimi przepisami nie jestem strasznie obcykany ale zakładam że dopuszczalny nacisk na osie w naczepie będzie po 10t, dolka to samo a ciągnik 2X10t na pędnych i 8t na skrętnej. Daje nam to 78t dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów (ciągnik + dolka + naczepa + ładunek). Po odjęciu od tego masy własnej pojazdów mamy ładowność zespołu pojazdów.
Po odczepieniu dolki spada DMC o 10t. Do 4 osiowego Tiefbeta polecam albo 4 osiowy ciągnik albo 3 osie ciągnik i 2 osie dolka. W drugiej opcji jest ładne rozłożenie ciężaru na osiach.
Mam nadzieję że ktoś jeszcze pomoże i wyprowadzi z ewentualnych moich błędów.
Dziękuje za odpowiedź. No za bardzo już nie ma pola manewru co do naczepy, ponieważ jest taka, a nie inna jak również i wózek.
Co do ciągnika, to raczej też ograniczmy wybór ze względu na uniwersalność.
Sęk w tym, że masa na tabliczce wózka, a masa na tabliczce samej naczepy różni się tylko o 3 tony, czyli o tyle ile waży sam wózek.
Wychodzi zatem, że zamiast podwyższać ładowność, rozkłada tylko naciski na oś.
Co do konfiguracji 6x4, to na stacji kontroli uzyskałem informację, że DMC będzie wynosić 33 tony (11,5 t osie ciągnące i 10 t przednia).
Czy ktoś może potwierdzić te informacje?
Czy może jeszcze ktoś z szanownych Forumowiczów uzupełni wypowiedź?