Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 sty 2013, 16:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Witam. Mam pytanko, czy czujnik położenia wału ma coś wspólnego ze złą pracą pompowtrysków?


Post Wysłano: 30 sty 2013, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

zależy w jakiej kwestii


Post Wysłano: 31 sty 2013, 11:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Po podłączeniu komputera na serwisie stwierdzili że jest błąd czujnika wału, wysyłał złe dane do cewek pompowtrysków, nic nie robili z tym błędem tylko je wykasowali a powiedzieli że do wymiany są pompowtryski, teraz wyszło tacie w tym tygodniu 27 gdzie 37 jarała ostatnio.


Post Wysłano: 31 sty 2013, 11:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

a robili diagnostyke pompowtrysków? czy na podstawie błędu czujnika walu powiedzieli, że trzeba je wymienić? bo to ewidentne naciągniecie...

czujniki wału masz dwa, kiedy padnie jeden, pozycje koła zamachowego pokazuje drugi, kiedy padną oba auto nie odpali w ogóle, bo EDC nie będzie w ogóle wiedzieć że silnik się kreci...
jeżeli znowu masz błąd czujnika wału, sprawdź wiązkę, lub wymień czujnik

czy kopci? czy masz jakiś błąd prócz tego na czujnik wału? czy była słaba kiedy występował ten błąd(tryb awaryjny)?

podumowując pytanie, oczywiście, że czujnik położenia wału masz wpływ na prace pompowtrysków i całego silnika, nawet znaczną:)
jeżeli jest dobrze, to olej serwis, oni też próbują z czegoś żyć, a wydać 8tys chodź z autem jest okej to wątpliwa przyjemność


Post Wysłano: 31 sty 2013, 12:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Jak zredukuje to kopci ale nie zawsze. Diagnostykę robili pompowtrysków i powiedzieli że 6 do wymiany a za jakiś czas na tym samym serwisie powiedzieli że już tylko 4 do roboty są. Ładnie odpala, równo pracuje.


Post Wysłano: 01 lut 2013, 14:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

No i cisza ? :/


Post Wysłano: 01 lut 2013, 15:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
No i cisza ? :/
Wymieniłeś czujnik położenia wału? bo sam się nie naprawi i żadnej różnicy nie będzie widać bez wymiany czujnika a, EDC pracuje cały czas w stanie awaryjnym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 lut 2013, 16:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Po wyjęciu czujnika koła zamachowego czujnik jest po obstukiwany do okoła, drugi czujnik znajduje się tak jak by w bolku taki sam i teraz tak, po wyjęciu czujnika koła zamachowego scania bez problemu odpala zaś po wyjęciu tego drugiego czujnika scania nie odpala. Czy tak ma być że na tym odpala a na drugim nie? I czy przez to może tak spalania skakać raz pali więcej raz mniej?

A EDC nie pracuje w stanie awaryjnym, nie wyświetla żadnych błędów.


Post Wysłano: 02 lut 2013, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Powinna odpalać na jednym czujniku obojętnie którym , ale jeśli masz uszkodzony na kole zamachowym i wyjmiesz czujnik wałka to na pewno nie odpali .


Post Wysłano: 02 lut 2013, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Jeszcze mam 3 pytania po każdy gada co innego ... :
1. Ile jest czujników (położenia wału, wałka rozrządu) w Scanii 124 2001r ?
2. Czy jak wyjmę czujnik położenia wału czy Scania odpali?
3. Czy jak włożę go z powrotem a wyjmę ten drugi to też odpali?

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 02 lut 2013, 19:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Są dwa czujniki albo na wale albo jeden na wale a drugi na wałku . Jeden z czujników wystarczy do uruchomienia silnika .


Post Wysłano: 02 lut 2013, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Jak zdejmę czujnik z wałka to nie dopala. A jak wsadzę go z powrotem a wyjmę z koła zamachowego to odpali. Bo gadają różne rzeczy, że nie koniecznie musi być uszkodzony czujnik na wale. Czy jesteś pewien? Bo ten czujnik kosztuje 700 zł netto, a 7 stów nie leży na ulicy ... A co ten czujnik daje położenia wału?


Post Wysłano: 02 lut 2013, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Przetnij przewody i sprawdz miernikiem .


Post Wysłano: 02 lut 2013, 23:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Z tego co pamietam to w PDE jest jeden od walka drugi od walu. Ale mozna podjechac do ASO żeby sprawdzili


Post Wysłano: 03 lut 2013, 0:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

czy ty dokładnie czytasz odpowiedzi które były wcześniej napisane?

silnik PDE Scanii ma dwa czujniki prędkości obrotowej silnika, jeżeli padnie jeden pokazuje się błąd na EDC po czym auto pracuje w trybie awaryjnym,(nie ma mocy w kij pali wachy) jeżeli padną oba silnik w ogóle nie odpali, dlatego właśnie jest tryb awaryjny, żeby to naprawić, a nie później gadać na markę jakie to G bo mi na parkingu stanęła...

Jeżeli odłączyłeś jeden i na nim chodziła a na drugim nie to wniosek prosty, ten drugi nie daje jej sygnału i EDC nie wie, że ma podać paliwo bo w ogóle nie wie ze rozrusznik kręci wałem, "myśli" że stoi na zapłonie...

pomierz wartości na pinach czujnika omomierzem porównaj
a i pamiętaj, że nikt Ci tutaj nie zagwarantuje, że teza jest ok, nie da się w 100% zdiagnozować auta przez internet, równie dobrze może być to problem z instalacją lub zimnymi lutami na wejściach EDC, kiedyś słyszałem też o akcji, że nie mogli dojść z autem nowy czujnik i dalej lipa, okazało się ze wieniec na kole zamachowym miał "braki":)


Post Wysłano: 03 lut 2013, 12:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

Ok, dzięki wielkie. Jak na ten czas to to wszystko, jak jakieś pytania będę miał jeszcze do się odezwę. Pozdrawiam. ;)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: