Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 15 kwie 2006, 14:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

U nas w MANIE była taka skrzynia i w TURBOSTARZE i nazywaliśmy to połówkami.


Tytuł:
Post Wysłano: 15 kwie 2006, 16:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Widocznie mylnie ciezarowka bo tzw. połówki to jest "Rozpiętość Przełożeń" która jest za skrzynią główną (nie będę sie tu dokładnie rozpisywał o budownie skrzyń biegów)

Ale mam do was pytanie. Czy ma ktoś z was jakiś opis czysto techniczny takiej skrzyni bo cholernie mnie ciekawi system zmiany przełożeń przy pomocy pedału gazu.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 15 kwie 2006, 16:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
W wersjach europejskich by zmienić bieg trzeba było wciskać sprzęgło a połówki bez sprzęgła.
A to ciekawe. Mój ojciec jeździł Euro-Techem ze skrzynią Fuller'a i żeby zmienić bieg nie trzeba było używać sprzęgła. Tylko ruszanie i wsteczny. Co do połówek... hmmm. Nie nazwał bym tego połówkami - po prostu 12 biegów do przodu.


Tytuł:
Post Wysłano: 15 kwie 2006, 18:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Czyli w amerykańskich byłoby tak samo? I jeszcze bieg pełzający,to by tłumaczyło skąd bierze się 13 biegów.

[ Dodano: Nie, 16.04.2006, 9:55 ]
A czy wie ktoś może na jakiej zasadzie działa taka skrzynia? Chodzi mi o to czy koła są przesuwne,czy połączone sprzęgłami kłowymi.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 17 kwie 2006, 14:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

W IVECO turbostar zmiana następowała przy użyciu sprzęgła, tym MANEM nie śmigałem. W Iveko próbowałem tysiące razy wbijać bez sprzęgła i przy różnych obrotach silnika i nie dało rady.

[ Dodano: Pon, 17.04.2006, 13:21 ]
W końcu to była fullerka.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 kwie 2006, 15:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
A czy wie ktoś może na jakiej zasadzie działa taka skrzynia? Chodzi mi o to czy koła są przesuwne,czy połączone sprzęgłami kłowymi.
Koła są albo przesuwne albo stale połączone z wałkiem, Sprzęgła kłowe stosowane są przy kołach przesuwnych .
Pozdrawiam :wink: i cicho liczę na jakiś opis działania ten skrzyni bo tez mnie to interesuje.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2006, 13:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Skoro jeżdziłeś takim Iveco,to wyjaśnij mi proszę jaki jest schemat zmiany biegów,bo są tak jakby cztery biegi główne i na każdy bieg przypadają po trzy "półbiegi",chociaż ciężko je tak nazwać,co daje w sumie 12 biegów.Jak to się po kolei wrzuca?

[ Dodano: Wto, 18.04.2006, 12:31 ]
Podobno na lewarku jest przełącznik taki jak w ZF do połówek tylko ma trzy położenia.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2006, 13:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

To jest tak, na lewarku, masz "pokrętło", którym wybierasz jeden z 3'ech zakresów. Wbijasz 1 a później przełącznikiem a,b,c, póxniej 2 i znowu a,b,c, itd. Zmian dokonujesz bez sprzęgła, zdejmujesz tylko noge z gazu. Sprzęgło tylko do ruszania i zatrzymywania zestawu. ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2006, 13:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Dzięki ,nareszcie ktoś to normalnie wyjaśnił.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2006, 14:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kolego MIHU ktoś u ciebie z rodziny jeździł takim zestawem z skrzynią FULLER bo wytłumaczyłeś to dokładnie jak to idzie. Wydaje mi się, że ta skrzynia to leprze rozwiązanie od ZF. Choć mi i się ZF dobrze śmigało.


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2006, 15:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Kolego MIHU ktoś u ciebie z rodziny jeździł takim zestawem z skrzynią FULLER bo wytłumaczyłeś to dokładnie jak to idzie
W zasadzie nikt nie jeździł u mnie w rodzinie autem z Fullerem. Raz tylko tato jechał EuroTechem z taką skrzynią, kiedy oddaliśmy w Błoniu Actrosa i czekalismy na Magnum. Dali nam wówczas żebyśmy zaprowadzili kierowcy do Wrocławia takiego własnie Fiata.
Ale swego czasu mój sąsiad (też Pekaesiak), jeździł Iveco wyposazonym w Fullerkę...


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2006, 15:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Ciekawe że w USA Fullery są bardziej popularne.Podobno są bardziej niezawodne,a to ma największe znaczenie na takich przestrzeniach.ZF jest prostszy w użyciu,bo jest synchronizowany,a do skrzyni niesynchronizowanej musi być dobry driwer.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 18 kwie 2006, 16:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Mój ojciec jeździł "Fiatem" z Fullerką i mówił, że lepszej skrzynii mu nie potrzeba. :wink: :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 20 kwie 2006, 23:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Ja jezdze z taka skrzynia
Znajduje ona sie w MANie F90 362.Tez ma system H x3 + wsteczny 1x3
(12 w do przodu i 3 wsteczne) skrzynia EATONa
Na plaskie drogi to bardzo dobra skrzynka ale wjazd w gory to juz nie dla niej
Z dlugo trzeba czekac na spadek obrotow silnika zeby przelaczyla w gore i przez to sie traci a nawet i mizna stanac.
Ja osobisce wole EPS Mercedesa.Najlepiej mi sie tym jezdzilo
Pozdrawiam

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Tytuł:
Post Wysłano: 21 kwie 2006, 9:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Jak ktoś się wprawi w tę skrzynię to będzie ją wolał od ZF. Koledzy tylko trzeba przy niej śledzić przebieg obrotów silnika i pod górę redukować biegi 1/3 zielonego pola.


Tytuł:
Post Wysłano: 21 kwie 2006, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 kwie 2006, 21:09
Posty: 12
Lokalizacja: woj.śląskie

prosta i naprawde bardzo dobra i wytrzymała skrzynia.

_________________
Transport & Spedycja


Post Wysłano: 07 cze 2009, 8:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Panowie ja w moim volvo VNL64T420 mam skrzynie MERITOR ZF 10 biegowa niezsynchronizowana i zmiany biegow bez sprzegla to czysta przyjemnosc i to nie zalezy od skrzyni tylko od umiejetnosci kierowcy nie polecam na zsynchronizowanych skrzyniach chociaz tez sie da to zrobic.


Post Wysłano: 07 cze 2009, 10:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2007, 17:23
Posty: 30
GG: 7337009
Samochód: BMW Sauber F1

Mój tata z 2 lata temu jeździł EuroStarem z fullerką, z początku tą skrzynie trochę wyklinał, ale potem jak się dowiedział że można biegi bez sprzęgła zmieniać to mu się spodobała :D te przełożenia a b c zmieniał bez sprzęgła, ale 1 2 3 4 to się trochę bał :D i używał sprzęgła :) W tym Ivecu prawie wszystko się rozlatywało, tylko nie skrzynia ;], sam miałem okazję się przejechać z tą skrzynią, głównie nie spodobało mi się to "oczekiwanie" przy puszczonym gazie na zmianę biegu, ja tam wolałem se sprzęgło wcisnąć :mrgreen:

_________________
YouTube Channel
Forum


Post Wysłano: 14 wrz 2012, 18:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2012, 23:33
Posty: 21
Samochód: 190.38

Panowie ja nie mam nic wspólnego z transportem poza latami, gdy mój ojciec wieki temu miał firmę transportową ale ad rem.

Iveco miało 3 typy skrzyń biegów:

1. ZF 16 biegowe, kiedys z przebitka, teraz z przełącznikiem.
2. Eaton 12 biegowe - wasnie te miały skrzynię w układzie H

szło to tak:

R 1 3
| | |
--------
| |
2 4

Każdy bieg miał 3 przełożenia dodatkowe od a do c

3. Wreszcie Fuller 13 biegów szło to tak

R 2 4
| | |
-------- zmiana grupy biegów przez przekręcenie góry lewarka w prawo
| | |
1 3 5

i potem już zwykłe H od 5 do 9, górna grupa z połówkami.

Cały bajzel wychodzi stąd, ze od ok. 1997 - 98 w Europie Eaton i Fuller sa jedną firmą Eaton-Fuller. W USA też ale tam zachowały odrębne marki.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: