Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Zestawy 32,5m
Post Wysłano: 07 sty 2013, 14:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2009, 10:09
Posty: 70
GG: 12210356
Samochód: Scania Irizar

Widział ktoś coś takiego,jak się kieruje jakby ktoś mógł mi powiedzieć? :)

Obrazek

_________________
"Czarny chleb i czarna kawa
opętani samotnością,
myślą swą szukają szcześcia,
które zwie się wolnością..."


Post Wysłano: 07 sty 2013, 15:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 9:37
Posty: 134
Lokalizacja: Wronki

Mam lekkie podejrzenia że kierownicą.
A sama jazda to pewnie operowanie pedałami i właśnie kręcenie kierownicą.


Post Wysłano: 07 sty 2013, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Mam lekkie podejrzenia że kierownicą.
A sama jazda to pewnie operowanie pedałami i właśnie kręcenie kierownicą.
Kolego to jak masz takie doswiadczenie to teraz powiedz:podczas cofania w która strone skreci naczepa jak bede kręcic kierownica w prawo?

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 07 sty 2013, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Kolego to jak masz takie doswiadczenie to teraz powiedz:podczas cofania w która strone skreci naczepa jak bede kręcic kierownica w prawo?
W lewą.
Nieparzysta liczba przegubów - przeciwnie do ruchu kierownicą.
Parzysta liczba przegubów - zgodnie z ruchem kierownicy.


Post Wysłano: 08 sty 2013, 18:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Tym się pewnie nie Cofa i z obserwacji dróg w Skandynawii nigdy czegoś takiego nie widziałem i nigdy o czymś takim nie słyszałem. Podejrzewam że kazali jakiemuś Swensonowi przeciągnąć linka po placu :P i tyle :)


Post Wysłano: 09 sty 2013, 18:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2009, 10:09
Posty: 70
GG: 12210356
Samochód: Scania Irizar

Cytuj:
Mam lekkie podejrzenia że kierownicą.
A sama jazda to pewnie operowanie pedałami i właśnie kręcenie kierownicą.
Jakiś ty mądry,wypowiedzialeś się to teraz odrób lekcje i spać bo coś czuje,że gimnazjum,nie wyżej...

_________________
"Czarny chleb i czarna kawa
opętani samotnością,
myślą swą szukają szcześcia,
które zwie się wolnością..."


Post Wysłano: 09 sty 2013, 19:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

kolego, dobrze robi się te rzeczy, które robi się wiele razy na codzień i się do tego przykłada.

jako, że taki zespół pojazdów nie jest dopuszczony u nas do ruchu, pytanie trochę traci sens, bo nikt nie mógł czymś takim jeździć.
mniej więcej jakbyś się zapytał: jak prowadzi się Sojuz TM (statek kosmiczny).

lepiej popytać rolników jak jeździ się i cofa z dwoma przyczepami o przednich osiach kierowanych, bo na to pytanie pewnie znajdziesz odpowiedź..

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 09 sty 2013, 19:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2009, 10:09
Posty: 70
GG: 12210356
Samochód: Scania Irizar

Znalazłem to foto,bodajże na facebook'u ktoś tam pisał,że widywali takie zestawy w Szwecji,że to testowe ale chciałem sie dowiedzieć,może ktoś rozmawiał z kierowcami,jak się cofa,jak na rondach itp,w końcu kto pyta nie błądzi podobno :)

_________________
"Czarny chleb i czarna kawa
opętani samotnością,
myślą swą szukają szcześcia,
które zwie się wolnością..."


Post Wysłano: 09 sty 2013, 21:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

jazda do przodu bez żdanych kłopotów, zespół pojazdów wjedzie tam, gdzie wejdzie jego najdłuższy element. ktoś, kto jeździł autobusami przegubowymi i zwykłymi, wie że łatwej jechać przegubowcem, niż autobusem pojedynczym, który jest dłuższy od pojedynczego elementu przegubowca.

natomiast co do cofania, popytaj rolników, zasada taka sama.
najlepszy kierowca musi się z każdą nowością obyć, aby coś robić dobrze.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 09 sty 2013, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 9:37
Posty: 134
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
Cytuj:
Mam lekkie podejrzenia że kierownicą.
A sama jazda to pewnie operowanie pedałami i właśnie kręcenie kierownicą.
Jakiś ty mądry,wypowiedzialeś się to teraz odrób lekcje i spać bo coś czuje,że gimnazjum,nie wyżej...
Takie własnie zadałeś pytanie, to nie wiem jakiej innej odpowiedzi się spodziewałeś?

Dajmy na to że jestem w 1 gimnazjum, zarejestrowałem się 6 lat temu, widocznie wystawałem ponad grupę, jeśli jestem na forum już od przedszkola :lol:


Ostatnio zmieniony 09 sty 2013, 23:55 przez DamLen, łącznie zmieniany 1 raz.
Uspokójcie się, albo polecą warny.


Post Wysłano: 10 sty 2013, 14:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2009, 10:09
Posty: 70
GG: 12210356
Samochód: Scania Irizar

dzięki Cyryl ,podpytam jakiegoś rolnika jak spotkam w najblizszym czasie ;)

_________________
"Czarny chleb i czarna kawa
opętani samotnością,
myślą swą szukają szcześcia,
które zwie się wolnością..."


Post Wysłano: 03 lut 2013, 16:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2009, 9:26
Posty: 641
Samochód: Man TGA XXL 18.430,Peugot Boxer 2.2

Jeśli już mówisz o 32,5 m to ta fotka jest niezbyt zgodna z tym co testowano bo mam dokładne zdjęcia i informacje. Projekt został nazwany duo2 a składy testowane był tylko i wyłącznie w opcji ciągnik siodłowy volvo fh 750 EEV Globetrotter XL 6x4 low deck +naczepa o zmienionej konstrukcji ramy tzn zmodyfikowana rama megi z zawieszeniem standardowym + wózek dolly + naczepa z standardową ramą . Obie Naczepy miały wysokość 4,5 metra wysokości pod podłoża.Powyższy skład poruszał się między Goteborgiem a Malmo patronem był DB Schenker i wielu innych a firmą testującą skład był Team Kalebacks Transport AB . Również był testowany ten sam układ ale ze scanią 4x2 i naczepami standardowej wysokości w Holandii.

Filmik

http://www.youtube.com/watch?v=8ug8AmaT220

Kilka fotek
http://www.ttm.nl/nieuws/id31556-fotos- ... to_id=5293

_________________
Pilnie sprzedam zbiornik 250l aluminiowy seryjny od mana .
Zainteresowanych proszę o kontakt pw w celu dogadania się.


Post Wysłano: 05 lut 2013, 13:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

I za to podziwiam Szwedów. Nie Boją się przedłużać swoich zestawów, bo wiedzą jakie to przynosi korzyści. Takie auto spali może z 50 litrów więc jest to o 40%więc niż z tego co spali jedno auto o długości 17 metrów a przestrzeń ładunkową ma większa o 100%. To się po prostu opłaca. Coś jak na statkach. Jeden wielki statek ładujący 14000 TEU chodzi na lini między Chinami i Niemcami a potem małe stateczki serwisem feederowym dostarczają kontenery to małych portów. Tak samo powinno to działać w transporcie drogowym.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: