Cytuj:
Czyli że trzeba samochód zaprowadzić do Białegostoku .
Nie nigdzie nie trzeba zaprowadzać samochodu, retarder działa prawidłowo. Gdy zjeżdżasz z góry na zbyt wysokim biegu czyli niskie obroty silnika czyli mniejsza wydajność pompy wodnej dochodzi do wzrostu temperatury płynu chłodzącego do takiego stopnia ze wentylator nie może schłodzić płynu chłodzącego. Elektronika zapobiega przegrzaniu silnika przy hamowaniu retarderem poprzez automatyczną redukcje mocy hamowania, stąd ten komunikat "zmniejszona moc hamowania retardera". Gdy temperatura płynu chłodzącego wróci do normy retarder zacznie hamować z maksymalną siłą.
Aby temu zapobiec przy dłuższych zjazdach lub dużym nachyleniu wystarczy zredukować bieg tak aby obroty wahały się miedzy 1500-2000 obr/min i nie będzie problemów z retarderem. Jeśli redukcja biegu nie pomaga należy sprawdzić czy chłodnica wody jest drożna i nie zabita kurzem