Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 lut 2013, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2011, 22:21
Posty: 92
GG: 0
Samochód: TGA,MAGNUM

juz kierowca odłącza baterię na 10 min i zobaczymy


Post Wysłano: 11 lut 2013, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2011, 22:21
Posty: 92
GG: 0
Samochód: TGA,MAGNUM

zmostkował, odłączył baterię, po kilku minutach podłączył i to samo. Nie chce gadać, ręce mi opadają.


Post Wysłano: 11 lut 2013, 17:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Zobacz zasilanie na czujniku / czytniku kluczyka . Nawet jak bezpiecznik bedzie ok to mozesz nie miac zasilania po stacyjce na immo . Uwarunkowane jest to mostkowaniem okablowania 16.000. - maja lipne polaczenia ,kilka przewodow jest zaciskanych razem w wiazce przewodow w kokpicie i czasami przewody wypadaja .
Zdarzalo mi sie ze kladlem dodatkowy przewod zasilajacy 16.000 do immo gdyz nie ma sensu rozbierac kokpitu.
Wtyczka do immo pod kierownica , 3 przewody , pin 1 16.000 ( plus po stacyjce ) , pin 3 masa 31000 .


Post Wysłano: 11 lut 2013, 17:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2011, 22:21
Posty: 92
GG: 0
Samochód: TGA,MAGNUM

czyli trzeba podać plus-zasilanie na czytnik pod kierownicą? dobrze rozumuję? do którego kabla to podać aby czegoś nie spalić?


Post Wysłano: 11 lut 2013, 17:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Przewod 16.000 musi miec 24 V po wlaczeniu stacyjki .
Miernik lub zaroweczke wpiac w pin 1 16.000 i pin 3 31.000.


Post Wysłano: 11 lut 2013, 17:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

wazne jest prawidlowe wyczytanie wszystkich bledow z wszystkich sterownikow poprzez menu na wyswietlaczu i okreslenie ktore sa aktywne a ktore pasywne .
Jak wyskakuja Ci tylko te dwa bledy to oznacza prawidlowe zasilanie EDC i FFR .
Gdyby ktrorys z tych sterownikow nie pracowal to wystapilyby bledy odnosnie szyny CAN .
Jak przekaznik glowny EDC nie pracuje to mialbys blad " afterrun not completed " ( nie wiem jak po polsku ) .
Wiec skupilbym sie na czytniku kluczyka .
( mam nadzieje ze kluczyk nie rozlecial sie spadajac np na betonowa posadzke ;) )


Post Wysłano: 11 lut 2013, 17:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Cytuj:
Przewod 16.000 musi miec 24 V po wlaczeniu stacyjki .
Miernik lub zaroweczke wpiac w pin 1 16.000 i pin 3 31.000.
Oznaczenie wtyczki to X 1971 . ( bodajze 3 pinowa )


Post Wysłano: 11 lut 2013, 17:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2011, 22:21
Posty: 92
GG: 0
Samochód: TGA,MAGNUM

osobiscie kiedys miałem taki przypadek że upadł mi kluczyk i komputer go nie widział bo w srodku kluczyka padła elektronika, to wiem o czym mówisz. Zaraz sprawdzi tego plusa, tylko podpiąć plusa tzreba pod jeden czy dwa(ten drugi to chyba masa) dobrze rozumuję?


Post Wysłano: 11 lut 2013, 17:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2011, 22:21
Posty: 92
GG: 0
Samochód: TGA,MAGNUM

kolorami to sa czerwony, brązowy i czrny


Post Wysłano: 11 lut 2013, 17:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

przewod nr 16.000 to plus 24V , minus to 31.000 brazowy przewod .
Patrzec od strony pojazdu gdyz przewody po wtyczce do samego czytnika zmieniaja kolory .



Koncze prace wiec odchodze od kompa ....tyle co moglem to napisalem , moze pomoze ..... powodzenia .


Post Wysłano: 11 lut 2013, 18:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2011, 22:21
Posty: 92
GG: 0
Samochód: TGA,MAGNUM

takich oznaczeń nie może dojrzeć na przewodach, ale na czerwonoczarnym plus jest bo sprawdzał próbówką


Post Wysłano: 11 lut 2013, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Postaw kluczyk metalowym do dołu i uderz od góry.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 lut 2013, 18:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2011, 22:21
Posty: 92
GG: 0
Samochód: TGA,MAGNUM

a co to da, kluczyk się rozjebie chyba


Post Wysłano: 11 lut 2013, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Zacznij od najprostszych czynności, zamiast pruć pół instalacji.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 lut 2013, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Zobacz zasilanie na czujniku / czytniku kluczyka . Nawet jak bezpiecznik bedzie ok to mozesz nie miac zasilania po stacyjce na immo . Uwarunkowane jest to mostkowaniem okablowania 16.000. - maja lipne polaczenia ,kilka przewodow jest zaciskanych razem w wiazce przewodow w kokpicie i czasami przewody wypadaja .
Zdarzalo mi sie ze kladlem dodatkowy przewod zasilajacy 16.000 do immo gdyz nie ma sensu rozbierac kokpitu.
Wtyczka do immo pod kierownica , 3 przewody , pin 1 16.000 ( plus po stacyjce ) , pin 3 masa 31000 .
Coś mi się zdaje że wiem gdzie znajduje się te połączenie, kiedyś pod kokpitem między popielniczkami widziałem takie cudo idzie kilka przewodów luzem i te wszystkie przewody na końcu są zaciśnięte taką tulejką z izolacja termo kurczliwą i sie zastanawiałem co to jest. Musze kiedyś przy okazji sprawdzić jaki to numer przewodów jest w tej śmiesznej złączce

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 lut 2013, 17:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Daj znac jakie sa rezultaty szukania usterki .


Post Wysłano: 01 mar 2013, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2011, 22:21
Posty: 92
GG: 0
Samochód: TGA,MAGNUM

witam po dluższej przerwie, auto jest już od paru dni na terenie.
Wysłałem kierowcy zestaw do odpalenia tj kluczyk+czytnik,edc,ffr. Jak to do niego w końcu dojechalo to tegoż właśnie dnia rano coś gmerał pod kierownicą sprawdzając przewody i przez pomyłkę dotknął jakimś plusem do masy i o dziw wszystko się naprawiło, normalnie qrwa cud. Nie wiem co było źle ale jest teraz dobrze. Jedyne co się pojawiło na szafie to komunikat że jest uszkodzony wskaźnik alternatora czy coś podobnego, ale sprawdzałem miernikiem i ładuje tak ok 27,6V na wolnych obrotach. Nie wiem bardzo co było nie tak. Jak coś to proszę o sugestie, a może ktoś się z czymś podobnym spotkał.


Post Wysłano: 01 mar 2013, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Chlopina siedzial 3 tygodnie w aucie i czekal na czesci?? Toz to gorzej jak w poprzednim ustroju... :shock:


Post Wysłano: 03 mar 2013, 11:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2011, 22:21
Posty: 92
GG: 0
Samochód: TGA,MAGNUM

Jeśli chodzi o szczegoly to części dojechały za trzy dni, ale nie w tym sęk tylko w tym że się naprawiło a teraz nie wiem co było i gdzie szukać, żeby nie było powtorki.


Post Wysłano: 19 wrz 2014, 11:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 paź 2010, 13:14
Posty: 153
GG: 1
Samochód: Man Tga

Witam , mam ten sam problem ... zrobiłem juz prawie wszystko co napisane jest na forum , bezpieczniki wszystkie OK , dodatkowo wymieniłem przekaźniki na nowe te dwa duże od stacyjki i od grzania swiec , zrobiłem na wtyczce tej koło pompy paliwa co idzie do przekaznika na dwóch grubych zwarcie ... nic nie daje ... Błąd szukałem ale nie znalazłem : FFR 01231-04
Dodatkowo jak dłuzej przytrzymam stacyjke to wyswietla sie kłutka z napisem "code ungültig sperre aktiv"


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: