Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 gru 2012, 1:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Panowie jak sobie radzicie z olejem w komputerze EDC w TGA? Jest jakiś sposob na tą usterke w MAN-ach. Nie wazne czy to TGA czy TGX olej dostaje się poprzez wiązke przewodów wtryskiwaczy. Po wymianie wiązki przez jakiś czas jest ok poźniej ponownie olej leje się do komputera.


Post Wysłano: 27 gru 2012, 2:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Nie przejmuj się.Mam 16-to litrowy silnik Volvo,już kilka razy mi to uszczelniali i twierdzą że tak ma być.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 27 gru 2012, 8:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czyli dupa :( , więc nie opłaca się wymieniać wiązki elektrycznej skoro za chwilę będzie to samo.
Myślałem że przez ten czas coś poprawili, dali inne przewody czy coś innego.
Jak byś zdobył samą wtyczkę do EDC lub miał starą i nowe piny do niej można by się pokusić na zrobienie samemu takiej wiązki stosując inny przewód lub wyprowadzić inaczej przewody spod pokryw głowic jakoś wyżej żeby olej nie ściekał na du wewnątrz przewodu elektrycznego :] .

Przecież sterownik EDC w silnikach D20/26 jest zamontowany u góry i też go zalewa olej :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 gru 2012, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

MAN no niestety zalewa i to dość powaznie bo po otwarciu komputera było ok pól litra czyli komputer również był zalany prawie cały. Cięzko było również go rozkrecić bo klejony. Wyczyszczony kontaktem ładnie wyglądał ale zastanawia mnie czy na przyszlość jesli będzie płytka komputera również w oleju to czy nie będzie to miało wpływu na elementy elektoriniczne


Post Wysłano: 27 gru 2012, 20:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cały czas chodzi mi taki pomysł po głowie, może ktoś już coś takiego robił?
Tam gdzie wchodzi wtyczka do EDC od wtryskiwaczy jest taka obudowa gniazda może w niej pod spodem zrobić dziurkę powiecmy 1mm żeby olej wypływał na zewnątrz tego gniazda zamiast do środka sterownika?
Kiedyś próbowałem rozkręcić sterownik wykręciłem wszystkie śruby ale pokrywa dalej trzymała. Co tam trzyma tą pokrywę sterownika oprócz śrubek?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 gru 2012, 1:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

własnie obecnie zrobilismy maleńki otworek w przewodzie który jest juz na zewnątrz silnika zeby zobaczyć co będzie(mam nadzieje ze nie wypluje całego oleju z silnika) auto zrobiło kołko ok 5 tyś km i narazie nic nie widać niepokojącego. Jesli chodzi o komputer to musisz odkręcić własnie te śrubki oraz troche podgrzać obudowe opalarką tak zeby dostała troche temperatury bo obudowa jest uszczelniona wkoło wtyczek klejem podobnym do tego którym sie klei szyby. Na początku się namęczylem zeby rozebrać juz miałem się poddać bo myslałem ze jeszcze jest jakaś śrubka ale po podgrzaniu opalarką klej ładnie puścił odsłaniając wnętrze. Tak jak wspominałem środek wypsikany Kontaktem U którego poszła duza puszka. komputer był rozbierany od TGA z 2007 roku. Teraz mam zamiar dostać się do komputerów w pozostałych MANach bo napewno komputery pływają w oleju


Post Wysłano: 01 sty 2013, 15:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

Cytuj:
Nie przejmuj się.Mam 16-to litrowy silnik Volvo,już kilka razy mi to uszczelniali i twierdzą że tak ma być.
:shock: :oops: kto i GDZIE Ci naopowiadać takich bzdur ??????
owszem są modele 12, 13 i 16 litrówek volvo gdzie dostaje się olej silnikowy do wiązki i zarazem aż do EECU ( olej wraz z opiłkami powoduje cala masę kodów nieistniejących!!! usterek i problemów z niemożnością odpalenia silnika włącznie))
uszczelnia się wiązkę wtryskiwaczy SPECJALNA ELASTYCZNA OLEJOODPORNA MASA DWUSKŁADNIKOWĄ ((ZDECYDOWANIE NIE POLECAM SILIKONÓW !!!! ) przy przejściu przez otwór głowicy a jak nie da rady i dalej się leje to wymiana wiązki NA NOWA !! CZĘSTO NAWET NA KOSZT FABRYKI !!! (( przy samochodach do 36 miesiecy i przebiegu ponizej 500 000km oraz na kontraktach serwisowych VOLVO VCM blue i gold niezaleznie od wieku i przebiegu))

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Ostatnio zmieniony 01 sty 2013, 19:09 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie przesadzasz z ilością znaków interpunkcyjnych?


Post Wysłano: 03 sty 2013, 13:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Jak najbardziej zgadzam sie z przedmowca .... serwisy czesto wymieniaja wiazki wtryskiwaczy ,jest to znany problem i gwarancja na to zostala wydluzona.
Zalanie komputera sterujacego EDC moze doprowadzic , i w wielu przypadkach doprowadza , do przegrzania sie elemantow elektronicznych na plytce komputera EDC. Nie lekcewazcie tego !!! Wymiana wiazki jest duzo tansza niz wymiana / naprawa EDC .
Dziurawienie wiazki nic nie pomoze , moznaby zrobic otwor w samej wtyczce/gniezdzie EDC , w twardym plastiku zeby olej mial latwiejsze ujscie na zewnatrz niz przez wtyczke do EDC ...lecz jeszcze nie probowalem.
( zawsze istnieje ryzyko ,ze olej owszem wyplynie lecz i woda z zewnatrz moze spowodowac korozje pinow we wtyczce).


Post Wysłano: 03 sty 2013, 17:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
( zawsze istnieje ryzyko ,ze olej owszem wyplynie lecz i woda z zewnatrz moze spowodowac korozje pinow we wtyczce).
Tego właśnie się obawiam, jak zrobię dziurkę :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 sty 2013, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

a chodzi mi po głowie jeszcze pomysł zeby załozyć opaske zaciskową na przewód(tą metalową skręcaną) i dość ciasno ją zacisnąć moze by to uszczelniło? Oczywisćie wszystko z umiarem zeby nie poprzecinać wiązki


Post Wysłano: 03 sty 2013, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Jak najbardziej zgadzam sie z przedmowca .... serwisy czesto wymieniaja wiazki wtryskiwaczy ,jest to znany problem i gwarancja na to zostala wydluzona.
.

Tylko niech ktoś się wypowie dokładnie w tym temacie, czy jest sens wymiany wiązki na nową skoro po założeniu nowej wiązki po jakimś czasie zacznie znowu ciec olej. Czy producent coś w końcu poprawił wymienił przewody na inne czy tym podobne :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 sty 2013, 22:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

kiedyś byłem na servisie w tst kupowałem czujnik od świateł stopu to właśnie gościu odbierał wiązkę zapłacił za nią 1300zł z groszami i mówi że już to trzecia. Przez chwilę jest dobrze później od nowa puszcza olej. Gość z servisu powiedział, że dziwi się czego tego nie poprawili jeszcze :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 03 sty 2013, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

Witam jako ze z powyższym tematem mam ze tak powiem do czynienia niemal codziennie wiec chyba się szerzej wypowiem //

zauważyłem ze nie ma generalnej reguły niektóre wiązki ciekną już w ciągu pierwszych dwóch lat eksploatacji ( TAKIE WYMIENIA SIĘ NA NOWE W RAMACH GWARANCJI) a niektóre po 5 - 6 latach ( najczęściej po ok 500 000km )
ma to na pewno związek nie tylko z materiałami użytymi plastyki się nagrzewają i schładzają i tracą swoja plastyczność, po czym pękają np. od drgań i przez pęknięcia uszczelnienia nie są szczelne i leje się olej, sposoby zamocowania wiązki tez dają wiele, np telepie się po silniku jak smród po gaciach i cieknie lub naciągnięta do granic możliwości wiązka "wyciąga" uszczelnienia z kabli. Na przestrzeni lat zmienił się tez zasadniczo skład olejów silnikowych, oleje syntetyczne maja większą pojemność cieplna oraz są niższej lepkości co w warunkach temperatury pracy powoduje poniekąd powyżej wspomniane "zmęczenie" plastykowych osnów kabli miedzianych ( stalowe są mniej na to narażone gdyż miedz ma wyższą rozszerzalność cieplna wiec plastyk na kablach ma inny skład musi być bardziej elastyczny)
to tyle co do przyczyn
wycieki oleju do wiązek były, są i będą i jest to niestety usterka która znakomita większość bagatelizuje i słono za to płaci w przypadkach awarii, dlaczego pisałem w poście powyżej
jak to zwalczać ? ano najkosztowniejsze to wymiana wiązki na nowa ( można samemu, oszczędza się na kosztach robocizny ale traci się 1 rok gwarancji !! faktem jest ze jak wymienisz wiązkę na nowa w serwisie to otrzymasz na nią - jako nowa cześć 2 lata gwarancji i jak będą jakiekolwiek oznaki przecieku to reklamacja i wymiana na nowa :D bez kłótni o to czy dobrze była zamontowana ).

Dość skuteczna metoda jest uszczelnienie wiązki ( pod warunkiem ze nie są uszkodzone kable !! a jedynie nieszczelne ) jak podałem wyżej najlepszy do dwuskładnikowy uszczelniacz, z braku można użyć silikonu wysokotemperaturowego olejoodpornego ==NIE MYLIĆ ZE ZWYKŁYM CZARNYM SILIKONEM PRZED KTÓRYM OSTRZEGAŁEM POPRZEDNIO == ale zanim odpalisz silnik musi być utwardzony do naprawa nie będzie miała sensu
kluczem do skutecznego zwalczenia takich wycieków jest cierpliwość i dokładność należny poświecić czas aby wiązkę częściowo wymontować rozpiąć wtyczki wyjąć i bardzo dokładnie WYMYĆ, ODTŁUŚCIĆ I OSUSZYĆ KAŻDY POJEDYNCZY PRZEWÓD WE WTYCZCE przez nałożeniem uszczelniacza. Osobiście uważam iż bez tego to tylko pozoracja naprawy całość operacji demontaż, czyszczenie, montaż, uszczelnienie, utwardzenie zajmuje to w zależności od marki, modelu od 2 do 4 godzin jak dotąd na kilkadziesiąt napraw widziałem 2 powroty na wymianę wiązek.
Oczywiście są tacy co "potrafią" taka naprawę popełnić w 10 min wciskając cala tubkę silikonu do wtyczki, zakładając opaski czy wiercąc wszelakie otwory we wtyczkach :D ale jej jakość można ocenić już po 1000 km po wyciekach lub w ekstremalnych warunkach po zatkanym, smoku pompy w misce olejowej przez farfocle częściowo rozpuszczonego silikonu.

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Ostatnio zmieniony 03 sty 2013, 22:57 przez tszpak, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 03 sty 2013, 22:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Widocznie trzeba zadzwonić do MANa w Starachowicach i spytać ich czemu taką ch....ie robią i dlaczego nic z tym nie chcą zrobić :evil:
Widocznie wiązki sprzedają się jak ciepłe bułeczki :mrgreen: i nie chcą zrezygnować z tak intratnego interesu kasując ludzi za dwanaście kabelków z jedną wtyczkę jedyne 1300 złoty, istny rozbój w biały dzień.
Ja bym był skłony dać za ten kawałek kabelka maksymalnie dwieście złoty

EDIT

W manowskich wiązkach przy wtryskiwaczach niema wtyczek. Wychodzą dwa przewody z gumowej przelotki która jest montowana między głowicą a pokrywą głowicy. Na końcu przewodów są zwykłe końcówki oczkowe na śrubę M4 i to wszystko. Przy końcówkach kablowych normalnie widać wystającą żyłę przewodu bez izolacji.
Może sie skuszę i potraktuje te końcówki przewodów jakimś klejem lub specjalnym sylikonem
DIRKO robi taki uszczelniacz który po zastygnięciu ma konsystencję podobną do gumy może tym to potraktować

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 sty 2013, 0:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

Cytuj:
Widocznie trzeba zadzwonić do MANa w Starachowicach i spytać ich czemu taką ch....ie robią i dlaczego nic z tym nie chcą zrobić :evil:
Widocznie wiązki sprzedają się jak ciepłe bułeczki :mrgreen: i nie chcą zrezygnować z tak intratnego interesu kasując ludzi za dwanaście kabelków z jedną wtyczkę jedyne 1300 złoty, istny rozbój w biały dzień.
Ja bym był skłony dać za ten kawałek kabelka maksymalnie dwieście złoty

EDIT

W manowskich wiązkach przy wtryskiwaczach niema wtyczek. Wychodzą dwa przewody z gumowej przelotki która jest montowana między głowicą a pokrywą głowicy. Na końcu przewodów są zwykłe końcówki oczkowe na śrubę M4 i to wszystko. Przy końcówkach kablowych normalnie widać wystającą żyłę przewodu bez izolacji.
Może sie skuszę i potraktuje te końcówki przewodów jakimś klejem lub specjalnym sylikonem
DIRKO robi taki uszczelniacz który po zastygnięciu ma konsystencję podobną do gumy może tym to potraktować
wiem :D pisalem ogolnie myslac glownie o wiazkach VOLVO
sprobuj cokolwiek uzyjesz musi byc olejoodporne nie porowate bo bedzie gromadzic wode i antystatyczne ! slyszalem jak ktos u mnie uzywal kleju do szyb i nie wiem jaki efekt bo wiecej nie widzialem sie z klientem.
polecam zajedz do sewisu volvo w POLsce i kup dwuskładnikowy uszczelniacz nr części VOLVO 8155615
jak nie maja lub za drogi :D
tubke silikonu olejoodpornego sa dwa
czarny - nr części VOLVO 1161231 bardziej odporny na temp.
szary - nr części VOLVO 3092340 bardziej plynny i elestyczny NIE ODPORNY NA BENZYNE I DIESEL
nie znam cen w Polsce ( u mnie ok 12 -16 £ za tubkę netto )
umyj przewody ( u mnie brake cleaner - swarfega numer czesci VOLVO 9510212 ""nie wiem co stosuja w Polsce zapytaj ""
osusz kable najlepiej suszarka nałóż jak suche i jeszcze cieple ale nie gorące wciskając dokładnie pomiędzy kable

nie używaj silikonów na bazie octanów

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 17 mar 2013, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2013, 22:19
Posty: 2
Samochód: tga

Miałem ten sam problem w tga olej przez wiązkę dostał się do kasety została założona nowa wiązka za 1600 zeta po roku to samo. Potem kumpel dał mi namiar na firmę w Ostrowcu św założyli mi na wiązkę holenderski separator oleju za 700 zł i już 3 lata jest spoko zrobiłem ponad 200 tyś i jest suchutko .Wtedy się ogłaszali na allegro nie wiem jak teraz pozdrawiam


Post Wysłano: 17 mar 2013, 22:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Tszpak ja kleiłem w volvo d12 tą wtyczke klejem żywicznym dwu składnikowym, naprawdę solidnie zrobione i funkcjonuje.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 19 cze 2013, 14:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czy ktoś jest wstanie opisać dokładnie jak otworzyć ten nieszczęsny sterownik, grzałem go ale klej jakoś nie chce puścić a na chama nie chce ciągnąć bo obudowo pęknie :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 cze 2013, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Do piekarnika wsadź cały, tylko świeżo po wyjęciu nie tykaj plastiku.


Ja już wielo krotnie udowodniłem że u mnie na warsztacie piekarnik rzecz niezbędna.


A to się sterowniczek podgrzeje, a w zimie coś na ciepło można zjeść :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 cze 2013, 6:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na ile stopni ustawiasz piekarnik i ile czasu pieczesz sterownik :mrgreen:
Potem czym go uszczelniasz przy składaniu?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: