Nie bez znaczenia będzie też długość kontenera. Jest to o tyle istotne ze powyzej 8 palet rama jest dolaczony kawalek ramy przez firme zabudowujaca do fabrycznej i to juz na pewno nie bedzie tak wytrzymale jak rama wlasciwa. Jesli masz zamiar wozic takie ciezary to musisz skupic sie bardzo na tym z czego ten kontener bedzie wykonany. Na takie ciezary to podloga 21mm sklejki conajmniej, zeby sie to nie zapadlo.
Jesli chodzi o podwozia, to wytrzymalosc ramy i zawieszenia Mastera na blizniaku nie jest na pewno nizsza niz Sprintera seri 500. Sprinter ma przewage majac 3 litrowy silnik. Mocny i trwaly. Z drugiej strony Master w pelnej opcji kosztuje tyle co podstawowy Sprinter. Slyszalem kilkukrotnie o tym, ze serwis moze wgrac program 175-180 KM do Mastera. Nie bedzie to pewnie tak dobre jak 3 litrowy Mercedes ale sporo tansze, a cena pewnie tez ma spore znaczenie.
Jak sprawuja sie Craftery z nowymi 2 litrowymi silnikami to nie wiem, ale starsze 2.5 to byla tragedia. Moze sie cos poprawilo, ale pojemnosc 2.0 na busa, ktory ma wozic 3-4 tony nie wrozy nic dobrego. Iveco tez jest ciekawa opcja. Sa znane ze swojej prostoty i wytrzymalosci. Faktem jest ze w srodku nie sa tak przyjemne dla kierowcy jak Mastery czy Sprintery, ale za to takie ciezary nie sa im straszne. Mysle, ze zamawiajac samochod do takich ciezarow musisz takze zwrocic uwage na przelozenie glowne w tym przypadku wieksze przelozenie = latwosc rozpedzania sie, wieksza sila z duzymi ladunkami, ale predkosci maksymalne mniejsze oraz wieksze spalanie przy wiekszych predkosciach, bo silnik pracuje na wiekszych obrotach