Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Witam jak w temacie . Dziś na wolnych obrotach zaczęły mi się żażyć dwie kontrolki : od ładowania i niskiego poziomu płynu . Po kilku przegazówkach problem znikł , kontrolki pogasły a wskaźnik ładowania był wychylony ciutkę nad połowę , jednak po jakimś czasie dłuższej jazdy kontrolki znów się zaczęły żażyć . Na obrotach gasną a na jałowym zapalają . Wskaźnik ładowania na wolnych obrotach schodzi na czerwone pole a na obrotach wchodzi jakieś 3-4mm za połowę skali , a nie jak to było wcześniej 1-1,5 cm za połowę po odpaleniu auta po 3-4 godz stania .

Szukać przyczyny w regulatorze napięcia czy w możliwe jest to że w wiązce coś się połamało ?

_________________
https://t.me/pump_upp


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Wiązka przerabiałem taki przypadek.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Oki ide na dół " wybebeszać" wiązkę :) jak znajdę przyczynę to dam znać .

_________________
https://t.me/pump_upp


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

U nas całkiem niedawno było to samo i problem leżał w regulatorze. :wink:
Więc niekoniecznie wiązka jest przyczyną.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Wiązka przetrzepana , jest cała , jedyne co w gumie która idzie z ramy do kabiny było trochę wody , ale wątpię żeby miało to wpływ na te kontrolki , wyjąłem też regulator napięcia . Szczotki jeszcze jako-takie , ale i tak jutro kupie nowy i wsadzę żeby chociaż coś wyeliminować . Najśmieszniejsze jest to że przed jakimkolwiek grzebaniem odpaliłem auto i ładowanie było ok , nic się nie żażyło itp .

_________________
https://t.me/pump_upp


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

U nas problem pojawiał się 4 miesiące wcześniej, kontrolki zapalały się i po krótkim czasie gasły. Aż pewnego razu nie zgasły i kierowca ledwo wrócił z trasy z rozładowanymi bateriami. Szczotki też wydawały się być jeszcze dobre, ale dopiero jak założyłem nowy regulator to problem znikł. :wink:
Dodatkowo wyczyściłem wszystkie połączenia masy z kabiną i ramą, ot tak, na zaś. :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Ja u siebie wszystkie masy , połączenia przy rozruszniku , alternatorze klemy itp czyściłem jakoś w styczniu także to już mam za sobą . Lece w nocy na załadunek i koło południa będę w domu to polece i kupię to hadziajstwo i dla spokojnego sumienia zmienię :)

_________________
https://t.me/pump_upp


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Ja w volvie miałem tak, że ładowanie raz było raz nie, raz 28,1V, za kilka sekund 26V. Wyjąłem alternator, fachowiec rozebrał, no i łożysko jedno się rozlazło i czasem coś tam o coś obcierało i dlatego takie cuda się działy.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Regulator wymieniony , alternator chwilę podziałał - ładował tak jak powinien , a po chwili ładowanie znowu spadło ... rozebrałem wszystko jeszcze raz poskładałem i nic to nie pomogło ... Wywaliłem alternator , łożyska ładnie chodzą , wszystko wygląda tak jak powinno , ale jadę jutro z nim do elektryka niech go sprawdzi jeszcze raz . Jeśli będzie coś nie tak to dzwoniłem do opoltransu i nowy alternator valeo mają za 450zł co jest według mnie dobrą opcją jeśli naprawa tego była by być dość droga ...

_________________
https://t.me/pump_upp


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Przyczyna zlokalizowana i naprawiona ... Stojan podziękował za współpracę :)

_________________
https://t.me/pump_upp


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 paź 2013, 18:32
Posty: 1
Samochód: scania

witam mam podobny problem na podstawie waszych postów posprawdzałem sobie kilka rzeczy i nic to nie dało. świecą mi się te dwie kontrolki. wymieniłem regulator napięcia, alternator ładuje posprawdzałem ten przewód od alternatora i przepływa przez niego prąd bo jak go podłączyłem pod + to kontrolki zgasły. najlepsze jest to że czasami same potrafią zgasnąc i wszystko jest oki a czasami sie świeca i nie gasną nie mam już pomysłów gdzie jeszcze można zajrzeć. czekam na jakies podpowiedzi

+


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: