Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2013, 9:47
Posty: 31
GG: 7220051
Samochód: Hatchback
Lokalizacja: Pow.Wieluński

Slow znaczy wolny / powolny

Kiedyś jeden z kierowców autobusu na to samo pytanie mi odpowiedział, że jedynką rusza się tylko zimą, jak jest śnieg i gdy się rusza pod górę, na wzniesieniu. A jak jest równo i ciepło to od ruszania z miejsca jest dwójeczka.

_________________
A Rh+ ZHDK
~Kat. B 14.02.2011~


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Ciekawy temat, na który pewnie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo tak jak mówicie są różne silniki, skrzynie, mosty, auto jest w takiej lub innej kondycji. Opory toczenia (ciśnienie w oponach, łożyska) też nie będą bez znaczenia.

Fakt faktem, że ja jeżdżę od niedawna tylko na pusto, lub z 22-24 tonami i na pełno R420 wcale nie radzi sobie tak świetnie nawet na pół-dwójce i nie ma mowy o ruszeniu bez gazu, a półsprzęgło jest niezbędne przez chwilę.
Z drugiej strony tak jak piszecie, jedynka jest tak wolna, że przy przechodzeniu na 2/3 bieg auto zdąży bardzo zwolnić.

Odnośnie biegów pełzających, nie wszystkie auta ja mają. W dwóch Rkach jakimi jeździłem, nie ma tego biegu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Z tego co wiem w starszych autach były biegi pełzające, w nowszych się już tego nie spotyka, zapewne wynika to z faktu że jednak starsze silniki były słabsze. W Magnumce mam pełzające, ale użyłem tego chyba raz, czy dwa, podczas ruszania pod dość spore wzniesienie, jest to dość wygodne, gdyż wystarczy praktycznie puścić sprzęgło, a gaz dodajemy gdy auto się toczy. Jednak zazwyczaj pierwszego biegu używam gdy trzeba ruszyć pod górkę. Na pusto i do 10ton z małej trójki, powyżej z małej dwójki.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Ja przeważnie ruszam z... po prostu z odpowiedniego biegu.

Wiadomo że jak stoimy pod górkę np. 15% a mamy np.24t na sobie to tylko debil nie użyje najniższych biegów.
Chodzi o to żeby sprzęgło nie było na pół sprzęgle, znaczy żeby było możliwie jak najkrócej na pół sprzęgle(ale żem zdanie ułożył :mrgreen: ).

Czasem bywało tak że ruszało się z 7 (czyli mała czwórka przy skrzyni 16) jak np. jest trochę z górki, oczywiście na pusto.

Nie raz widać jak ktoś strasznie męczy i długo rusza z miejsca na wysokim biegu a potem i tak wachluje niepotrzebnie biegami, tylko po co? nie lepiej tylko aby ruszyć z miejsca (na jak najniższym biegu) a najwyżej potem ominąć parę biegów oszczędzając a i na paliwie, o sprzęgle nawet nie mówię.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

W Scanii z 2010 roku mam jeszcze pełzaka, skrzynia 6+połówki, przy tak małej ilości biegów zwykle ruszam z połowy dwójki, załadowany z pełnej 1 jedynie pod niektóre wzniesienia.

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
W Scanii z 2010 roku mam jeszcze pełzaka, skrzynia 6+połówki, przy tak małej ilości biegów zwykle ruszam z połowy dwójki, załadowany z pełnej 1 jedynie pod niektóre wzniesienia.
Przy tak małej ilości biegów ważne jest jeszcze przełożenie główne (no nie tak małej bo to jest 12 biegów do przodu)... Kiedyś Volvem nie miałem problemu żeby w pełni załadowanym ruszyć z 2 "i pół", obroty silnika(znaczy się wału) przy odcięciu miał ok 1600 na minutę, nawet nie czuł oporu.
Teraz zazwyczaj w nowszych autach biegi są znaczne "dłuższe" więc raczej przy pełnym ładunku pierwszy bieg jest optymalny... mówiąc o 12biegowej skrzyni.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

A potem k*** 400tyś i sprzeglo do wymiany.

Bawcie sie dalej w testowanie z ktorego ruszy. W palenie sprzegla, meczenie przesowek i reduktora.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Cytuj:
A potem k*** 400tyś i sprzeglo do wymiany.

Bawcie sie dalej w testowanie z ktorego ruszy. W palenie sprzegla, meczenie przesowek i reduktora.
Łukasz, czym Ty się przejmujesz - więcej roboty dla Ciebie.
Ja ruszam DAFem bez gazu z małej trójki albo dwójki. Volvem zawsze z jedynki. Manewrowanie na najniższym możliwym biegu, bez gazu. Sprzęgło odwdzięcza się naprawdę długą współpracą. Ale jeśli ktoś tego nie chce, bądź nie umie zrozumieć, nie potrafi wyćwiczyć nogi to będzie miał wyćwiczoną rękę na drodze kieszeń-kasa_warsztatu_ciężarówek.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Kiedys mi sie jeden zakopal na placu. Pilowal w miejscu az opone rozwalil. Oczywiscie sprzeglo tez smierdzialo.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Posty: 206
Samochód: VW
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Cytuj:
A potem k*** 400tyś i sprzeglo do wymiany.

Bawcie sie dalej w testowanie z ktorego ruszy. W palenie sprzegla, meczenie przesowek i reduktora.
Łukasz, czym Ty się przejmujesz - więcej roboty dla Ciebie.
Ja ruszam DAFem bez gazu z małej trójki albo dwójki. Volvem zawsze z jedynki. Manewrowanie na najniższym możliwym biegu, bez gazu. Sprzęgło odwdzięcza się naprawdę długą współpracą. Ale jeśli ktoś tego nie chce, bądź nie umie zrozumieć, nie potrafi wyćwiczyć nogi to będzie miał wyćwiczoną rękę na drodze kieszeń-kasa_warsztatu_ciężarówek.
w tamtym roku miałem okazje zrobić kilka kursów dafem, jak wybrałem zbyt wysoki bieg do ruszenia to na desce włączał się sygnał dźwiękowy sygnalizujący że jest mu "za ciężko" :D


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
A potem k*** 400tyś i sprzeglo do wymiany.

Bawcie sie dalej w testowanie z ktorego ruszy. W palenie sprzegla, meczenie przesowek i reduktora.
No przecież tobie o to chodzi :!: za co kupowalbys bułki jakby u cebularzy sprzegla jedzily po 1 000 000 km albo i wiecej?
Cytuj:
Volvem zawsze z jedynki
powiedz to I-shiftowi :lol: :lol: rzadko kiedy wybieral < 3 bieg...

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To samo w AS Tronicu który nawet rusza z 5 biegu przy 12 biegach :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 sty 2011, 17:50
Posty: 237
GG: 636485
Samochód: FH12
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
powiedz to I-shiftowi :lol: :lol: rzadko kiedy wybieral < 3 bieg...
Głupoty gadasz, u mnie przy ruszaniu załadowany zazwyczaj 2 bieg bardzo bardzo rzadko z 3ciego ale i tak daje bez problemu rade, pusty z naczepa 4 bieg, sam koń 6 bieg.

Oczywiscie jak jedziesz i nagle sie zatrzymujesz to potrafi sie zatrzymać na górce z chcecia ruszenia z 2 czy 3 biegu, trzeba kawałeczek sie potoczyc i wtedy zredukuje na odpowiednio niski bieg z którego ruszymy.

CFem 380km i XF420 km zawsze ruszalem załadowany z 3, a pusty z 2giego biegu.

Volvo 380km pingwin w manualu załadowany z 1, pusty z 2-3 biegu

Stralisem 430km załadowany z 1-2, pusty z 2/3 bieg


Ostatnio zmieniony 06 lip 2013, 22:46 przez konradbiker, łącznie zmieniany 1 raz.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: