Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lip 2013, 13:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2011, 9:15
Posty: 12
GG: 0
Samochód: man

witam wszystkich posiadam mana 8+163 padła mi turbina wymieniłem zamontowałem podpaleniu dymi nadal na niebiesko ale zauważyłem wydmuch oleju przez bagnet po 2 dniach i co jest przyczyną pozdrawiam


Post Wysłano: 07 lip 2013, 13:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
witam wszystkich posiadam mana 8+163 padła mi turbina wymieniłem zamontowałem podpaleniu dymi nadal na niebiesko ale zauważyłem wydmuch oleju przez bagnet po 2 dniach i co jest przyczyną pozdrawiam
jak przez bagnet dmucha olejem to raczej skończyły się pierścienie tłokowe czyli kompresja idzie w miskę olejową.
tak naprawdę to pomierz ciśnienie sprężania w cylindrach i będziesz miał diagnozę.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 07 lip 2013, 14:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2011, 9:15
Posty: 12
GG: 0
Samochód: man

ale przedtem tego nie był czyli przed wymianą turbiny czy też może to być odma


Post Wysłano: 07 lip 2013, 14:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

zacznij sprawdzać od rzeczy podstawowych i najprostszych ( najtańszych).
przecież w internecie nie widać pojazdu i stanu w jakim się znajduje.

dymienie na niebiesko może świadczyć jeszcze o tym że olej ( po awarii turbiny) znajdujący się w układzie dolotowym ulega jeszcze spalaniu.

który rok pojazdu i jaki przebieg?
znasz historię pojazdu sprowadzony, po kurierze itd.....

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 07 lip 2013, 14:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

A czasem podczas awarii turbiny nie zaciągną takiej ilości oleju że pracował z wyjętym kluczykiem ? :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 07 lip 2013, 15:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
A czasem podczas awarii turbiny nie zaciągną takiej ilości oleju że pracował z wyjętym kluczykiem ? :mrgreen:
a co ma praca w wyjętym kluczykiem do zasysania oleju z silnika? chyba nie na tej pompie.
jest niedziela więc nie łapię.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 07 lip 2013, 15:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2011, 9:15
Posty: 12
GG: 0
Samochód: man

rok prod 2000 przebieg 520tys


Post Wysłano: 07 lip 2013, 15:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
jest niedziela więc nie łapię.
To przeczytaj jutro.

Komprecha ! komprecha ! komprecha !

Proba olejowa i wiesz wszystko.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 07 lip 2013, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
jest niedziela więc nie łapię.
To przeczytaj jutro.

Komprecha ! komprecha ! komprecha !

Proba olejowa i wiesz wszystko.
to że kompresję trzeba zmierzyć to wiadomo, ale na początku można zrobić to na "sucho" wtedy będzie jakaś informacja potem można zrobić próbę olejową i porównać oba wyniki.
nie daje to odpowiedzi na pytanie dlaczego po wymianie turbiny olej wylatuje odmą choć być może usterka pierścieni wystąpiła "nagle".

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 08 lip 2013, 10:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

A kawałki starej turbiny nie wpadły do silnika i nie porysowały tulei...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 12 lip 2013, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Witam Panowie. Osobiście obstawiał bym to co tiger918. Ale przed '' robotą '' ważniejsza diagnoza. Teraz nie pozostało już nic jak tylko kontrola ciśnienia sprężania.
Spotkałem się z zassanymi częściami uszkodzonej turbiny które uszkodziły tłoki lub zawory... Efekt taki jak kolega zgłasza. Ponieważ nie wiem czy turbina się zatarła czy rozsypała na czynniki pierwsze - to nie mogę wykluczyć tego przypadku. Wielu '' mechaników'' cieszy się, że zdiagnozowali rozsypaną turbinę którą wymieniają na nową, lecz nikt nie czyści pozostałości tej turbiny w układzie dolotowym. Nawet zdarza się, że auto jeździ miesiąc zanim kawałki poprzedniej turbiny zostaną przepompowane przez kanaliki intercoolera. Nie wspomnę o tym, że jeśli nawet turbina nie była uszkodzona to nieszczelność uszczelniaczy na wałku turbiny starej na pewno '' zawalił'' olejem chłodnicę powietrza. Efekt - samochód ma nową turbinę ale jest słabszy , dużo pali, dymi - ponieważ kanaliki powietrza w chłodnicy są zapchane olejem z pyłem czyli mniej drożne.
wniosek.
Niezależnie od uszkodzenia turbo , układ chłodnicy powietrza musi być płukany od wewnątrz w kierunki przeciwnym niż przepływ od turbo.

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: