Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 paź 2013, 10:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Witam.Volvo fh 13 440 ciężko pali jak ma pół zbiornika paliwa. Smok czysty, układ szczelny, błędów brak. Czasem pali od strzała a czasem za trzecim razem. Nie wiem gdzie są konkretnie zaworki - pompa paliwa na dole razem z pompą wspomagania. Jakby ktoś coś podobnego przerabiał to proszę o info.


Post Wysłano: 02 paź 2013, 13:17

Swego czasu jeździłem FH 480 E5. Czasami, gdy samochód dłużej postał ciężko odpalał, nierówno pracował (typowy objaw zapowietrzonego układu paliwowego) jak zaskoczył. Auto po pół roku od chwili przyprowadzenia z salonu pojechało do serwisu. Przyczyna leżała po stronie podstawy filtrów paliwowych - brak liniowości, co powodowało zapowietrzanie się. Nie był to odosobniony przypadek, usterka została usunięta w ramach gwarancji.


Post Wysłano: 02 paź 2013, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Dzięki.Ale to chyba nie to bo ciężko zaczął palić jakieś 3 miesiące - najpierw sporadycznie a teraz coraz częściej.


Post Wysłano: 02 paź 2013, 20:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2012, 12:57
Posty: 164
Samochód: volvo fh16, renault magnum

być może poprostu któryś z pompowtryskiwaczy pada, skoro nie ma żadnych problemów z przewodami itp....

_________________
VOLVO Bogiem, FH16 Nałogiem, Duński wypas zniewala, a D16E Powala :)

Moje VOLVO FH16: viewtopic.php?f=44&t=36215


Post Wysłano: 02 paź 2013, 21:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
być może poprostu któryś z pompowtryskiwaczy pada, skoro nie ma żadnych problemów z przewodami itp....
Być może pomóż koledze i kup mu komplet. :shock:

eFh'acz zwłaszcza 13 litrowy miewa problemy z podstawą filtrów.
Ale zauważ jeszcze jedno że jak wymieniasz filtry gdy auto ma ponad pół zbiornika paliwa, to po odkręceniu filtra kapie paliwo, jak jest mniej nie kapie. Tak łopatologicznie podmienił bym podstawę filtrów, potem zmierzył ciśnienie paliwa.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 paź 2013, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Też myślałem o podstawie tylko kierowca mi mówi że jak jest bardzo mało paliwa to lepiej pali. Gdzie w 440 są zaworki - pestki.


Post Wysłano: 02 paź 2013, 22:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Gdzie w 440 są zaworki - pestki.
On w ogóle ma zaworki ? Nie dane mi bylo rozbierać doszczętnie układ paliwowy d13

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 04 paź 2013, 23:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2012, 12:57
Posty: 164
Samochód: volvo fh16, renault magnum

Cytuj:
Cytuj:
być może poprostu któryś z pompowtryskiwaczy pada, skoro nie ma żadnych problemów z przewodami itp....
Być może pomóż koledze i kup mu komplet. :shock:

eFh'acz zwłaszcza 13 litrowy miewa problemy z podstawą filtrów.
Ale zauważ jeszcze jedno że jak wymieniasz filtry gdy auto ma ponad pół zbiornika paliwa, to po odkręceniu filtra kapie paliwo, jak jest mniej nie kapie. Tak łopatologicznie podmienił bym podstawę filtrów, potem zmierzył ciśnienie paliwa.

rozumiem jego problem, to była tylko podpowiedź po to by np sprawdził przelewy w pompowtryskach, jest taka zależność że często padają zaworki w pompowtryskach, i przez to leją, przez co nie ma ciśnienia odpowiedniego potrzebnego do dobrego spalenia w komorze, więc auto musi kilka razy wałem przekręcić.....

przecież przelewy to nie ameryka, można sprawdzić, a mam kumpla któremu padł jeden przy 13-tce i wcale nie chciała gadać, padł w sensie że zaczął doszczętnie lać, i dupa blada...
a autko nie stare wcale patrząc po przebiegu.

_________________
VOLVO Bogiem, FH16 Nałogiem, Duński wypas zniewala, a D16E Powala :)

Moje VOLVO FH16: viewtopic.php?f=44&t=36215


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: