Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 wrz 2013, 7:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2013, 17:36
Posty: 5

Witam.
Trochę już się zapoznałem z tym forum i przeczytałem nie jeden temat niestety wiele z nich jest sprzed kilku lat i panuje w nich straszny chaos.
W październiku ruszam w pierwsza trasę międzynarodową (podwójna obsada) i chciałbym wiedzieć jak się do niej przygotować, co zabrać by sobie poradzić przez te 3 tygodnie.

Proszę tylko o konkretne odpowiedzi i porady dla nowicjusza bez zbędnego off-topicu


Post Wysłano: 12 wrz 2013, 8:32

Hmm powiem tak - to, co bierzesz na wczasy + na tyle ile to możliwe jedzenie.
Wczasy - mam tu na myśli ubrania, dokumenty, pieniądze (najlepiej Euro - ile to Ci nie napiszę), jeśli bierzesz jakieś leki to odpowiednią ilość, środki higieny osobistej. Z ubraniem to też musisz przeznaczyć jeden komplet (spodnie + bluza, podkoszulek) na to, żeby go zbrudzić/zniszczyć na załadunkach, rozładunkach. Ubrania - najlepiej bawełniane, które są wygodne i nie powodują nadmiernego pocenia się. Żadna przyjemność jechać przepoconym, a tym bardziej kogoś raczyć niemiłym zapachem.
Jedzenie to coś, co ma długi termin przydatności do spożycia, coś co można odgrzać. Zmiennik zapewnie będzie miał butlę, jakieś garnki, czajnik, ale pasuje, żebyś miał sztućce, talerz/talerze, jakąś ścierkę. Do tego zawsze warto rozważyć zabranie ze sobą (zawsze możesz zostawić w osobówce) butli z wodą. 10 litrów to może i niewiele, ale zawsze jest możliwość opłukać się po pracy a i nie zawsze na dwóch wystarcza jedna butla a z możliwością nabrania wody po drodze to jest różnie. Do tego woda mineralna do picia, jakaś kawa, herbata - zależy co pijesz. Jeśli pijesz piwo, warto zaopatrzyć się wcześniej w kraju.
Poza tym? Coś do pisania (notatnik) jakiś atlas Europy - żeby choćby pobieżnie znaczyć główne trasy tranzytowe, jak masz nawigację - zawsze możesz ją wziąć. Dojedziecie na rozładunek - zawsze możesz zapisać położenie, będziesz miał na przyszłość jak znalazł, gdy trafi Ci się znów kurs w to samo miejsce. Poza tym pytać, pytać i jeszcze raz pytać tylko sensownie i rzeczowo. Nikt nie urodził się alfą i omegą i każdy z nas się uczył.


Post Wysłano: 24 wrz 2013, 20:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Jak jedziesz w podwójnej obsadzie, to dogadaj się najpierw z kierowcą z którym pojedziesz co masz wziąść. Po co dublować sprzęt np. butle z gazem, garnki itp.
Pewnie pojedziesz jego autem ( tzn autem, które kolega ma na stanie ), więc sporo sprzętu będzie mieć kolega na stałe w aucie.
Dogadajcie się w sprawie jedzenia, zeby np. nie kupować dwóch worków ziemniaków.
Co do rzeczy osobistych, to kolega wyzej juz napisał.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 11 paź 2013, 17:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2013, 17:36
Posty: 5

Czy 12.000 km jest realne do przejechania na trasach międzynarodowych bez naginania czasu pracy ??


Post Wysłano: 11 paź 2013, 17:58

Cytuj:
Czy 12.000 km jest realne do przejechania na trasach międzynarodowych bez naginania czasu pracy ??
Pytasz o podwójną, czy pojedynczą obsadę?
W podwójnej to z palcem w nosie.
W pojedynczej, jeśli masz dobrze poukładaną robotę to nawet więcej zrobisz. Oczywiście mówię tu o jeździe na legalu.


Post Wysłano: 13 paź 2013, 19:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2013, 17:36
Posty: 5

no ja właśnie mam na myśli jazde tylko na legalu bez naginania czasu. A na początku i tak bede jeżdził w podwójnej obsadzie żeby sie nauczyć w praktyce specyfikacji tego trybu życia, no ale już później bede jezdzil sam


Post Wysłano: 14 paź 2013, 10:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Na legalu w pojedynczej obsadzie 14 tyś km w miesiącu, to jest max.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 14 paź 2013, 11:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Na legalu w pojedynczej obsadzie 14 tyś km w miesiącu, to jest max.

A koledzy na parkingach mówili, że można 15-16, a słyszałem nawet o 17. To ja już sam nie wiem jak to jest. Bo ja zazwyczaj 8 nie przekraczam.


Post Wysłano: 14 paź 2013, 13:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

13 po kraju idzie zrobić w legalu...

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 15 paź 2013, 7:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2013, 17:36
Posty: 5

te 15-17 to oni chyba jeżdżą cały czas bez ładunku że robią niby takie przebiegi


Post Wysłano: 16 paź 2013, 1:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Po kraju, bez gięcia, osobiście robiłem ok 11kkm.
Na międzynarodówce śmiało można dobić do 15kkm.

Choć są firmy gdzie w podwójnych na przerzutach robią po 10-12 :D czysty relax
Cytuj:
Bo ja zazwyczaj 8 nie przekraczam.
Leń i nierób!; się nauczył na zachodzie szacunku do roboty :P

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 16 paź 2013, 16:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2013, 17:36
Posty: 5

czyli mówisz że wynik 12.000 km na przerzutach w Europie jest realny do osiągnięcia nawet dla nowicjusza ??


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: