Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 paź 2013, 18:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2012, 7:37
Posty: 39
Samochód: Scania R480

Witam chcę kupić nowego Sprintera i chce się dowiedzieć co się zmieniło od wersji przed FL oprócz przodu , jakie są odczucia z jazdy :) i czy te nowe silniki Euro 6 faktycznie mniej palą ??


Post Wysłano: 27 paź 2013, 18:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2008, 15:40
Posty: 172
GG: 13195351
Samochód: Opel Omega Ford Transit 2.4TD Jumbo
Lokalizacja: Kalisz

Zmienił się właśnie przód, gałka zmiany biegów, multimedialna kierownica. Obniżyli go o 30mm ale bezpłatnie można z tego zrezygnowac co ma uzasadnienie szczególnie na naszych drogach. Chwalą się tym niskim zużyciem paliwa a według mnie to ściema bo przecież to są te same motory :lol: Co do jazdy to na pewno jest taka sama jak do tej pory czyli super :P


Post Wysłano: 27 paź 2013, 18:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2012, 7:37
Posty: 39
Samochód: Scania R480

Cytuj:
Zmienił się właśnie przód, gałka zmiany biegów, multimedialna kierownica. Obniżyli go o 30mm ale bezpłatnie można z tego zrezygnowac co ma uzasadnienie szczególnie na naszych drogach. Chwalą się tym niskim zużyciem paliwa a według mnie to ściema bo przecież to są te same motory :lol: Co do jazdy to na pewno jest taka sama jak do tej pory czyli super :P

No właśnie to spalanie jest nierealne :/ podobno Adblue trzeba lać :/ Ale z ceną to dowalili 190 tyś za 319 Extra max


Post Wysłano: 28 paź 2013, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2008, 15:40
Posty: 172
GG: 13195351
Samochód: Opel Omega Ford Transit 2.4TD Jumbo
Lokalizacja: Kalisz

Obserwuję te ogłoszenia i średnio o 20tys.zł wzrosły ceny na modelu, ładnie chcą sobie na tym ala liftingu zarobic :lol:


Post Wysłano: 28 paź 2013, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

Przez te ich ceny to może być krucho ze sprzedażą, podkreślając fakt ze jedynym słusznym silnikiem jest tam 3.0, które jednak trochę kosztuje, a u konkurencji np daily mamy w 2.3 i 3.0, które uchodzą za udane motory no i w iveco są dostępne poduszki seryjnie czego sprinter nie ma. Sprinter ma fajną kabinę, ale czy to będzie aż tak interesować kupujących, którzy to wsadzą pokemona do środka i niech jedzie.


Post Wysłano: 28 paź 2013, 23:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2008, 15:40
Posty: 172
GG: 13195351
Samochód: Opel Omega Ford Transit 2.4TD Jumbo
Lokalizacja: Kalisz

Adam. O jakie poduszki Ci chodzi? O poduchy na tył do zawieszenia czy o airbag? Airbag kierowcy to każdy Sprinter W906 miał i ma seryjnie.


Post Wysłano: 29 paź 2013, 0:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

Zawieszenia


Post Wysłano: 29 paź 2013, 7:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2012, 7:37
Posty: 39
Samochód: Scania R480

Cytuj:
Przez te ich ceny to może być krucho ze sprzedażą, podkreślając fakt ze jedynym słusznym silnikiem jest tam 3.0, które jednak trochę kosztuje, a u konkurencji np daily mamy w 2.3 i 3.0, które uchodzą za udane motory no i w iveco są dostępne poduszki seryjnie czego sprinter nie ma. Sprinter ma fajną kabinę, ale czy to będzie aż tak interesować kupujących, którzy to wsadzą pokemona do środka i niech jedzie.

Co do silnika 2.3 w daily to słyszałem że to porażka , a silnik 3.0 jest bardzo udany ale nie ma co porównywać do 3.0 V6 ze sprintera ,iveco ma lepsze zawieszenia i ramy , ale co do wyposażenia to w iveco za wiele rzeczy co w sprinterze jest w podstawie trzeba dopłacić , ale nie ma co porównywać te 2 marki Iveco to ( Fiat ) a Mercedes w Ameryce to Dodge :) Iveco z tym samym wyposażeniem i w tej samej konfiguracji nadwozia i tak będzie tańsze :D


Post Wysłano: 29 paź 2013, 7:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Cytuj:
Cytuj:
Przez te ich ceny to może być krucho ze sprzedażą, podkreślając fakt ze jedynym słusznym silnikiem jest tam 3.0, które jednak trochę kosztuje, a u konkurencji np daily mamy w 2.3 i 3.0, które uchodzą za udane motory no i w iveco są dostępne poduszki seryjnie czego sprinter nie ma. Sprinter ma fajną kabinę, ale czy to będzie aż tak interesować kupujących, którzy to wsadzą pokemona do środka i niech jedzie.

Co do silnika 2.3 w daily to słyszałem że to porażka , a silnik 3.0 jest bardzo udany ale nie ma co porównywać do 3.0 V6 ze sprintera ,iveco ma lepsze zawieszenia i ramy , ale co do wyposażenia to w iveco za wiele rzeczy co w sprinterze jest w podstawie trzeba dopłacić , ale nie ma co porównywać te 2 marki Iveco to ( Fiat ) a Mercedes w Ameryce to Dodge :) Iveco z tym samym wyposażeniem i w tej samej konfiguracji nadwozia i tak będzie tańsze :D
Przeczytaj swoje ostatnie zdanie i już będziesz wiedział co się będzie lepiej sprzedawać.


Post Wysłano: 29 paź 2013, 8:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2012, 7:37
Posty: 39
Samochód: Scania R480

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Przez te ich ceny to może być krucho ze sprzedażą, podkreślając fakt ze jedynym słusznym silnikiem jest tam 3.0, które jednak trochę kosztuje, a u konkurencji np daily mamy w 2.3 i 3.0, które uchodzą za udane motory no i w iveco są dostępne poduszki seryjnie czego sprinter nie ma. Sprinter ma fajną kabinę, ale czy to będzie aż tak interesować kupujących, którzy to wsadzą pokemona do środka i niech jedzie.

Co do silnika 2.3 w daily to słyszałem że to porażka , a silnik 3.0 jest bardzo udany ale nie ma co porównywać do 3.0 V6 ze sprintera ,iveco ma lepsze zawieszenia i ramy , ale co do wyposażenia to w iveco za wiele rzeczy co w sprinterze jest w podstawie trzeba dopłacić , ale nie ma co porównywać te 2 marki Iveco to ( Fiat ) a Mercedes w Ameryce to Dodge :) Iveco z tym samym wyposażeniem i w tej samej konfiguracji nadwozia i tak będzie tańsze :D
Przeczytaj swoje ostatnie zdanie i już będziesz wiedział co się będzie lepiej sprzedawać.
Oczywiście że lepiej sprzedaje się Iveco ale jak ludzie chcą bezawaryjność i lepszą wygodę to dopłacą za Sprintera


Post Wysłano: 29 paź 2013, 9:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2012, 10:09
Posty: 36
Samochód: Mercedes Sprinter 519
Lokalizacja: Kraków

Pierwsze słyszę że zawieszenie jest lepsze w Iveco. Odkąd pamiętam to właśnie w Daily coś zawsze, stuka, puka i kwiczy a remont to porażka dla mechanika. W sprinterze mówię o modelu 906 chyba bez awaryjne. Użytkuje 519cdi i zawieszenie nie dotykane. Jedyne zastrzeżenia do sprzęgła, pierwszy raz wymienione na gwarancji przy 70tys km, teraz przy 170tys km znów zaczyna szarpać. Dziwne bo koledzy w 519 nie mają takich problemów a stylem jazdy napewno tego nie psuje :) chyba mój egzemplarz coś boli bo auto DMC 5t przystosowane do ciągnięcia przyczep 3t, gdzie tak naprawdę połowę przebiegów robię na pusto i sprzęgło szarpie - porażka.

Silnik ok, spalanie od 11,0 do 15-16l

Odnośnie 319 extralong na 190tys zł to chyba brutto?

Zmiany w nowym modelu to faktycznie, lift przodu, za dopłatą z ksenonem dzienne LED, gałka zmiany biegów, kierownica gdy bierzesz wielofunkcyjną, obicia foteli i podobno tylne lampy dzielone (na zdjęciach tego nie widać).
Zmiany w silniku to tylko adblue dołożony by osiągnąć EURO6 tak to cała charakterystyka ta sama.
Cóż więcej, wygląda fajnie, szczególnie jak ma xenon, led i chrom na grillu.


Post Wysłano: 29 paź 2013, 11:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

No jeszcze do nowego sprintera to tymi co ja jeździłem najczęściej miały luz na moście słyszalny podczas jazdy ale jak to w mercedesie wszyscy z tym jeżdżą. A co do silniki 2.3 moim zdaniem dobry silnik może w iveco się nie sprawdza ale w ducato chodzi na pewno jest lepszy od nowego 2.2 mercedesa.


Post Wysłano: 29 paź 2013, 17:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2012, 7:37
Posty: 39
Samochód: Scania R480

Cytuj:
No jeszcze do nowego sprintera to tymi co ja jeździłem najczęściej miały luz na moście słyszalny podczas jazdy ale jak to w mercedesie wszyscy z tym jeżdżą. A co do silniki 2.3 moim zdaniem dobry silnik może w iveco się nie sprawdza ale w ducato chodzi na pewno jest lepszy od nowego 2.2 mercedesa.

Słyszałem że w tych 2.3 przy przebiegu 100-130 tyś pękały tłoki , zawory egr się zapychały , wtryski się sypały co do jednostki 2.2 sprintera to tylko 130 bo 160 jest (podobno) jeszcze gorsza niż 150 KM i 2.3 z fiata i iveco są na pasku a 2.2 sprintera na łańcuszku rozrządu :D a w sprinterach to często zużywały się podpory na wale i szumiało podczas jazdy :P


Post Wysłano: 29 paź 2013, 18:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

W niektórych 2.3 może tak było, ale nie ma takiej zasady jak w 315 gdzie po około 400 tyś silnik szedł na szrot, pamiętam ludzi co wmawiali sobie ze inni nie dbają leją słabe oleje itp itp i przez to motor pada. mateo6655 mówisz ze 316 jeszcze gorsza?? Niby już trochę robią ten silnik.


Post Wysłano: 29 paź 2013, 22:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2012, 10:09
Posty: 36
Samochód: Mercedes Sprinter 519
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
ale nie ma takiej zasady jak w 315 gdzie po około 400 tyś silnik szedł na szrot, pamiętam ludzi co wmawiali sobie ze inni nie dbają leją słabe oleje itp itp i przez to motor pada. mateo6655 mówisz ze 316 jeszcze gorsza?? Niby już trochę robią ten silnik.
Dokładnie, to jest pewniejsze niż śmierć :) to i tak że 400 tys wytrzymał bo kogo znam to w 2.2 panewkę obracało przy ok 180-220 tys w extralongu, może średniak lub mały wytrzyma 400 :)

Ale nie obrzydzajmy, kolega się zastanawia nad 319cdi a te silniki są bardzo dobre, nie słyszałem jeszcze o padniętym motorze 3.0 V6 190km


Post Wysłano: 29 paź 2013, 23:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

400 tys może to już był drugi silnik. Masz racje powróćmy trochę do tematu 3.0 v6 wspaniały silnik zero zastrzeżeń, jedynie co to skrzynia mogła by być trochę dłuższa. Co do osiągów blachą 1,90 szedłem według navi. Co to twórcy tematu to ja bym się zastanowił czy warto płacić za ten lift to tylko kosmetyka.


Post Wysłano: 10 lis 2013, 17:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lis 2012, 0:46
Posty: 8
GG: 2753381
Samochód: Sprinter 316 & 311
Lokalizacja: Tu i tam.

Byłem ostatnio w Mercu i ceny są takie same jak przed FL, co do przebiegów w 311 (906) mam 620000km cały czas ten sam silnik, w 316 (906) mam 285000 i też zero problemow, może jedynym problemem jest wrzucanie po 2t na auto ?


Post Wysłano: 10 lis 2013, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2008, 15:40
Posty: 172
GG: 13195351
Samochód: Opel Omega Ford Transit 2.4TD Jumbo
Lokalizacja: Kalisz

Cytuj:
Byłem ostatnio w Mercu i ceny są takie same jak przed FL, co do przebiegów w 311 (906) mam 620000km cały czas ten sam silnik, w 316 (906) mam 285000 i też zero problemow, może jedynym problemem jest wrzucanie po 2t na auto ?
No właśnie kolego "311" silnik na starszej konstrukcji z jedną turbiną i nic dziwnego że masz w nim 620tys.km, a co do 316 to Mercedes po wpadce po badziewiastym x15 podniecał się że x16 będzie udany i jego żywotnośc oscyluje na 350tys.km więc wszystko przed Tobą. W mojej poprzedniej pracy na 313 905 są przebiegi po 700-900tys.km i to wszystko jeździ a w 315 906 po przebiegu 400-600tys.km są po 2 nowe motory i tylko jeden rodzynek 315 na którego nawet w serwisie u Garcarka patrzą się jak na cud że po 600tys.km nie miał żadnej awarii mechanicznej (podobno to ewenement z tym motorem na cały kraj). Kumpel ma starego 412D na autolawecie z podwójną lawetą i ma z mln km masa załadowanego zestawu wynosi 7-8ton i to wszystko dzielnie jeździ więc jak się do tego mają 2 tonowe ładunki na solo? Robią buble i tyle :/ Chwała za to że w ofercie jest x19 :P


Post Wysłano: 22 gru 2013, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2008, 15:40
Posty: 172
GG: 13195351
Samochód: Opel Omega Ford Transit 2.4TD Jumbo
Lokalizacja: Kalisz

Przepraszam za post pod postem ale nie mogę edytowac poprzedniego :/
Zachęcam do lektury "Trailer Magazine" Nr 12/2013 czyli grudniowy, kupiłem właśnie dzisiaj i jest w nim fajny artykuł "Sprinter w dwóch smakach" i przedstawia 2 odmienne Sprintery: I 316CDI mało spotykany w konfiguracji na EU plandeka z kurniczkiem, II 319CDI 9 0sobowy na pełnym wypasie :P
Ucieszył moje oczy ten artykuł więc polecam, pozdrawiam LisTruck 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: