Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 lis 2013, 1:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Witam, w chwili próby rozruchu silnika wyskakuję ten błąd, odpala na sekundę i gaśnie a nie kiedy chodzi bez problemu . Wskazywało mi to na przekaźnik przy filtrze ale wymieniłem na nowy z serwisu i bez skutku. Szukam jakiś informacji czy w ogóle dobrze myślę o usterce czy powodem może być coś innego lub schematu zasilań tego przekaźnika, połączenie gdzie idzie. Dochodzi do niego stałe 24 v. Pozdrawiam


Post Wysłano: 09 lis 2013, 10:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Niestety muszę ciebie rozczarować to co wymieniłeś to nie główny przekaźnik od EDC tylko przekaźnik od grzałki elektrycznej filtra paliwa który załancza się pod wpływem temperatury .
ZBR lub FFR podaje sygnał do sterownika EDC w którym znajduje się przekaźnik, główny bezpiecznik od EDC masz pod ta plastykową pokrywą na silniku z napisem common rail
Przekażńik EDC ten przy filtrze paliwa był stosowany do sterownika EDC do silników 410, 460, 510 z mechaniczną rzędową pompą wtryskową

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 lis 2013, 17:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Tak właśnie podejrzewałem. Opis błędu wskazuję na sterownik tylko mam akurat zapasowy sterownik do takiego silnika rozebrałem go i w nim nie ma żadnego przekaźnika i elektrycy co naprawiają takie rzeczy potwierdzili. Nie mam pojęcia czego się chwycić podmienię sterownik i jeszcze raz wiązkę sprawdzę bo tracę siły do tej 480. Bezpieczniki ok a żadnego przekaźnika nie widzę na zasilaniach czy w desce


Post Wysłano: 09 lis 2013, 17:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie koja że czy to jest ZBR czy FFR on załącza poprzez bezpiecznik 5A na desce z bezpiecznikami główny przekaźnik od EDC gdzie zabezpieczenie obwodu jest 25A
Sprawdź napięcia na pinach w tej dużej wtyczce od EDC
pin 1 nr przewodu 60034 plus
pin 3 nr przewodu 31000 masa
pin 7 nr przewodu 60035 plus
pin 9 nr przewodu 31000 masa
pin 12 nr przewodu 60036 plus
pin 13 nr przewodu 60033 plus
pin 14 nr przewodu 31000 masa
Cytat z instrukcji EDC
"EDC silnika zamocowany do silnika, wewnętrzny przekaźnik główny, maksymalnie 6 cylindrów..."
Załączanie przekaźnika EDC mała wtyczka pin 36 nr przewodu 15014 to ten przewód z bezpiecznika 5A z deski rozdzielczej

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 lis 2013, 0:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Wszystkie stałe plusy są, ten po zapłonie po 5 A bezpieczniku również dochodzi. Wiązki nie po nacinane,nic się nie urywa a przy próbie chodzi 3 godziny na wolnych i nic a za chwilę cisza zgasnął i bez błędów akurat i tylko zapłon się świecił. Szok normalnie w tym przypadku, czyżby była to już usterka sterownika jak się zagrzeję lub wytrzęsie. Sterownik ,który miałem po naprawie na zapas okazał się nie naprawiony i jestem w kropce


Post Wysłano: 12 lis 2013, 9:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak jak pisałem przekaźnik główny znajduje się w samym sterowniku, zawieś go do jakiegoś porządnego elektronika niech ci go wymieni.
Co do drugiego sterownika, usunąłeś z niego imobilajzer?. Jeśli nie to podmiana sterowników nic nie da. Tez trzeba udać się do dobrego speca który zrobi kopie oryginalnego sterownika na tym zapasowym, łopatologicznie tłumacząc przegra oprogramowanie z oryginału na drugi sterownik dzięki temu ominiesz imobilajzer

Rozkręć sterownik sprawdź czy nie pływa w nim olej :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 lis 2013, 11:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Też czytałem w instrukcji ,że przekaźnik jest w sterowniku ale w rzeczywistości go nie ma. Immobilaizer zdjęty. Oleju nie ma w sterowniku to pierwsze co do sprawdzenia już z 20 wiązek wymieniłem i mycie sterowników.


Post Wysłano: 12 lis 2013, 11:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To upieraj się przy swoi jeśli twierdzisz że niema przekaźnika w sterowniku EDC :lol:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 lis 2013, 23:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Uszkodzony sterownik, wymiana załatwiła problem. Dzięki za pomoc.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: