Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lis 2013, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Witam

Jakiś czas temu w kraju pojawiło się kilku "magików" oferujących przebudowę standardowej, sztywnej naczepy ( plandeki, burtówki, czy czego tam ) na tzw. wywrotki.

Czy ktoś z forumowiczów miał do czynienia z naczepą po takiej przeróbce i może określić wadytakiego rozwiązania, przebudowy?
Ciekaw jestem jak to wygląda pod względem prawnym, jakby nie było jest to poważna ingerencja w konstrukcję pojazdu. Fakt, faktem, w papierach określony jest tylko typ pojazdu, ale bez szczegółów o zabudowie. Jednak w przypadku jakiegoś wypadku , zwłaszcza podczas rozładunku, może być "ciekawie".

Pytam, ponieważ firmy, które oferują takie przebudowy, są w stanie zrobić zabudowy bardzo nietypowe i szyte na miarę, z różnymi rozwiązaniami technicznymi, gdzie np. kupno używanego sprzętu w takiej specyfikacji jest niemal niemożliwe, a producent ( obdzwoniłem kilku krajowych ) nie chce się bawić w jednostkowe sztuki niestandardowych zabudów, tym bardziej za jakieś rozsądne kwoty.


Post Wysłano: 15 lis 2013, 1:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 209
Samochód: AFN

Porównaj ramę wywrotki i typowej naczepy 13.6 to są całkiem inne konstrukcje i w przeróbki możesz się bawić jeżeli fizycznie nie masz dostępu do materiałów na zrobienie nowej. Te czasy już w Polsce minęły i za niewiele większe pieniądze masz nową zrobioną tak jak się należy. Jak chcesz oszczędzić szukaj używanej lub do remontu. A jaka to specyfikacja (jeśli nie tajemnica), której nie chce nikt robić? W temacie wywrotek jestem dość oblatany i rozwiązań widziałem mnóstwo. Pochwal się to pomogę.


Post Wysłano: 15 lis 2013, 12:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Podejrzewam, że takie rzeczy to tylko wywrot na bok. Do tyłu to zbyt długa mulda by wyszła oraz raczej niewielki kąt wychylenia, ze względu na długi tylny zwis standardowej naczepy. Do tego dochodzi rama pomocnicza, więc podłoga naczepy idzie w górę.


Post Wysłano: 15 lis 2013, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
Porównaj ramę wywrotki i typowej naczepy 13.6 to są całkiem inne konstrukcje i w przeróbki możesz się bawić jeżeli fizycznie nie masz dostępu do materiałów na zrobienie nowej. Te czasy już w Polsce minęły i za niewiele większe pieniądze masz nową zrobioną tak jak się należy. Jak chcesz oszczędzić szukaj używanej lub do remontu. A jaka to specyfikacja (jeśli nie tajemnica), której nie chce nikt robić? W temacie wywrotek jestem dość oblatany i rozwiązań widziałem mnóstwo. Pochwal się to pomogę.
Swoją uwagę skierowałem w tą stronę nie z powodu oszczędzania "na wszystkim", tylko dlatego, że niemal nikt nie chciał podjąć się zrobienia takiej naczepy o jaką mi chodzi jednostkowo od a do zet włącznie z ramą i każdym szczegółem.

Co do specyfikacji na razie nie chciałbym się za dużo rozpisywać, bo jest to temat do konkretnej dyskusji, jednakże naczepa ta "kiprowana" będzie sporadycznie i chodzi tu , nazwijmy tu o jako taką alternatywę.

Wielu producentów podaje, że może zrobić zabudowę o takiej czy siakiej mierze, jednak fakt faktem przy końcowych rozmowach okazywało się, że w większości tylko są w stanie zrobić cuś, do czego mają konkretny projekt ( kilkanaście opcji objętości ), ale nie do centymetra tak jak jest potrzeba, tym bardziej jest problem ze znalezieniem używanej ramy ( z wywrotki ) o długości odpowiadającej pod tą zabudowę.
Cytuj:
Podejrzewam, że takie rzeczy to tylko wywrot na bok. Do tyłu to zbyt długa mulda by wyszła oraz raczej niewielki kąt wychylenia, ze względu na długi tylny zwis standardowej naczepy. Do tego dochodzi rama pomocnicza, więc podłoga naczepy idzie w górę.
Nie chodzi tu o "pełny wymiar" 13,6m, tego to bym nie chciał dźwigać nawet na w miarę równym terenie.


Post Wysłano: 16 lis 2013, 17:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Walking floor nie wystarczy z otwieranym bokiem? no bardziej uniwersalnej naczepy z kiprowaniem nie wyobrazam sobie na ta chwile...

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 16 lis 2013, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

Nikt normalny nie chce się tego podjąć, bo to właściwie będzie nowa konstrukcja.
A nowa konstrukcja bez badań, testów, i szeregu ulepszeń po prostu się nie sprawdzi. Będzie pękać tu i tam, będzie nie stabilna przy kiprowaniu, a nade wszystko będzie ciężka.

Wszyscy chcą robić to na co już mają plany, bo to jest pewne i sprawdzone, i nie ma ryzyka, że klient po roku odda żelazo spękane i stwarzające ryzyko rozpadnięcia się w dowolnym momencie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 16 lis 2013, 22:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
Walking floor nie wystarczy z otwieranym bokiem? no bardziej uniwersalnej naczepy z kiprowaniem nie wyobrazam sobie na ta chwile...
Jak WFem "wyrzucisz" mi np. złom, to będę CI bardzo wdzięczny.
_________


Kierowniku, ja rozumiem co z czym się je, aczkolwiek wg. mnie nie jest to temat nie do zrealizowania i ktoś gdzieś kiedyś taką zabudowę zrobi, nie w kraju to zagranicą. Fabrycznie nowej naczepy z taką zabudową nie widziałem, poza 20 letnimi made in france und benelux... do znalezienia po może jednej sztuce na kwartał w stanie opłakanym.


Post Wysłano: 16 lis 2013, 23:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Może napisz ogólnie do czego Ci to potrzebne? Do złomu raczej innej samochody wykorzystują, złom na plandece brzmi dość niebezpiecznie.


Post Wysłano: 16 lis 2013, 23:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 209
Samochód: AFN

Widziałem naczepy do złomu z muldą do przewozu stali w kręgach. Widziałem naczepy do zboża o pojemności 50 m3 kiprujące do tyłu i na bok. Są też długie naczepy burtowe do zboża z dwoma oddzielnymi skrzyniami kiprującymi na bok. Naczepy z drzwiami, które można otworzyć do środka skrzyni ładunkowej i zablokować je w tej pozycji. Są długie naczepy 13.6 wzmocnione do złomu kiprujące na bok z hydraulicznie otwieranymi burtami. Chyba nie ma czegoś co by już ktoś nie potrzebował i nie wymyślił. Nie bądź samolubem i powiedz co potrzebujesz :)


Post Wysłano: 17 lis 2013, 17:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Cytuj:
Walking floor nie wystarczy z otwieranym bokiem? no bardziej uniwersalnej naczepy z kiprowaniem nie wyobrazam sobie na ta chwile...
Jak WFem "wyrzucisz" mi np. złom, to będę CI bardzo wdzięczny.
_________


Kierowniku, ja rozumiem co z czym się je, aczkolwiek wg. mnie nie jest to temat nie do zrealizowania i ktoś gdzieś kiedyś taką zabudowę zrobi, nie w kraju to zagranicą. Fabrycznie nowej naczepy z taką zabudową nie widziałem, poza 20 letnimi made in france und benelux... do znalezienia po może jednej sztuce na kwartał w stanie opłakanym.

Ogladam kanal AID2003 z Austrii, jezdzi z WF i wozi przeróżne towary, lekkie zlomy wióry,scinki,tasmy tez tam wozil ale tobie pewnie chodzi o typowo hutniczy wsadowy złom ?? brałes pod uwage wage takiej wymarzonej naczepy? jezeli to ma byc wywrotka zajebiscie długa,stalowa i wysoka wywrotka to spodziewam sie wagi malo konkurencyjnej.

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 17 lis 2013, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Długość wewnętrzna przestrzeni ładunkowej 11.2m, wysokość ściany bocznej maks 1.2m, możliwość bocznego załadunku z dwóch stron, burty boczne otwierane na dół na zawiasach o 180 stopni (nie drzwi w poprzek), tył zamknięty drzwiami, jak najniższa wysokość do załadunku, mulda do blachy, wywrot jednostronny - do tyłu.

Coś jak ta naczepa, tylko, że nie z tej epoki:
http://samochody-dostawcze-ciezarowe.hi ... da-slaska/

Góra nie z amelinium. Podobne są naczepy podkontenerowe z wywrotem ( dodatkowa rama pomocnicza ).

Masa własna to sprawa drugorzędna, aczkolwiek też ważna, masa własna CS to około 6300kg, masa przewożonych towarów w 95% do maksymalnie 22t, co daje nam:
40-6,5-22= 11,5(t) akceptowalnej masy własnej naczepy.


Post Wysłano: 17 lis 2013, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Rama wygląda jak spod wanny, dość mocna, z nałożoną muldą przypominającą zabudowę zwykłej burtówki. Więc może poszukać samej ramy spod wanny (może dostaniesz taką długą) i zrobić na to nową skrzynię? Wtedy łatwiej będzie Ci kogoś znaleźć, kto takie coś zrobi. Albo kupić takie coś i przełożyć "dół" na bliższy aktualnej epoce?


Post Wysłano: 17 lis 2013, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

To jest konstrukcja z 20 lat stara, widziałem inne naczepy tego producenta i jak każda produkcja francuska z tego okresu rama zarówno w plandekach , burtówkach jak i takich naczepach była cholernie gruba, ciężka, toporna, dziś takich naczep wiadome, nikt raczej nie robi.

Jeżeli chodzi o złom to mowa tu o konkretnym, ciężkim asortymencie, a nie lekkiej zbieraninie, która zajmuje metry objętości.

Długość którą podałem jest dość istotna, nie może być dłuższa i nie krótsza o maks 20cm +/-

Tak wiec jak widać to nie bedzie naczepa ( typowa wywrotka ) do przewozu żwiru i zamiataniu na miejscu, po 20 kiprowań za dzień, a głównie będzie przewoziła materiał ładowany górą i bokiem, a kiper będzie opcją, dużo rzadziej wykorzystywaną.


Post Wysłano: 17 lis 2013, 23:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 gru 2007, 21:07
Posty: 258
GG: 2578718
Lokalizacja: Lublin

A dzwoniłeś może do CMT Chojnice ? Z tego co wiem, to oni się lubują w rożnych, specyficznych naczepach.

A jeżeli sam coś będziesz "kleił", to pisz do mnie na PW, mamy kilka, w miarę młodych, gołych ram razem z osiami lub i bez. Na pewno sie dogadamy. :)

_________________
Scania V8 Power


Post Wysłano: 18 lis 2013, 23:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 209
Samochód: AFN

Szukaj w Polsce firmy, która Ci zrobi coś takiego ale licz się z ceną niestandardową za produkt wybitnie jednostkowy dla którego trzeba wszystko wymyślić od zera. Ja bym próbował w firmie KEMPF/Wielton/Fliegl/Bodex. Wszystko jest kwestią zamówień jakie mają i czy będzie im się chciało.
Poza Polską to Włosi się specjalizują w najbardziej wymyślnych wywrotkach jakie istnieją. W latach 90 robili długie wywrotki kiprujące do tyłu jednak praktyka wykazała, że dla tak długich konstrukcji bardziej praktyczne jest kiprowanie na boki i jest to u nich produkt standardowy jeżeli chodzi o kipry.
Wywrotka długa dwustronna z hydraulicznie uchylanymi burtami - http://www.youtube.com/watch?v=CLjgniUUqk4
Wywrotka kiprująca do tyłu z burtą na boku - http://www.youtube.com/watch?v=eBPM0Ga3vmA
Nie znalazłem u Włochów wywrotki z muldą ale kilka firm niemieckich robi. Fliegl jest jedną z nich - http://www.youtube.com/watch?v=usDZxj_VRvg


Post Wysłano: 19 lis 2013, 9:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Chcesz mieć długą naczepę z wywrotem do tyłu to szukaj naczepy pod kontenerowej 40 stopowej z opcją wywrotu. Potem stawiasz na naczepę zamiast zwykłego kontenera zabudowę podobną do tych jak BDF i masz naczepę skrzyniową z muldą i wywrotem bez większych kombinacji.
Taką zabudowę na naczepę z muldą to chyba bez problemu ci zrobią. Krone produkuje tez takie gotowe zabudowy na naczepy kontenerowe typu plandeka czy skrzynia

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 lis 2013, 17:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
Chcesz mieć długą naczepę z wywrotem do tyłu to szukaj naczepy pod kontenerowej 40 stopowej z opcją wywrotu. Potem stawiasz na naczepę zamiast zwykłego kontenera zabudowę podobną do tych jak BDF i masz naczepę skrzyniową z muldą i wywrotem bez większych kombinacji.
Taką zabudowę na naczepę z muldą to chyba bez problemu ci zrobią. Krone produkuje tez takie gotowe zabudowy na naczepy kontenerowe typu plandeka czy skrzynia
Może to i jest pomysł, trzeba to bardziej zgłębić. Jakiś czas temu szukałem zabudowy firanki na naczepę kontenerową i jak dobrze pamiętam problemem była waga, zupełnie oderwana od rzeczywistości , co w przełożeniu na konfigurację zwykłej firanki do normalnego transportu, była po prostu za ciężkia. Tutaj takiej napinki na wagę nie ma, więc może akurat.
Cytuj:
Szukaj w Polsce firmy, która Ci zrobi coś takiego ale licz się z ceną niestandardową za produkt wybitnie jednostkowy dla którego trzeba wszystko wymyślić od zera. Ja bym próbował w firmie KEMPF/Wielton/Fliegl/Bodex. Wszystko jest kwestią zamówień jakie mają i czy będzie im się chciało.
Poza Polską to Włosi się specjalizują w najbardziej wymyślnych wywrotkach jakie istnieją. W latach 90 robili długie wywrotki kiprujące do tyłu jednak praktyka wykazała, że dla tak długich konstrukcji bardziej praktyczne jest kiprowanie na boki i jest to u nich produkt standardowy jeżeli chodzi o kipry.
Wywrotka długa dwustronna z hydraulicznie uchylanymi burtami - http://www.youtube.com/watch?v=CLjgniUUqk4
Wywrotka kiprująca do tyłu z burtą na boku - http://www.youtube.com/watch?v=eBPM0Ga3vmA
Nie znalazłem u Włochów wywrotki z muldą ale kilka firm niemieckich robi. Fliegl jest jedną z nich - http://www.youtube.com/watch?v=usDZxj_VRvg
Nikt nie mówi o tym, że jest to tania impreza.

Rozładunek na bok nie wchodzi w grę z racji przewożonego towaru, który zniszczyłby naczepę.
Auta z pewnej firmy mającej czerwone ciężarówki ze Świętokrzyskiego wielokrotnie rozładowywały np. pręt żebrowany bez udziału osób trzecich. Tam gdzie inni stali w kolejce po kilka godzin, koledzy z tej firmy załatwiali sprawę w 20 minut łącznie z ważeniem i papierami.

Poza tym wiele firm odbierających materiały sypkie jest przystosowanych do odbioru towaru rozładowanego tyłem, np. na żmijkę do silosa czy zasobnika.


Post Wysłano: 28 sty 2014, 20:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

martinfh co z tą naczepa przerobiłeś?

Jeśli chodzi o przerobienie naczepy sztywnej na wywrot to kilkanaście lat temu mój znajomy tak zrobił, żeby np. ładować w jedną stronę towar na paletach a potem sypki towar. Kosztowało to wtedy około 20 tyś zł, naczepa była podzielona na 4 małe kipry podnoszone na bok. Każdy podnosił sie z osobna. Waga była dużo większa. Ogólnie sporo trzeba zainwestować a korzyści małe jako w firmie typowo transportowej. Natomiast jeśli ktoś chce dla siebie na przeróbkę to na pewno zaoszczędzi na transporcie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: