Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lis 2013, 13:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Witam.

Orientuje się ktoś którędy najlepiej puścić kabel elektryczny bezpośrednio od akumulatorów do kabiny? Potrzebuję zasilić urządzenie o mocy 300W i chyba najlepszym rozwiązaniem będzie podłączenie się bezpośrednio do baterii.


Post Wysłano: 17 lis 2013, 14:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Nie wiem jak jest w Premium i jeszcze DXI, ale u mnie kable idą po ramie i jak podniesiesz atrapę to masz wolne takie "przepusty" pod przewody pneumatyczne, albo zaślepki, z kostkami elektrycznymi pod spodem. Wybrałbym którąś z tych opcji.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


PS: Myślałem, że się przesiadłeś na to Volvo z awatara, ale widzę, że to chyba jednak tylko obiekt westchnień :mrgreen:


Post Wysłano: 17 lis 2013, 15:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

A po co Ci ciągnąć kabel jeśli masz w Premium DXi 2 gniazda jedno 12 drugie 24V. Masz je pod bezpiecznikami bez obaw o spalenie instalacji. Chcę Cie także przestrzec przed samowolka elektryczną w tym aucie. Ja u siebie tylko mocniejszy bezpiecznik od świateł pozycyjnych wsadziłem i musiałem robić remont skrzynki bezpieczników bo wypaliło gniazdo. Komputer jest wyczulony i możesz coś niechcący spalić albo mieć potem choinkę na desce. Lepiej na ori gnieździe zrób mostek z przekaźnikiem i bezpiecznikiem i załóż drugie gniazdo.


Post Wysłano: 17 lis 2013, 15:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
A po co Ci ciągnąć kabel jeśli masz w Premium DXi 2 gniazda jedno 12 drugie 24V. Masz je pod bezpiecznikami bez obaw o spalenie instalacji. Chcę Cie także przestrzec przed samowolka elektryczną w tym aucie. Ja u siebie tylko mocniejszy bezpiecznik od świateł pozycyjnych wsadziłem i musiałem robić remont skrzynki bezpieczników bo wypaliło gniazdo. Komputer jest wyczulony i możesz coś niechcący spalić albo mieć potem choinkę na desce. Lepiej na ori gnieździe zrób mostek z przekaźnikiem i bezpiecznikiem i załóż drugie gniazdo.
Dlatego chce pociągnąć zasilanie prosto z aku aby nie mieć powyższych problemów :roll:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 lis 2013, 16:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Wiem ja to rozumiem tylko właśnie chodzi mi o to, że po to jest zamontowana przetwornica koło akumulatorów żeby z niej korzystać. Dodatkowo jak się może orientujecie a może nie w skrzynce na akumulatory znajduje się informacja żeby nie podłączać kabli bezpośrednio pod akumulatory. Dlatego zasugerowałem skorzystanie z oryginalnej instalacji i ew. zamontowaniu przekaźnika.


Post Wysłano: 17 lis 2013, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
A po co Ci ciągnąć kabel jeśli masz w Premium DXi 2 gniazda jedno 12 drugie 24V. Masz je pod bezpiecznikami bez obaw o spalenie instalacji. Chcę Cie także przestrzec przed samowolka elektryczną w tym aucie. Ja u siebie tylko mocniejszy bezpiecznik od świateł pozycyjnych wsadziłem i musiałem robić remont skrzynki bezpieczników bo wypaliło gniazdo. Komputer jest wyczulony i możesz coś niechcący spalić albo mieć potem choinkę na desce. Lepiej na ori gnieździe zrób mostek z przekaźnikiem i bezpiecznikiem i załóż drugie gniazdo.
Dziękowałbym niebiosom jakby ta padlina spłonęła. Tylko najlepiej beze mnie w środku. :lol:


A tak na poważnie. Wydawało mi się, że 300W to trochę za dużo, żeby pociągnąć ze zwykłego gniazdka, więc chciałem bezpośrednio z akumulatorów. W ogóle nie będę ingerował w instalację samochodu, więc tutaj chyba problemu nie ma.

A dobrze, że mi powiedziałeś z tymi bezpiecznikami. Ostatnio mi się przepalił od pozycji w przyczepie i włożyłem mocniejszy, bo nie miałem innego pod ręką. Jutro muszę go zmienić. :mrgreen:


Post Wysłano: 17 lis 2013, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Spoko :) ja jak się dowiedziałem było już za późno z tymi bezpiecznikami. Dodatkowo było zwarcie w jednej obrysówce i poleciało jak po sznurku.


Post Wysłano: 17 lis 2013, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Dziękowałbym niebiosom jakby ta padlina spłonęła. Tylko najlepiej beze mnie w środku. :lol:


A tak na poważnie. Wydawało mi się, że 300W to trochę za dużo, żeby pociągnąć ze zwykłego gniazdka, więc chciałem bezpośrednio z akumulatorów. W ogóle nie będę ingerował w instalację samochodu, więc tutaj chyba problemu nie ma.

A dobrze, że mi powiedziałeś z tymi bezpiecznikami. Ostatnio mi się przepalił od pozycji w przyczepie i włożyłem mocniejszy, bo nie miałem innego pod ręką. Jutro muszę go zmienić. :mrgreen:
Są takie małe gniazdka "zapalniczki" i one znoszą chyba właśnie do 300W. Może masz takie albo instalacje pod takowe?


Post Wysłano: 18 lis 2013, 22:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Pod atrapą masz plastikową osłonę gdzie wchodzą wszystkie wiązki tam masz grube przewody zasilające .


Post Wysłano: 20 lis 2013, 12:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Pod atrapą masz plastikową osłonę gdzie wchodzą wszystkie wiązki tam masz grube przewody zasilające .
A są tam jakieś "wolne" kable zasilające?

Cytuj:
PS: Myślałem, że się przesiadłeś na to Volvo z awatara, ale widzę, że to chyba jednak tylko obiekt westchnień :mrgreen:
Tym Volvem z awatara jeżdziłem wcześniej. Zanim awansowałem na Renault Scheiß Premium Lander. :evil:


Post Wysłano: 21 lis 2013, 23:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Są to grube przewody przykręcane pod śrubę , tylko nie zapomnij o bezpieczniku .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: