Cytuj:
Porównaj ramę wywrotki i typowej naczepy 13.6 to są całkiem inne konstrukcje i w przeróbki możesz się bawić jeżeli fizycznie nie masz dostępu do materiałów na zrobienie nowej. Te czasy już w Polsce minęły i za niewiele większe pieniądze masz nową zrobioną tak jak się należy. Jak chcesz oszczędzić szukaj używanej lub do remontu. A jaka to specyfikacja (jeśli nie tajemnica), której nie chce nikt robić? W temacie wywrotek jestem dość oblatany i rozwiązań widziałem mnóstwo. Pochwal się to pomogę.
Swoją uwagę skierowałem w tą stronę nie z powodu oszczędzania "na wszystkim", tylko dlatego, że niemal nikt nie chciał podjąć się zrobienia takiej naczepy o jaką mi chodzi jednostkowo od a do zet włącznie z ramą i każdym szczegółem.
Co do specyfikacji na razie nie chciałbym się za dużo rozpisywać, bo jest to temat do konkretnej dyskusji, jednakże naczepa ta "kiprowana" będzie sporadycznie i chodzi tu , nazwijmy tu o jako taką alternatywę.
Wielu producentów podaje, że może zrobić zabudowę o takiej czy siakiej mierze, jednak fakt faktem przy końcowych rozmowach okazywało się, że w większości tylko są w stanie zrobić cuś, do czego mają konkretny projekt ( kilkanaście opcji objętości ), ale nie do centymetra tak jak jest potrzeba, tym bardziej jest problem ze znalezieniem używanej ramy ( z wywrotki ) o długości odpowiadającej pod tą zabudowę.
Cytuj:
Podejrzewam, że takie rzeczy to tylko wywrot na bok. Do tyłu to zbyt długa mulda by wyszła oraz raczej niewielki kąt wychylenia, ze względu na długi tylny zwis standardowej naczepy. Do tego dochodzi rama pomocnicza, więc podłoga naczepy idzie w górę.
Nie chodzi tu o "pełny wymiar" 13,6m, tego to bym nie chciał dźwigać nawet na w miarę równym terenie.