Strona 58 z 112 [ Posty: 2228 ] Przejdź na stronę Poprzednia 156 57 58 59 60112 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 sty 2014, 0:51
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2141
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Kurde, moje Ałdi A3 to smok paliwożerca ;/ 50 l spalił mi dziad na 550 km.

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 05 sty 2014, 12:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Spal to,kup scanie 124l 400 będziesz zadowolony :lol:


Post Wysłano: 13 sty 2014, 16:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2012, 12:57
Posty: 195
Samochód: Scania R500 \8/ TOPLINE
Lokalizacja: NO

PUSZEK 8)


Obrazek
Obrazek


Post Wysłano: 17 sty 2014, 19:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 23:07
Posty: 23
GG: 6150424
Lokalizacja: Grudziądz

Od początku czerwca zrobione 13tyś km jak na razie bez żadnej awarii i oby tak dalej ;)
Obrazek Obrazek
Nie wiem czy jechać na myjnie skoro po dniu jeżdżenia znowu będzie tak samo :(


Post Wysłano: 18 sty 2014, 10:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Ale autobus. Co to napędza?
Cytuj:
Nie wiem czy jechać na myjnie skoro po dniu jeżdżenia znowu będzie tak samo :(
Śnieg zdejmie trochę brudu.

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 18 sty 2014, 14:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 23:07
Posty: 23
GG: 6150424
Lokalizacja: Grudziądz

Cytuj:
Ale autobus. Co to napędza?
2.2dt 113km :)


Post Wysłano: 21 sty 2014, 1:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2011, 23:01
Posty: 296
Samochód: Scania 94 260
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Cytuj:
Cytuj:
Ale autobus. Co to napędza?
2.2dt 113km :)
W końcu ktoś z forum posiada Espace do którego od dłuższego czasu się przymierzam.. :wink: Powiedz mi jak generalnie oceniasz samochód i tą jednostkę ? Jak wygląda eksploatacja,koszty podstawowych pierdół,no i spalanie,bo nie ukrywam że jest dla mnie decydującym czynnikiem,i bardziej rozważam nad 2.0 benzyną w gazie..
Jak z tą "plastikową karoserią" masz jakieś zastrzeżenia ? Miałem do czynienia z dwiema generacjami Scenica i jeśli chodzi o praktyczność i wygodę,jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. :wink:

_________________
"And nothing else matters..."


Post Wysłano: 21 sty 2014, 1:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

Co do 2.0 16v renault to silnik ma zmienne fazy rozrządu co podnosi koszta wymiany rozrządu(trzeba wszystko poblokować) i czasem lubi się sypnąć koło zmiennych faz rozrządu, dość kosztowna naprawa.


Post Wysłano: 21 sty 2014, 2:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2011, 23:01
Posty: 296
Samochód: Scania 94 260
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Cytuj:
Co do 2.0 16v renault to silnik ma zmienne fazy rozrządu co podnosi koszta wymiany rozrządu(trzeba wszystko poblokować) i czasem lubi się sypnąć koło zmiennych faz rozrządu, dość kosztowna naprawa.
Wiem,wiem,słyszałem właśnie na temat "szesnastek" dlatego jeśli już to wchodzi w grę z benzyny tylko ośmiozaworowe 2.0 115 koni,ponoć do montażu instalacji też najlepszy.Z kolei na 3.0 V6 na obecną chwilę mnie nie stać :mrgreen:

_________________
"And nothing else matters..."


Post Wysłano: 21 sty 2014, 9:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

2.0 8v motor z kategorii nie do zabicia, ja miałem to w lagunie i byłem zadowolony.


Post Wysłano: 21 sty 2014, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 23:07
Posty: 23
GG: 6150424
Lokalizacja: Grudziądz

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Ale autobus. Co to napędza?
2.2dt 113km :)
W końcu ktoś z forum posiada Espace do którego od dłuższego czasu się przymierzam.. :wink: Powiedz mi jak generalnie oceniasz samochód i tą jednostkę ? Jak wygląda eksploatacja,koszty podstawowych pierdół,no i spalanie,bo nie ukrywam że jest dla mnie decydującym czynnikiem,i bardziej rozważam nad 2.0 benzyną w gazie..
Jak z tą "plastikową karoserią" masz jakieś zastrzeżenia ? Miałem do czynienia z dwiema generacjami Scenica i jeśli chodzi o praktyczność i wygodę,jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. :wink:
Ogólnie samochód fajny, przestronny i wygodny, nasz już ma 2gą turbine jedna była regenerowana przy składaniu jakiś tam mechanik posmarował uszczelki czy coś sylikonem i po pół roku turbinę szlak trafił, teraz jest założona nowa za ponad 2.5tyś, robione były pierścienie, gumki na zaworach bo brał olej, teraz od wymiany do wymiany doleje może z 0.5l, sam silnik to taki wół roboczy, z przyczepką/lawetą radzi sobie pięknie. Na mieście spalanie koło 10l bez oszczędzania, w trasie jadąc tak do 120km/h bez oszczędzania przy wyprzedzaniu koło 6.5-7l. Części jak do każdego francuza, nie orientuje się bo ja jedyne co wymieniałem to filtr kabinowy(80zł) a resztę robił brat i później go odkupiliśmy. Do karoserii zastrzeżeni nie mam, wygląda jak blach a przynajmniej nie rdzewieje. Mróz przyszedł zaczęła mi guma skrzeczeć na mcpersonie, i w stacyjce chyba pękła sprężynka jakaś bo nie odbija kluczyk jak się odpala. Co do benzyny przed tym mieliśmy lagunę 2.0 8v paliła na koło 12l gazu, żeby dobrze chodziła na gazie muszą być porobione wszystkie czujniki, sondy, położenie pedału itp. U nas były z tym problemy i nie chodziła tak jak powinna a robić wszystko przewyższyło by wartość auta.


Post Wysłano: 21 sty 2014, 16:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2006, 21:00
Posty: 206
Lokalizacja: Garwolin

A za wymianę turbo i remont silnika też pewnie wyszło z połowę tego co ten Espace jest warty.

_________________
Wspomnień czar...
WTiE PW


Post Wysłano: 21 sty 2014, 17:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 23:07
Posty: 23
GG: 6150424
Lokalizacja: Grudziądz

Cytuj:
A za wymianę turbo i remont silnika też pewnie wyszło z połowę tego co ten Espace jest warty.
Pierwsza turbina regenerowana była robiona razem z silnikiem koło 3.5tyś, ale espace w przeciwieństwie do laguny nie zardzewieje.


Post Wysłano: 22 sty 2014, 17:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lis 2007, 19:58
Posty: 121
GG: 5348040
Lokalizacja: Piła

Cytuj:
Co do 2.0 16v renault to silnik ma zmienne fazy rozrządu co podnosi koszta wymiany rozrządu(trzeba wszystko poblokować) i czasem lubi się sypnąć koło zmiennych faz rozrządu, dość kosztowna naprawa.
Nie słyszałem o przypadku żeby się sypnęło i unieruchomiło auto. KZFR wytrzymuje przynajmniej tyle co rozrząd. Po prostu do wymiany rozrządu dochodzi koszt 500zł za to koło (oryginał). A czy jest to koło czy go nie ma, rozrząd i tak wymieniasz z blokadami.
Gaz dobrze znoszą wszystkie silniki, więc bez różnicy czy kupisz 8v czy 16v. Awaryjność na tym samym poziomie, czyli prawie zerowa. Jedyne co siada to czujniki. W 2.0 8v w Lagunie do tej pory (6 lat i 37tys. km) wymieniłem tylko czujnik temperatury, który daje info na licznik. A tak tylko rozrząd, świece, filtry, olej i jazda.


Post Wysłano: 22 sty 2014, 19:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

Gdy są zmienne fazy są uszkodzone to rozrząd może się trochę rozjechać i auto może być słabsze więcej palić, ale to będzie następować stopniowo więc trudno zauważyć. Masz racje koło oryginał to gdzieś 500 zł, ale przy autach o jakich mówimy taka suma to dużo. Co do rozrządu przy zmiennych fazach zawsze trzeba mieć blokady bo gdy zdejmiemy pasek, łańcuch to kółkiem wałka możemy obracać dookoła, gdzie przy prostych silnikach są cechy znaki. Co do awaryjności do jednak 8v jest bardziej odporna na nieserwisowanie. Ale przy normalnych warunkach awaryjność bliska zeru tak jak napisałeś.


Post Wysłano: 23 sty 2014, 0:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lis 2007, 19:58
Posty: 121
GG: 5348040
Lokalizacja: Piła

No ale rozrządu nie wymieniamy co miesiąc :wink: 500zł raz na 5 lat daje 100zł rocznie, więc nie jest to jakiś ogromny wydatek :)


Post Wysłano: 23 sty 2014, 0:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

W sumie masz racje ale jak przychodzi do kupna części to człowiek myśli inaczej.


Post Wysłano: 26 sty 2014, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2006, 21:00
Posty: 206
Lokalizacja: Garwolin

Temat przekręcił się z kierunku niemieckiego na bardziej francuski, więc wrzucam swoją żabojadkę.

Lagunicha I PH II, rocznik 99. Silnik 1,6 16v z szalonymi 107 źrebakami.
Wyposażenie Concorde, czyli 4 szyby w prądzie, automatyczna klima, centralny zamek, roleta tylnej szyby, podłokietnik, oryginalne audio z pilotem (kaseciak :P), komputer wskazujący spalanie + gadaczka i spojler na klapie. Są też oryginalne alufelgi Renault 15" w fajnym stanie.
Zakupiona na początku maja zeszłego roku na numerach z DE ze stanem licznika 97400 km.
Od zakupu wymienione zostały:
- rozrząd (zaraz po kupnie),
- 2 przewody hamulcowe (zaraz po kupnie),
- maglownica (w lipcu, stara puściła płyn),
- prawa końcówka i prawy drążek kierowniczy (razem z maglownicą),
- filtry (sukcesywnie :P),
- olej (w listopadzie - syntetyk),
- świece zapłonowe (wczoraj).
Graty drogie nie są - to co powyżej kosztowało jakieś 1200 zł + robocizna.
Bezpośrednio po zakupie zamontowana instalacja LPG BRC.
Obecnie licznik pokazuje 105650 km.
Spalanie zawyczaj w okolicach 10,5l/100km (jazda wkoło komina). W trasie zależy jak się jedzie - zwykle 7,5l/100km.

Zdjęcia z lata:
Obrazek Obrazek
I na zimowym ogumieniu:
Obrazek

_________________
Wspomnień czar...
WTiE PW


Post Wysłano: 27 sty 2014, 23:14

Obrazek

Brakuje tylko Scanii brata :D


Post Wysłano: 27 sty 2014, 23:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Te chromy mi nie leżą.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 58 z 112 [ Posty: 2228 ] Przejdź na stronę Poprzednia 156 57 58 59 60112 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: