Chcialbym zapytac jakie macie sprawdzone sposoby na polaczenie kabli w trudnych miejscach, chodzi mi o warunki np pod samochodem gdzie sol i woda buszuja na calego.
O ile jeden przewod mozna polaczyc dosyc pewnie, ja lacze na skretke pozniej lutuje na to koszulka termokurczliwa to polaczenie typu jeden przychadzacy i odgalezienia na 2 zyly sa juz trudne do dobrego zaizolowania, zalozenie koszulki na 2 zyly po obkurczeniu nie daje jakos pewnosci ze nie dostanie sie tam woda.
Potrzebuje podlaczyc LEDy pod zbiornikami i zastanawiam sie nad tym czy puscic jeden przewod dwuzylowy i kazda lampke "po drodze" dolutowywac czy od kazdej puscic dluzszy przewod i gdzies na ramie zamontowac puszke w ktorej polaczy sie juz bezproblemowo wszystkie przewodziki, jednak w tej opcji praktycznie dlugosc kabla od kazdej lampki to srednio ponad 2 metry...
Takze lepsza bylaby pierwsza opcja pod warunkiem dobrego zaizolowania odgalezien...
Znajomy robil takie cos na takich jakby rurkach do zagniatania w koszulce gdzie wkladamy przewody zagniatamy podgrzewamy i gotowe tylko zastanawia trwalosc tego w warunkach zimowych...
Mogę Ci polecić rurki termokurczliwe z klejem i cyną w środku. Sprawdzone, pewne. Tylko warunek - musisz konsekwentnie podgrzewać z jednej strony w drugą. Fakt faktem, że nie jest to tania impreza (ok. 2 zł/sztuka) ale za to pewna http://archiwum.allegro.pl/oferta/rurka ... 66180.html
Termokurczka, a na to izolacja - niestety, ale nie daje rady. Przynajmniej tam gdzie z jakiegoś powodu nie jest idealnie zrobione. Będę chyba poprawiał przy użyciu termogluta lub złączek hermetycznych.
Ktoś jeszcze wypowie się w temacie izolacji łączeń przewodów?
Jak dobrze polutujesz, dasz na to termokurcze dość długą, na to peszel, który owiniesz dokładnie taśmą izolacyjna to nic się nie może stać. Plus dokładne przymocowanie na opaski plastikowe i możesz o tym zapomnieć.
nieraz lutowanie nie wchodzi w grę ponieważ przewody są już zaśniedziałe i lut nie łapie,
wiedziałem kiedyś u elektryka takie właśnie specjalne "łączniki" i do tego zaciskarka, a potem uszczelnia się ogrzewając , czy ktoś mógł by coś konkretnego polecić ??
_________________ Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych
Nowy Sącz i okolice - Zapraszam DPTacho.pl
Grunt to dobrze przymocować przewody żeby nie latały bo jak będą latać to najlepsza koszulka z klejem nic nie da.
Wiesz po co jest klej w takich rurkach? Chyba nie, skoro piszesz takie herezje. Klej jest po to by połączenie było hermetyczne i nie podeszła tam żadna wilgoć z solą.
I znów się zaczyna, łączenie przewodów to nie technologia NASA, jak masz wątpliwości do mojego sposobu to zapraszam do STS to co tam zobaczysz to chyba cie do zawału doprowadzi.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę